Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-26@17:18:42 GMT

متوسط میزان مصرف بنزین کشور اعلام شد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۶۳۰۰

متوسط میزان مصرف بنزین کشور اعلام شد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علیرضا صادق‌آبادی - معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران - با بیان این‌که هم اکنون متوسط میزان مصرف بنزین کشور حدود ۹۴ میلیون لیتر در روز است، تاکید کرد: ظرفیت تولید این محصول در کشور حدود ۱۱۰ میلیون لیتر در روز است که از این میزان بنزین حدود ۹۰ میلیون لیتر آن با گوگرد کمتر از ۵۰ و ۱۰ پی پی ام تولید می‌شود که در منطقه کم نظیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هم‌چنین درباره میزان تولید نفت‌گاز کشور نیز گفت: روزانه حدود ۱۱۵ میلیون لیتر نفت‌گاز در کشور تولید می‌شود که حدود ۴۰ درصد آن با استاندارد یورو ۴ و ۵ است و یک جهش در رشد کیفی نفت‌گاز به حساب می‌آید که بی سابقه است.

صادق آبادی با اشاره به این‌که سال گذشته ایران از فهرست کشورهای وارد کننده بنزین خارج شده است، گفت: برای کاهش مصرف بنزین کشور نیز می‌توان در مرحله اول به تولید و استفاده از خودروهای کم مصرف روی آورد، سیاست بعدی با توجه به حجم ذخایر گاز کشور می‌تواند برنامه جایگزینی سوخت CNG با بنزین باشد، همچنین گسترش حمل و نقل عمومی و یا سیاست‌های قیمتی نیز می‌تواند باعث کنترل و کاهش مصرف بنزین در کشور باشد.

شرایط مطلوب ذخایر استراتژیک بنزین

وی ادامه داد: ذخایر استراتژیک بنزین و نفت‌گاز ما هم اکنون در شرایط بسیار مطلوب است که یک سپرده ارزی برای کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همچنین گفت که از خرداد ماه سال جاری متوسط پالایش نفت خام و میعانات گازی کشور به ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

صادق‌آبادی با بیان این‌که ظرفیت پالایش کشور از یک میلیون و ۵۵۰ هزار بشکه در ابتدای سال ۹۶، به ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه رسیده است، افزود: این میزان در حال افزایش است و تا پایان امسال به حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

وی تاکید کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، ۸۵۰ هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی که تحریم‌های یکجانبه آمریکا می‌توانست مانع ورود آن به بازارهای جهانی شود، در داخل کشور پالایش و به فرآورده‌های با ارزش افزوده بالاتر تبدیل شده است.

افزایش ظرفیت پالایش کشور به حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه

بنا بر اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، صادق آبادی ادامه داد: سیاست‌هایی که در ادامه مسیر افزایش دریافت خوراک برای جذب حداکثری نفت خام و میعانات گازی در پالایشگاه‌ها دنبال می‌کنیم دریافت و پالایش میعانات گازی را از ۴۵۰ هزار بشکه به ۵۰۰ هزار بشکه و نفت خام را از حدود یک میلیون و ۷۰۰ به حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رساند. این سیاست‌ها یکی از راهبردهای آرایش جنگی در وزارت نفت است که بر مبنای رفع گلوگاه‌ها و افزایش ظرفیت پالایشی ایجاد شده است.

ایران صاحب مقام نخست تولید فرآورده در منطقه

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش با بیان اینکه ایران در بین کشورهای منطقه بالاترین میزان تولید فرآورده‌های با کیفیت و ارزش افزوده بالا را دارد، افزود: البته ظرفیت پالایش نفت خام عربستان بیشتر است اما ما صاحب پالایشگاهی به نام ستاره خلیج فارس هستیم که معادل یک پالایشگاه نفت یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه‌ای نفت، فرآورده‌های با ارزش افزوده بالا تولید می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: مصرف بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۶۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جواد محجوبی مدیر عامل این شرکت گفت: در سال آبی جاری یعنی از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا امروز، ۱۰۹.۵ میلی متر بارندگی در سطح استان یزد داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸.۶ درصد و نسبت به متوسط دوره آماری بلندمدت ۲۷.۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این در حالی است که متوسط بارندگی کشور ۱۹۰ میلی متر بوده و استان یزد به لحاظ بارندگی رتبه ۲۷ را در بین ۳۱ استان داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد ادامه داد: تفت با ۲۵۳.۲ میلی متر و بافق با ۶۶.۲ میلی متر بیشترین و کمترین بارندگی را به خود اختصاص داده اند. بیشترین آمار بارندگی در ایستگاه منشاد با ۳۹۸ میلی متر ثبت شده و کمترین میزان نیز مرتبط به بافق بوده است.

محجوبی با اشاره به تاثیر بارش باران بر کاهش برداشت از سفره‌های زیرزمینی تصریح کرد: این بارش‌ها سبب پر شدن چشمه‌ها و قنوات می‌شود، اما نباید انتظار داشت که سبب بالا آمدن دائمی سطح آب می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد ابراز کرد: با وجود بارندگی‌های خوبی که اتفاق افتاده است به دلیل افت بالای کسر حجم مخازن تجمعی، اثرات این بارش‌ها به صورت موقت است.

محجوبی گفت: در سطح استان یزد ۲۵ پروژه تغذیه مصنوعی با حجم ۲۷ میلیون متر مکعب وجود دارد که علاوه بر کنترل سیلاب، تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیرزمینی را انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در پایان بر صیانت از سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از برداشت‌های بی رویه از آبخوان‌ها و اجرای برنامه سازگاری با کم آبی تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • بالاترین میزان تولید مواد معدنی در مجتمع سرب و روی مهدی آباد
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور