Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@07:36:51 GMT

خط قرمزهای حداکثری را نپذیرفتم

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۵۷۶۶

خط قرمزهای حداکثری را نپذیرفتم

ایرنا: حکمی هم علیه شما در ارتباط با مقطعی که در ایرنا بودید، صادر شده است؟

نصیری: بله. بعد از رفتن من از ایرنا، از سوی «دیوان محاسبات» حکمی علیه من صادر شد. بدین مضمون که در آخرین سال حضور من در ایرنا، تدارکات علی الحساب ۳۷ هزار تومان! را به جای تیرماه در اواخر مرداد ماه همان سال تسویه کرده است، یعنی با ۳۹ روز تاخیر!

این ۳۷ هزار تومان تک تومانی! که گم (اختلاس) هم نشده بود بلکه تسویه شده بود و آن هم با ۳۹ روز تاخیر!

من توضیح دادم که ایرنا، مدیر اداری داشت، مدیرمالی داشت، معاون اداری مالی داشت و نیز ذیحساب.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من اصلاً در جزییات هزینه ای بسیار بیشتر از این ارقام نیز قرار نمی گرفتم (درقاعده مرسوم و منطقی اداری!)

اما سه نکته مهم:

اولا- دوستان همکار در ایرنا هیچ خبری از این قضیه به من نداده بودند و من تنها پس از صدور حکم در جریان قرار گرفتم. لذا هیچ امکانی برای اعتراض فراهم نشد.

ثانیاً دوستان همکار با توجه به استدلال فوق، نسبت به ایرنا بی توجهی و نسبت به من بی وفایی کرده بودند ولی هیچکس از آنها عذرخواهی نکرد و من هم اعتراضی به آنها ندارم.

ثالثاً: بنده پس از آن به کرات گفته ام که عدد ۳۷ هزارتومان است و من مدیرمالی و معاون اداری مالی و ذیحساب داشته ام و این پول تسویه شده و اشکال در تاخیر است که طبق قانون اصولاً به من بازنمی گردد! اگر چه می توان این حکم تاریخی!! را به تلاشی برای سندسازی علیه من معناکرد ولی بنده با تشکر از این تلاش! بر این باورم که ای کاش دیگران هم خطاهایی در این اندازه داشتند!

ایرنا: خط قرمرهای ایرنا چه بود؟

نصیری: خط قرمزهای ایرنا کمابیش مشخص است. اما برخی مدیران آن را به صورت حداقلی اجرا می کنند و بعضی به شکل حداکثری.

شخصاً راجع به رعایت خط قرمزهای حداقلی مشکلی نداشتم چرا که همه چیز را نمی توان انتشار داد، اما روی اعمال خط قرمزهای حداکثری حرف داشتم و به آن هم تن نمی دادم و پایش هم می ایستادم. چون معتقد بودم خبرگزاری ایرنا وظیفه دارد به بسیاری از مسائل و اخبار ورود پیدا کند.

در سالهای ۶۸ تا ۷۱ نه تنها خبرنگاران ایرنا جایگاه قوی تری پیدا کردند و نه تنها تمایلی به ترک ایرنا نبود (با وجود شرایط مالی بهتر خبرنگاران صدا و سیما) بلکه گرایش به بازگشت به خبرگزاری مشهود بود.

بنده بر این باورم که خبرنگاران برای حضور موثر در وقایع باید توسط مدیریت سازمان به صورت اساسی حمایت شوند بنابراین مسوولیت انتشار اخبار و مطالب هم بر عهده سازمان بود نه خبرنگار!

ایرنا: گویی در این میان مدتی هم به وزارت خارجه منتقل شدید؟

نصیری: بله. سال ۶۸ این اتفاق افتاد. دیگر به دلایلی نمی خواستم در خبرگزاری بمانم. رفتم با آقای ولایتی وزیرخارجه وقت صحبت کردم. گفتم من دو جا می توانم باشم یکی سفیر ایران در پاکستان البته مشروط بر اینکه افغانستان هم زیر نظر من باشد یا اینکه معاون آسیای وزارت خارجه شوم.

ایشان پرسید حالا چرا فقط این دو جا؟

توضیح دادم.

قرار شد من به پاکستان بروم. و من هم رفتم و شروع به مطالعه پرونده های این دو کشور کردم. اما یک روز آقای خاتمی وزیر ارشاد تماس گرفت ت. به ایرنا برگردم. من با توجه به شناخت از اوضاع نابسامان خبرگزاری با تاکید آن را رد کردم ولی ایشان با توضیحات شخصی و با اصرار بر آن پیشنهاد پافشاری کردند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۵۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت سرمایه‌گذاری ۱۲۰ همتی سازمان ملی زمین و مسکن

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: در راستای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) با مشارکت مردم و بخش خصوصی شناسایی و اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن به ارزش بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در دست اقدام است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در ادامه تاکید کرد: از این میزان ۳۳ پروژه مشتمل بر ۵ هزار و ۲۲۵ واحد مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی به ارزش بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان در حال ساخت است. البته هم‌اکنون ۱۱ پروژه با ظرفیت یک‌هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی هم در مرحله انتخاب سرمایه‌گذار قرار دارد که ارزش ریالی این پروژه‌ها حدود ۸ هزار میلیارد تومان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ۳۵ پروژه سرمایه‌گذاری در ۱۸ استان به ارزش حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای انجام مطالعات و اخذ نظریه کارشناس رسمی در دست اقدام است.

کد خبر 6089630 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • فرصت سرمایه‌گذاری ۱۲۰ همتی سازمان ملی زمین و مسکن
  • هوشمندسازی حداکثری و عدم ارجاع پرونده‌های ناقص
  • نراقی: فردا دانشجویان ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکا و اروپا تجمع می‌کنند
  • علم الهدی: در بحث حجاب، نمی‌شود مردم یک گوشه بنشینند و تماشاچی باشند / حکومت هم باید فراتر از یک ناصح مشفق در میدان باشد
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • شورای اداری ایتان کرمان
  • بررسی مشکلات بخش امامزاده حسن شهرستان فلارد