Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-01@06:46:18 GMT

رونمایی نخستین نفتکش هوشمند جهان در چین

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۶۳۶۷

رونمایی نخستین نفتکش هوشمند جهان در چین

خرداد؛ چین نخستین نفتکش (VLCC) هوشمند جهان با ظرفیت حمل بیش از ۲.۲۵۷ میلیون بشکه نفت را رونمایی کرد.


به گزارش ایسنا، پایگاه چاینا نیوز سرویس اعلام کرد این کشتی که "نیو جورنی" نام دارد به شرکت کشتیرانی CMESC در دالیان تحویل داده شد.
معاون سرمهندس شرکت کشتی‌سازی صنعتی دالیان که این کشتی را ساخته است اظهار کرد: در حال حاضر کشورها در سراسر جهان در حال ترویج ناوبری هوشمند و طراحی فناوری‌های هوشمند برای کشتی‌ها هستند که نقش مهمی در بهبود ایمنی ترافیک دریایی، حفظ انرژی، کاهش آلایندگی و بهره‌وری اقتصادی ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس گزارش اویل پرایس، در میان ویژگی‌های هوشمند این کشتی می‌توان به دستیار ناوبری اتوپایلت، مدیریت محموله هوشمند، مدیریت بهره‌وری انرژی جامع، فعالیت و تعمیرات تجهیزات و ارتباط کشتی به ساحل یکپارچه اشاره کرد.
چین بزرگترین واردکننده نفت جهان است که سال گذشته بیش از ۲۰ درصد از واردات نفت جهان از نظر ارزش پولی را به خود اختصاص داد. انتظار می‌رود با رشد ظرفیت پالایش نفت در چین، واردات نفت این کشور در سال‌های آینده افزایش بیش‌تری پیدا کند.
در حال حاضر پالایشگاه‌های چینی با نرخ بالایی به پالایش نفت خام مشغول هستند که میانگین آن در آوریل ۱۲.۷ میلیون بشکه در روز بود. انتظار می‌رود امسال حدود ۸۹۰ هزار بشکه در روز به ظرفیت پالایش نفت خام چین افزوده شود که نصف آن مربوط به پالایشگاه‌های مستقل خواهد بود. در سال ۲۰۲۰ حدود ۱.۰۸ میلیون بشکه در روز دیگر به ظرفیت پالایش این کشور افزوده می‌شود که نیاز به واردات را افزایش می‌دهد زیرا تولید داخلی به دلیل فرسودگی میادین همچنان رو به کاهش خواهد بود. برچسب ها: چین ، نفتکش هوشمند

منبع: خرداد

کلیدواژه: چین نفتکش هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۶۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر علیپور مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران در نشست خبری در نمایشگاه ایران اکسپو گفت: کنسرسیوم کشتی‌سازی داخلی با حضور سه شرکت بزرگ ایرانی با هدف اینکه نیازمندی‌های صنعت دریایی کشور را تأمین کند ایجاد شد. این کنسرسیوم با تجمیع نیازها و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و توان اعضا می‌تواند اقدامات گسترده‌ای را انجام دهد.

مدیرعامل شرکت صدرا، فاز اول را در همکاری تمامی دستگاه‌ها و متخصصان دانش‌بنیان و دانشگاه‌های دریایی برای تأمین نیازهای داخلی در مسیر تحقق جهش تولید عنوان کرد و گفت: فاز دوم این برنامه به بانک‌ها و مؤسسات مالی با کارفرمایان برای تجمیع منابع است. ضمن اینکه تجمیع فناوری نیز همواره مدنظر ما در تمامی مراحل کمک به تولید و تأمین نیازهای تجهیزاتی داخل در کنار واردات نیازها است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون قرارداد ۴ کشتی با ظرفیت‌های سه هزار و ۵۰۰ تنی و ۵ هزار تنی با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران منعقد شده که دو فروند به صورت «روروشیپ» و دو فروند مربوط به حمل کالاهای عمومی است که تا پایان سال دو فروند تحویل کشتیرانی می‌شود و دو فروند دیگر که فرایند مهندسی آن در حال طی‌شدن است.

علیپور خاطرنشان کرد: همچنین قرارداد ساخت ۵ فروند کشتی کشور با ظرفیت‌های ۴۰ تا ۷۰ هزار تن را با یک هلدینگ امضا شد و این ۵ کشتی در سبک‌های نفتکش، فله بر و کانتینر بر است.

وی در ادامه گفت: ما قانونی داریم که حداکثر استفاده از توان داخل است بر همین اساس مجاز نیستیم که تجهیزاتی که در داخل تولید می‌شود را از خارج تأمین کنیم؛ بنابراین تمام تلاش ما این است که شرکت‌های دانش بنیان و صنعت را فعال کنیم. البته بیشتر تجهیزات چه سیستم رانش چه سیستم ناوبری و مخابراتی در داخل کشور ساخته می‌شود و در تلاش هستیم که از ظرفیت‌های بخش غیرنظامی استفاده کنیم.

علیپور گفت: هلدینگ دریایی خاتم از مجموعه موسساتی تشکیل شده که کارهای مختلفی انجام می‌دهند. در بخش عمرانی ساخت اسکله‌ها، موج‌شکن‌ها، لایروب‌ها و خدمات لایروبی انجام می‌دهند که البته صدرا بخش کشتی سازی و فراساحلی را انجام می‌دهد.

کد خبر 6091409 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • طرح فرودگاه عظیم ۳۵ میلیارد دلاری با ۴۰۰ گیت در دبی
  • رونمایی از نخستین چاپ برگردان روزنامه ادب
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند
  • استخراج ۱۸۳ هزار بشکه نفت در بهمئی/ سد آبریز آرزویی بر دل مردم
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • هوش مصنوعی نخستین طلایی ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد | پادشاه ایرانی کشتی جهان باز هم طلا می‌گیرد
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد