Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@09:39:24 GMT

روحانی: دست سازندگان سامانه موشکی را می بوسم

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۶۲۲۴

رئیس جمهور در سخنرانی خود در جمع مدیران ارشد نظام سلامت، از سازندگان و استفاده کنندگان از سامانه موشکی سرنگون کننده پهپاد امریکایی قدردانی کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  حجت الاسلام و المسلمین روحانی در دیدار با مدیران ارشد نظام سلامت کشور با اشاره به رواج بیماری های فراگیر در گذشته و باور اشتباه برخی از مردم به اینکه آبله کوبی جن دارد، به تشریح تلاش های دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه بهداشت و درمان پرداخت و گفت: اکنون عده ای پس از اطلاع از هزینه کم درمان خود، از خوشحالی گریه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روحانی با بیان اینکه اصل موضوع بهداشت و درمان یک موضوع حاکمیتی است، گفت: نمی توانیم بگوییم که هرکسی مریض شد به نزد پزشک برود و ما وظیقه ای نداریم. روحانی افزود: بیماری های واگیردار همیشه وجود داشته و هنوز هم کهنسالان از سال های فراگیری این بیماری ها می گویند. رئیس جمهور افزود: نخستین کسی که در امر مبارزه با بیماری های واگیر دار قدم برداشت امیر کبیر بود و در آن زمان عده ای که جاهل بودند می گفتند که آبله کوبی "جن" دارد. روحانی با اشاره به روستایی بودن خودش گفت: ما چون بچه روستا هستیم از نزدیک شاهد بودیم و کارهای دعانویس ها را می دیدم که برای کسی می نوشتند و می گفتند این را با زعفران بخور تا خوب شوی. رئیس جمهور افزود: پزشکی نو در قرن جدید رواج یافت و از ایران نیز پزشکانی آن را تحصیل کردند. روحانی تصریح کرد: مقصود من این نیست که طب سنتی یا داروهای گیاهی را کنار بگذاریم. آنها آثاری دارند و می توانند مفید باشد اما باید کسی آن را انجام دهد درس آن را خوانده باشد. رئیس جمهور ادامه داد: پس نمی توانیم بگوییم که مسئله بهداشت جدا از مسائل حاکمیتی است. روحانی افزود: خدماتی مانند آموزش و یا قضاوت مهم است و هیچ کشوری نمی تواند بگوید من قاضی نمی خواهم و هرکس مشکلی داشت خودش حل کند.در زمینه بهداشت و درمان بخشی مهمی به امنیت روانی مردم ربط دارد و بهداشت و درمان همه اش به جسم مربوط نیست و جسم و روح بر یکدیگر اثر می گذارند. رئیس جمهور در ادامه به تشخیص سلامتی جسم و روح افراد از روی چهره اشاره کرد و گفت: چهره یک علامت بزرگ است برای پی بردن به سلامت شخص است و چهره طرف به  ما می گوید که آیا او درد دارد، رنج می کشد و یا مشکلاتی دارد یا نه. روحانی تاکید کرد: بسیار مهم است که ما مردم را شاد نگه داریم و اینکه گسترش بهداشت به امیدواری و شادمانی مردم ربط دارد حرف درستی است و نباید چهره گرفته مردم ما را به نشاط بیاورد. رئیس جمهور گفت: رسانه های ما و صدا و سیمای ما باید مردم را با نشاط کنند.
دانلود  روحانی با بیان اینکه نباید در زندگی مردم مداخله کنیم، افزود: یک زمانی در مجلس بودیم و پزشکان می گفتند چای بعد از غذا ضرر دارد و پزشکی بود که وقتی چای می آوردند داد و بیداد می کرد و نمی گذاشت کسی چای بخورد و ما هم نمی خوردیم. رئیس جمهور ادامه داد: بعدها با یک پزشک متخصص صحبت کردیم و گفتیم آیا چای ضرر دارد، گفت نه این ها گذشت و اتفاقا مفید هم هست. روحانی گفت: هرجا که بخواهیم در زندگی مردم مداخله کنیم، کار ضد بهداشتی است و الان هم دیدید که وقتی یکی دو بار به آقای لاریجانی تذکر دادند، گفت بگذارید حرفم را بزنم.
رئیس جمهور افزود: حتی پدر هم اگر بخواهد به فرزندش روزی 20 بار تذکر دهد فرزند عصبانی می شود.
رئیس جمهور تصریح کرد: مسئله نشاط مردم و سرزندگی مردم بسیار مهم است، البته نه به این معنی که اگر مشکلی هست به مردم نگوییم. روحانی افزود: آیا واقعا در دولت یازدهم و دوازدهم کاری برای مردم انجان نشده است؟ اگر بپرسید آیا به تخت های بیمارستانی 15 تخت افزوده شده، خواهند گفت نه فکر کنم 5 تخت هم کم شده و البته این حساسیت فقط به دولت های یازدهم و دوازدهم است و به دولت قبلی هیچکس هیچ کاری نداشت و انتقادی نمی شد. روحانی گفت: اکنون عده ای از خوشحالی گریه می کنند وقتی هزینه بیمارستانشان را می فهمند. رئیس جمهور افزود: ما شاهد تحول خوبی بودیم و همه پزشکان، پرستاران و همه مردم در این کار بزرگ همکاری کردند.  روحانی با بیان اینکه قبلا به مردم توهین می شد، گفت: زمانی وقتی کسی به بیمارستان مراجعه می کرد به او می گفتند برو حوله، ملافه و حتی دمپایی بخر، اما اکنون تحول بزرگی ایجاد شده است.  روحانی در بخش دیگری از سخنانش به توفقات حاصل از برجام اشاره کرد و گفت: نگذاشتند که مردم از برکات برجام بهره مند شوند و حتی می گفتند بجای هواپیما باید با اتوبوس مسافرت کنید. روحانی افزود: از همان ابتدا شروع به ایراد گرفتن کردند، هنگامی که شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری به کشور می‌آمدند، می‌گفتند که چرا این شرکت آمده است و وقتی می‌رفتند می‌گفتند که چرا رفته‌اند؛ قرار داد می‌بستیم، می‌گفتند خیانت به عالم بشریت شده است و اگر قراردادی برهم می‌خورد باز هم می‌گفتند خیانت کرده‌اند و در نهایت نگذاشتند که مردم این گشایش را حس کرده و از آن لذت ببرند.

دکتر روحانی اظهار داشت: برای خرید هواپیما به حدی به دولت ایراد گرفتند که ناچار شدیم به مردم بگوییم که هزینه خرید هواپیماها از خزانه پرداخت نمی‌شود و هواپیماها پولشان را خودشان در می‌آورند.

روحانی تصریح کرد: خود رئیس ایرباس به من گفت در تاریخ سابقه نداشته که ما چنین قراردادی ببندیم.  رئیس جمهور گفت: دیدید در شب عروسی مادرشوهر چقدر غر می زند و نمی گذارد حتی شب عروسی به همه خوش بگذرد؟ در زمان برجام هم عده ای مادرشوهر بازی در آوردند. روحانی گفت: بسیاری از رهبران کشورهای اروپایی دچار حیرت بودند و می پرسیدند شما واقعا چطور این طرح جامع سلامت را راه انداختید؟ رئیس جمهور الکترونیکی شدن پرونده سلامت مردم را گام مهم دولت دوازدهم دانست و گفت: اکنون مراجعه، معاینه و نسخه نویسی را هم می توان با موبایل انجام داد.  رئیس جمهور با تأکید بر اینکه طرح تحول نظام سلامت، یکی از خدمات غیرقابل انکار دولت به ملت ایران بود، گفت: بسیاری از رهبران جهان در چندین دیدار خواستار چگونگی اجرای موفق این طرح در ایران بودند.

 روحانی ادامه داد: امروز با استقرار پرونده الکترونیک سلامت گام دوم برداشته شده که مکمل گام اول است چرا که الکترونیک شدن پرونده سلامت در تسهیل امور بسیار حائز اهمیت و تأثیرگذار است و به واسطه آن بیمار، پزشک، مراکز درمانی و داروخانه‌ها به راحتی کار خود را به انجام خواهند رساند.

رئیس جمهور اتصال همه بخش‌های سلامت کشور به یکدیگر را کاری ارزشمند دانست و گفت: با اجرای این طرح بیش از 42 هزار بخش مختلف در نظام سلامت، به یکدیگر متصل شده که این موجب تسهیل امور و نیز آسان شدن کار برای پژوهش و تحقیقات مورد نیاز در آینده است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه بخش پزشکی کشور بالاتر از موضوع درمان و بهداشت به لحاظ اینکه فرهیختگان جامعه و در میان مردم تاثیرگذارند ، وظایف سنگین برعهده دارند، گفت: پزشکان و اساتید دانشگاه‌ها از گروه‌های مرجع جامعه هستند و می‌توانند در ایجاد روحیه و انگیزه سیاسی و اجتماعی به مردم در ایام مختلف بویژه در شرایط مشکلات و سختی‌ها بسیار تأثیرگذار باشند.

رئیس جمهور افزود: جامعه پزشکی کشور می‌تواند در شرایط تحریم که بخش درمان هم تحت تأثیر قرار داده به دنیا اعلام کند که آمریکایی‌ها با این تحریم چه فاجعه‌ای را بوجود آوردند. چرا که اقدام امروز آمریکا فعالیت علیه حقوق بشر و اقدامی ضدبشری بوده و تمام ملت ایران را تحت تأثیر و فشار قرار داده است و جامعه پزشکی و متخصصان و جراحان با نفوذ در مجامع بین‌المللی و افکار عمومی و جوامع دیگر می‌توانند این اقدام ضد بشریت آمریکا را به جامعه جهانی اعلام کنند و این یک وظیفه برای آنان بشمار می‌رود.
 روحانی همچنین از پزشکان خواست در حوزه کاری خود با تحریم های ضد بشری امریکا مقابله کنند و با استفاده از نفوذی که در افکار عمومی و سازمان های بین المللی دارند با نوشتن نامه و اعتراض گام بردارند. رئیس جمهور با وقیح خواندن اقدام امریکا در اعمال تحریم های جدید علیه ایران گفت: رهبران ما مانند رهبران کشورهای دیگر نیستند که در حساب های بانکی شان میلیون ها پول داشته باشند و بخواهند به امریکا بروند. 
دکتر روحانی اظهار داشت: خوشبختانه کاری که آمریکا در این روزها انجام می دهد به معنای ناموفق بودن حتمی برنامه‌ها و شکست قطعی آنان است و از لحاظ سیاسی، هیچ تردیدی در آن وجود ندارد.

رئیس جمهور افزود: امروز در هیأت حاکمه آمریکا یک سرخوردگی عجیب و سردرگمی بزرگ بوجود آمده است؛ آنها سرخورده شده‌اند، چرا که هر اقدامی می‌کنند، به نتیجه نمی‌رسد و تأثیری ندارد به گونه‌ای که آنها توقع داشتند کشور را در مدت 2 تا 3 ماه برهم بریزند اما می‌بینند که هر اقدامی می‌کنند، می‌بینند ملت ایران مستحکم‌تر، محکم‌تر، سرزنده‌تر و با روحیه بهتر در عرصه‌های مختلف حرکت می‌کند.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: علیرغم وجود تحریم و مشکل جاری شدن سیل در فروردین‌ماه امسال و مانع شدن آمریکا از کمک ایرانیان خارج از کشور، به هموطنان خود، همه مردم به صحنه آمدند و کمک کردند و هیچ مشکلی از لحاظ بهداشتی و شیوع بیماری‌های اپیدمی را شاهد نبودیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در زمینه ارایه خدمات بهداشتی، اقدامات بسیار بزرگی در کشور انجام شده و می‌شود، گفت: خوشبختانه با اقدامات به موقع بهداشتی و درمانی، ارسال آب آشامیدنی سالم به مناطق سیل زده و تأمین به موقع اسکان موقت، شاهد شرایط بسیار خوبی در این مناطق هستیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه اخیراً آمریکایی‌ها، سردرگم شده و کارهای عجیب و غریب انجام می‌دهند که تا به حال در دنیای سیاست سابقه نداشته اظهار داشت: آنها دچار ناتوانی ذهنی شده‌اند و امروز کاخ سفید دچار معلولیت ذهنی شده و نمی‌داند چه کاری انجام می‌دهد.

رئیس جمهور با اشاره به انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا در تجاوز به حریم هوایی کشورمان، گفت: از لحاظ نظامی کشف پهپاد به دلیل شرایط ساختمان تشکیلاتی و اندازه فیزیکی آن، آسان نیست، ضمن اینکه این نوع پهپادها در ارتفاع بالای 50 هزار پا پرواز می‌کنند.

دکتر روحانی ادامه داد: گاهی پرنده‌ای حریم هوایی کشور را نقض می‌کند و فرصت برای مقابله با آن وجود دارد، اما در برخورد با این نقض حریم هوایی کشور در دقایق اولیه با آن برخورد کردیم و این پهپاد پس از نقض حریم هوایی ایران و عدم توجه به چندین اخطار بلافاصله با استفاده از یک سامانه کاملاً ایرانی مورد هدف قرار گرفت که این بسیار ارزشمند است.

رئیس جمهور افزود: اگر این پهپاد به وسیله سامانه‌ای مانند اس300 مورد هدف قرار می‌گرفت آنقدر اقدامی حائز اهمیت بشمار نمی‌رفت اما این سامانه، موشک و رادار آن ساخت ایران است و من دست همه آنهایی که این صنعت داخلی را در وزارت دفاع ساخته و آنهایی که از این ابزار در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خوبی استفاده کردند، می‌بوسم.

دکتر روحانی تأکید کرد: ما به دنبال تحقیر آمریکا نیستیم، اما این اقدام، موجب ایجاد روحیه بزرگ برای ملت ایران شد و ثابت کرد که ما توانمندی لازم را در مقابله با تهدید دشمنان دارا هستیم.

رئیس جمهور ادامه داد: این اقدام نمونه بارزی از این است که «می‌گوییم از آمریکا ترسی نداریم، اما صبری راهبردی خواهیم داشت»، یعنی متجاوز در حریم هوایی کشور ما پس از چند دقیقه منهدم می‌شود و این نشان‌دهنده قدرت ما است.

دکتر روحانی تأکید کرد: صبر ما تا ابتدای خط قرمزهای ماست و مرزهای کشور خط قرمز ماست و وقتی هواپیمایی از مرزهای ما عبور می‌کند،‌ از خط قرمز ما عبور کرده و اجازه دفاع از خود داریم.

رئیس جمهور اظهار داشت: آمریکایی‌ها اعم از پنتاگون، سنتکام و کاخ سفید در این مدت به طور کامل از این اقدام سردرگم شدند و در این بین مشغول به اقدامات غیرمعقول و یاوه‌گویی شده‌اند.

دکتر روحانی با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید، علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت:‌ تحریم بالاترین مقام سیاسی، اجتماعی، دینی و معنوی یک کشور که نه تنها رهبر ایران، بلکه رهبر عاشقان انقلاب اسلامی و مسلمانان و شیعیان در سراسر جهان است، اقدامی مضحک و وقیحانه است.

رئیس جمهور افزود: امروز جمع کثیری از مردم در لبنان، سوریه، افغانستان، پاکستان، هند و سایر نقاط جهان اعم از شیعه و غیر شیعه، علاقمند، عاشق و مطیع فرامین رهبر معظم انقلاب هستند و اینکه یک انسان عقل خود را از دست داده و دست به اقدامی وقیحانه بزند، خنده‌دار است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه آمریکا در تحریم جدید خود تصرف اموال رهبری را عنوان کرده است، گفت: اموال رهبری تنها یک حسینیه و یک خانه ساده است؛ رهبر ایران مانند سایر رهبران دنیا نیست که در حساب‌های خارجی خود میلیون‌ها دلار داشته  باشد که بخواهند آن را تصرف و یا مسدود کنند.

رئیس جمهور ادامه داد: این نشان می‌دهد که دشمن ملت ایران امروز در یک شرایط و رفتار غیرعادی قرار گرفته است و این اقدامات روحیه مردم را افزایش داده و مردم می‌فهمند که دشمن از مسیر عقلانی به طور کامل خارج شده است.

دکتر روحانی سر دادن شعار مذاکره از سوی آمریکایی‌ها و تصمیم به تحریم وزیر خارجه ایران همزمان با آن را نشان از دروغ‌گویی دشمنان ملت ایران دانست و گفت: آمریکایی‌ها خودشان بلافاصله دروغ‌گویی خود را ثابت کردند، چرا که اگر به دنبال مذاکره بودند از شرایطی که به واسطه مذاکره بوجود آمده بود، خارج نمی‌شدند.

رئیس جمهور با اشاره به مذاکرات فشرده و طولانی مدت دکتر ظریف به عنوان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با وزرای خارجه آمریکا از جمله تیلرسون، گفت: آمریکایی‌ها خود عهد و پیمانشان را زیر پا گذاشتند و امضای خود را باطل کرده و اعلام کردند که دنیا نمی‌تواند به آنها اعتماد کند و هیچ اعتباری برایشان باقی نمانده است. در این شرایط چگونه آنها توقع دارند که مجدداً و از ابتدا با ایران مذاکره کنند.

 دکتر روحانی ادامه داد: در تاریخ انقلاب ایران سابقه نداشته که وزیر خارجه ایران با وزیر خارجه آمریکا، به طور مداوم حدود 17 شبانه‌روز با هم مذاکره داشته باشند، اما در جریان توافق برجام این اتفاق افتاد و نشان داد که ما اهل مذاکره هستیم و در آن مذاکره هم به نتیجه رسیدیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها تا به امروز اعلام می‌کردند که با دولت ایران مخالف هستند، اما به ملت ایران با عبارات زشت و تروریست خواندن توهین کردند، خطاب به دولتمردان آمریکا خاطر نشان کرد: هدف شما به زانو در آوردن ملت و نظام بزرگ ایران است، اما بدانید هر چه در این مسیر جلوتر بروید سرخورده‌تر شده و هر راهی را که انتخاب کنید، در نهایت به بن‌بست خواهید رسید.

دکتر روحانی با بیان اینکه ملت ایران در یکسال و نیم گذشته از اردیبهشت سال گذشته به خوبی در برابر مشکلات و سختی‌ها ایستادگی و مقاومت کرده است، گفت: دولت در ماه‌های اخیر اقدامات بسیار مهمی در زمینه کاهش تعهدات خود در برجام انجام داده که البته آمریکایی‌ها علیرغم آنکه برجام را معاهده‌ای بد می‌دانستند از این کاهش تعهدات به شدت عصبانی هستند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز اقتصاددانان، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به شدت در حال یاری و تلاش هستند، اظهار داشت: علایم و نشانه‌ها در ماه‌های اخیر بهتر از ماه‌های گذشته است به گونه‌ای که در خرداد تورم زیر یک درصد و به میزان 8 دهم درصد، بوده است؛ همچنین تورم، نقطه به نقطه کاهش یافته و باز هم کاهش می‌یابد.

دکتر روحانی با بیان اینکه مردم همچنان با مشکلات مواجه بوده و زندگی آنها در سختی و فشار قرار دارد، افزود: دولت با همه توان به دنبال اجرای برنامه‌های خود است و همین اقدامی که امروز در وزارت بهداشت در راستای سلامت الکترونیک برداشته شد، گامی بزرگ در جهت افزایش آسایش و رفاه مردم است و امیدواریم در آینده نیز همه بخش‌ها دست به دست هم داده تا بتوانیم از این مشکلات عبور کنیم.

رئیس جمهور تأکید کرد: اطمینان دارم که در این مصاف بسیار بزرگ تاریخی در نهایت ملت ایران پیروز خواهد بود.  

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۶۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دوملت است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر امروز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با رانیل ویکر مسینگر رئیس جمهور سریلانکا ضمن ابراز خرسندی از حضور در سریلانکا و بهره‌برداری از ابرپروژه ستودنی و قابل تقدیر طراحی و اجرا شده با علم و دانش و فناوری ایرانی در این کشور گفت: بهره‌برداری از این ابرپروژه چندمنظوره از این جهت باعث خرسندی است که طرحی عادی نیست بلکه برخوردار از به‌روزترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها از سوی متخصصین ایرانی است و موجبات رفاه مردم خوب سریلانکا را فراهم کرده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه روابط ایران و سریلانکا به‌ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی وارد مرحله جدیدی شده و رو به توسعه است، افزود: در گفتگو‌های صورت گرفته میان مقامات عالی دو کشور تاکید شد سطح این همکاری‌ها در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری، فرهنگی، گردشگری، علمی و فناوری افزایش یابد.

دکتر رئیسی تبادل ظرفیت‌های بسیار خوب موجود در ایران و سریلانکا را به نفع دو کشور و دو ملت عنوان کرد و افزود: مقرر شد وزرای امور خارجه دو کشور برگزاری کمیسیون مشترک ایران و سریلانکا را در دستور کار قرار دهند تا هرچه سریع‌تر سازوکارهای توسعه روابط تجاری و اقتصادی به ویژه در بخش‌های کشاورزی و علم و فناوری را احصاء کنند تا تصمیمات و توافقات صورت گرفته در این سفر  سریعاً عملیاتی و اجرایی شوند.

رئیس جمهور در ادامه خطاب به مردم و دولتمردان سریلانکایی با بیان اینکه تهدیدها و تحریم‌ها به هیچ‌وجه موجب توقف یا کُندی پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران نشده بلکه ملت ما را در ادامه این مسیر مصمم‌تر کرده است، افزود: امروز با توجه به پیشرفت‌ها و دستاوردهای چشمگیر مهندسان، متخصصان و دانشمندان ایرانی در عرصه‌های مختلف می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فن‌آور نامید.

 رئیسی ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای صدور و انتقال این تجربیات و خدمات فنی و مهندسی جهت توسعه و پیشرفت سریلانکا، افزود: همانند ابرپروژه اجرا شده در حوزه آب و برق در سریلانکا می‌توان با تامین مالی از سوی دولت سریلانکا و استفاده از توان فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران، پروژه‌های بزرگ دیگری در این کشور اجرایی و عملیاتی کرد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فلسطین به عنوان مهم‌ترین موضوع جهان و دغدغه اصلی همه ملت‌ها اشاره کرد و گفت: آنچه امروز از جنایات مستمر و هولناک در غزه می‌گذرد موجب نگرانی و حیرت همه مردم دنیا شده و سوال‌شان این است که چرا سازمان‌های بین‌‌المللی و حقوق بشری به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند؟

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه کودک‌کشی و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه نه فقط امت اسلامی بلکه پیروان سایر ادیان و مذاهب دنیا را نیز متاسف و متاثر کرده است، تصریح کرد: تاسف‌بارتر این است که چرا و با چه منطقی این جنایات از سوی آمریکا و کشورهای غربی مورد حمایت قرار می‌گیرد؟ و چرا سازمان ملل و شورای امنیت از کارایی افتاده‌اند و اقدام موثری برای جلوگیری از این جنایات انجام نمی‌دهند؟

رئیس جمهور قطع سریع حملات و جنایات علیه مردم غزه، کمک‌رسانی فوری و دسترسی بلامانع مردم این منطقه به کمک‌های بشردوستانه را موضع مشترک دو کشور ایران و سریلانکا عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران همانگونه‌ که بارها اعلام کرده است راهکاری عادلانه، دموکراتیک و مبتنی بر آرای مردم فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی ارائه کرده و معتقد است نباید به رژیم غاصبی که بیش از 75 سال ظلم و جنایت کرده میدان داد بلکه باید از سرزمین غصب شده بیرون و به مجازات رساند.

رئیسی با طرح این پرسش که اگر نظام بین‌الملل، ظالم و غاصب را به مجازات نرساند چه تضمینی وجود دارد که گروه دیگری نیز همین اقدامات و جنایات را علیه کشور دیگری مرتکب نشود؟، افزود: جلوگیری از تکرار فجایع و جنایات صورت گرفته از سوی این رژیم جنایتکار و غاصب بر علیه دیگر کشورها و ملت‌ها مجازات این رژیم را امری ضروری ساخته است.

رئیس جمهور در پایان با تاکید بر اینکه هیچ مانعی برای توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا وجود ندارد، تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا مصمم هستند روابط دو کشور را در همه زمینه‌ها و در تمامی سطوح ارتقا دهند و یقین داریم این تصمیم به نفع دو کشور و دو ملت خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران صادرکننده خدمات مهندسی و تکنولوژی های روز دنیاست
  • تمجید کرزی از حمایت ایران از مردم افغانستان
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دو ملت است
  • تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دوملت است
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • تأکید رئیسی بر رسمی شدن تجارت غیر رسمی میان ایران و پاکستان
  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • حمله موشکی اسرائیل به سامانه پدافندی اس ۳۰۰ اصفهان صحت دارد؟ /بررسی یک ادعا از سوی خبرگزاری دولت