Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@13:58:57 GMT

سوختن ۲۰۰ نخل در فین هرمزگان

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۶۱۷۷

سوختن ۲۰۰ نخل در فین هرمزگان

تین‌نیوز | 

بر اثر آتش‌سوزی در نخلستان شهر فین، ۲۰۰ نفر نخل در آتش سوخت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، شهردار فین با اعلام این خبر گفت: این آتش‌سوزی از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح دیروز آغاز شد و در چند مرحله ساعت ۲۳ دیشب مهار شد.

عبدالکریم کاظمی با بیان این‌که این آتش‌سوزی خسارت جانی نداشت، اظهار کرد: علت آتش‌سوزی در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار فین عنوان کرد: باتوجه به گرمای هوا و بالا بودن دما در این روزها ازمردم خواست در افروختن آتش در باغ‌ها و نخلستان‌ها بیش‌تر احتیاط کنند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: فین هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۶۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان  مدیر جهاد کشاورزی بم گفت: فصل گرده افشانی درختان نخل خرما یکی از مهم ترین و حساس‌ترین عملیات های باغی نخلداران است  وتا دو ماه ادامه دارد. 

محمد علی معقول  تاکید کرد: به همه کشاورزان، باغداران و نخلداران از شیوه گرده افشانی مکانیزه و صنعتی استفاده کنند.

 وی با اعلام مزایای گرده افشانی مکانیزه تصریح کرد: در گرده افشانی مکانیزه و صنعتی راندمان بیشتر و هزینه کمتر و از همه مهمتر خطر های احتمالی از جمله سقوط از نخل  نیست ودر این روش عملیات گرده افشانی با دستگاه مکانیزه از روی زمین انجام می‌شود در صورتی که در روش سنتی با چندین مرتبه حتی تا ۵ مرتبه کار گرده افشانی در بالای درخت و در ارتفاع انجام‌می‌شود. 

 مدیر جهاد کشاوری بم درباره استفاده  نکردن کشاورزان و باغداران از روش مکانیزه و صنعتی را اینگونه بیان کرد: گرده افشانی سنتی در منطقه سال‌های سال انجام می‌شده و در سال‌های اخیر گرایش به سمت گرده افشانی صنعتی بیشتر می‌شود و خود کشاورزان باید استقبال کنند.

وی افزود: کشاورزان نیاز به ترویج و آموزش دارند و جهاد کشاورزی هم کمک‌های لازم را برای استفاده از گرده افشانی مکانیزه و صنعتی به کشاورزان ارائه می‌کند.

 حاصل کار گرده افشانی نخلداران شهرستان بم، تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن خرمای معروف جهان (مضافتی بم) است که سالانه به بیش از ۷۰ کشور جهان صادر می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • نماد فرهنگی فرزندآوری و جوانی جمعیت هرمزگان کلنگ‌زنی شد
  • ۸۰۰۰هکتار از نخلستان‌های استان بوشهر بهسازی می شود
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم
  • برگزاری کنکور سراسری با رقابت گروه  علوم ریاضی و انسانی در هرمزگان
  • آتش سوزی یک مدرسه دخترانه در اهواز + جزییات
  • آتش سوزی در یک مدرسه دخترانه
  • آتش سوزی انبار لوازم خودرو در بلوار توس اطفا شد
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس
  • سوختن برای ساختن