Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش جهان نيوز، چندی قبل " فاتو بنسودا " دادستان ارشد دادگاه بین المللی کیفری لاهه در نشست شورای امنیت خواستار تحویل عمر البشیر رئیس جمهور برکنار شده سودان به این دادگاه شد تا به اتهام ارتکاب جنایت علیه بشریت و کشتار مردم دارفور ( غرب سودان ) محاکمه شود. نماینده دائمی سودان در سازمان ملل در واکنش به این درخواست گفت که خارطوم پیمان همکاری با دادگاه لاهه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شورای نظامی سودان اعلام کرد: رسیدگی به اتهامات دادگاه بین المللی کیفری لاهه علیه عمرالبشیر در داخل سودان انجام می شود و رئیس جمهور برکنار شده سودان به زودی در دادگاه حاضر خواهد شد.

به نوشته روزنامه سودانی الانتباهه، رئیس کمیته اجتماعی شورای نظامی سودان در واکنش به درخواست دادستان دادگاه بین المللی کیفری لاهه مبنی بر تحویل عمرالشیر به این دادگاه گفت: ما اجازه نخواهیم داد که هیچ سودانی در خارج از کشور محاکمه شود لذا عمرالبشیر به دلیل ارتکاب تمام جنایت هایی که انجام داده از جمله جنایت علیه بشریت و کشتار مردم دارفو به زودی محاکمه می شود و جلسات دادگاه او از طریق شبکه تلویزیون ماهواره ای به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

سرلشکر " صلاح عبدالخالق " افزود: قوه قضائیه سودان از استقلال و شفافیت لازم برخوردار است و می تواند عمرالبشیر را به اتهام ارتکاب چنین جنایت هایی محاکمه کند.
وی تصریح کرد: سیستم قضایی اروپایی ها چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ اخلاقی بهتر از سیستم قضایی سودان نیست. اروپایی ها بیشتر از ما نسبت به احیای حقوق سودانی ها مصر نیستند.

منبع:تسنیم کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۶۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است.

منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی دانشجویان بوده است.

بر اساس گزارش‌های رسیده گروهی از دانشجویان دانشگاه هاوانا کوبا با برگزاری تجمعی اعتراضی حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کردند.

همچنین دانشجویان کوبایی در این تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی، پرچم فلسطین را در کنار پرچم کشور خود به اهتزاز درآوردند.

این در حالی است که بسیاری از دانشگاه‌های جهان از جمله دانشگاه‌های آمریکا، کانادا و فرانسه شاهد برگزاری تجمع‌ها و تحصن‌هایی مشابه در حمایت از فلسطینیان و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه بوده است.

در آمریکا که داعیه‌دار حقوق بشر و آزادی بیان است، تجمع‌های دانشجویی ضدصهیونیستی به شدت سرکوب شده و شماری از دانشجویان نیز به دلیل حمایت از فلسطین و محکوم‌نمودن حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ادامه روند تحصیل محروم شده‌اند.

کد خبر 6096190

دیگر خبرها

  • ارتکاب جنایت جدید رژیم صهیونیستی در النصیرات غزه+فیلم
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • قتل هولناک زن جوان به دست پسرش
  • پسر پرخاشگر مادر را کشت و جسدش را سوزاند
  • دستگیری پسر جوانی که مادر خود را به آتش کشید + جزئیات
  • قتل بی‌رحمانه مادر توسط پسر پرخاشگر در شهرک دانشگاه
  • تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی
  • تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • دیوان لاهه درباره «تهدید به انتقام‌جویی» علیه این مرجع بین‌المللی هشدار داد
  • دیوان لاهه خواهان توقف تلاش‌ها برای تضعیف این نهاد شد