Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@17:20:23 GMT

نظر آمریکایی‌ها درباره درگیری نظامی با ایران

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۶۶۸۸

یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که اکثریت مردم آمریکا از اقدام نظامی علیه ایران مخالف هستند و تنها کمتر از یک چهارم آمریکایی‌ها از چنین اقدامی حمایت می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نظرسنجی پایگاه آمریکایی «هیل» و موسسه «هریس ایکس» درباره تنش‌های اخیر بین آمریکا و ایران و ساقط شدن پهپاد متجاوز آمریکایی، نشان می‌دهد که اکثریت آمریکایی‌ها با اقدام نظامی علیه ایران مخالف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بنا بر گزارش «هیل»، در این نظرسنجی که روزهای ۲۲ و ۲۳ ژوئن (اول و دوم تیرماه) با مشارکت ۱۰۰۱ آمریکایی و با ضریب خطای ۳.۱ دهم درصد انجام شده، نشان می‌دهد که ۵۸ درصد از آمریکایی‌ها «پاسخ غیرنظامی» واشنگتن به سرنگونی پهپاد «گلوبال هاوک» توسط ایران را ترجیح می‌دهند.   با وجود آنکه سؤال این نظرسنجی غیرعلمی و جهت‌دار تنظیم شده و ایران را به اقدامات «خصومت‌آمیز» متهم کرده، اما ۴۹ درصد از آمریکایی‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی گفته‌اند که خواهان آن هستند که درباره تنش ناشی از سرنگونی پهپاد آمریکایی، یک راه‌حل مبتنی بر مذاکره حاصل شود و ۹ درصد از آمریکایی‌ها هم گفتند که این کشور نباید هیچ اقدامی انجام دهد.   نظرسنجی هیل و هریس ایکس   در این نظرسنجی، ۱۹ درصد آمریکایی‌ها از «حمله نظامی محدود» به ایران حمایت کردند و پنج درصد هم گفتند که آمریکا باید به ایران اعلان جنگ دهد.   ۱۹ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی هم گفته‌اند که آنها درباره اینکه پاسخ آمریکا به سرنگونی پهپادشان توسط ایران چه باشد، «اطمینان ندارند» و پاسخ مشخصی به این سوال که خواهان اقدام نظامی یا مذاکره هستند، ندادند.   حتی در میان طرفداران حزب جمهوری‌خواه نیز، حامیان اقدام نظامی علیه ایران در اقلیت قرار دارند. بر اساس این نظرسنجی، ۵۰ درصد از جمهوری‌خواهان شرکت‌کننده در این نظرسنجی، از پاسخ غیرنظامی آمریکا در قبال ایران حمایت کردند و ۳۱ درصد از آنها حمایت خود را از حملات هوایی محدود یا اعلان جنگ اعلام کردند.   در این نظرسنجی، میزان حمایت از اقدام نظامی علیه ایران در بین شرکت‌کنندگان وابسته به احزاب مستقل در آمریکا ۳۱ درصد بوده و در بین دموکرات‌ها این رقم ۱۶ درصد بوده است.   ۶۷ درصد از دموکرات‌ها هم گفته‌اند که آنها در واکنش به سرنگونی گلوبال هاوک خواهان این دو موضوع هستند: یا مذاکره با ایران و یا اینکه آمریکا هیچ واکنشی به سرنگونی پهپادش نشان ندهد.   مذاکره با ایران یا نشان ندادن هیچ واکنشی به موضوع سرنگونی پهپاد آمریکای، نظر ۵۴ درصد از آمریکایی‌های وابسته به احزاب مستقل هم بوده است.   در هفته‌های گذشته دولت آمریکا با اعمال چند دور تحریم جدید، تلاش برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران و اعزام نیروی نظامی به منطقه غرب آسیا، تنش‌ها در منطقه را افزایش داده است. این کشور همچنین چند حادثه برای نفتکش‌ها در دریای عمان را به ایران نسبت داده است. در آخرین مورد از اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا، پنج‌شنبه هفته گذشته یک فروند پهپاد این کشور وارد حریم هوایی ایران شد. در واکنش به این اقدام، سامانه پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران این پهپاد را پس از چند بار هشدار، هدف قرار داده و ساقط کرد.   منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۶۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وبگاه «پلیتیکو» گزارش داد که جمعی از وکلای آمریکایی و غیرآمریکایی با امضای درخواستی رسمی، اقدام نظامی اسرائیل علیه غزه را ناقض قوانین آمریکا و بین‌الملل توصیف کرده‌اند.

دست‌کم ۲۰ تن از ۹۰ حقوق‌دانی که زیر این درخواست را امضا کرده‌اند، در دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا مشغول به فعالیت هستند و از او می‌خواهند که ارائه کمک نظامی به رژیم صهیونیستی را تعلیق کند چراکه اقدام‌های این رژیم در غزه با قوانین آمریکا و بین‌الملل همخوانی ندارد.

آنها قرار است درخواست خود را طی روز‌های آینده به دفتر «مریک گارلند» دادستان کل ارسال کنند. در این نامه که به رؤیت پلیتیکو رسیده است، وکلا از احتمال نقض کنوانسیون‌های ژنو درباره ممنوعیت حملات نامتناسب علیه غیرنظامیان و همچنین نقض قانون کنترل صادرات تسلیحاتی آمریکا از سوی رژیم صهیونیستی صحبت کرده‌اند.

این تازه‌ترین نشانه از بالا گرفتن اختلاف در دولت واشینگتن در قبال سیاستی است که کاخ سفید نسبت به اسرائیل در پیش‌گرفته و شامل حمایت از رژیم به‌رغم جنایت‌هایی است که در غزه انجام می‌دهد.

در تاریخ ۹ اردیبهشت، «رویترز» برای نخستین بار از اختلاف درونی وزارت خارجه آمریکا و بی‌اعتمادی شماری از مقامات درباره نحوه استفاده رژیم صهیونیستی از تسلیحات آمریکایی خبر داد.

بر اساس تفاهم‌نامه امنیت ملی صادرشده از سوی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده باید تا تاریخ ۸ ماه میلادی مه، در گزارشی به کنگره اعلام کند که آیا تضمین‌های اسرائیل درباره عدم نقض قوانین بین‌المللی هنگام استفاده از تسلیحات آمریکایی را معتبر ارزیابی می‌کند یا خیر.

این در حالی است که بنابر یکی از اسناد درون‌سازمانی وزارت خارجه آمریکا که به رؤیت خبرگزاری رویترز رسیده است، برخی از مقام‌های بلندپایه دولت واشینگتن به بلینکن گفته‌اند که تضمین‌های اسرائیل را مبنی بر اینکه از تسلیحات اهدایی آمریکا در چارچوب موازین حقوق بشردوستانه بین‌المللی استفاده می‌کند، «معتبر و قابل‌اتکا» ارزیابی نمی‌کنند.

اختلاف‌های داخلی دولت واشینگتن در حالی عیان می‌شود که مقام‌های رسمی بار‌ها مدعی شده‌اند که هیچ مدرکی دال بر نقض قوانین بین‌الملل از سوی اسرائیل وجود ندارد. همین اواخر، «جان کربی» سخنگوی شورای هماهنگی راهبردی کاخ سفید، وجود مدارک مبنی بر ارتکاب نسل‌کشی از سوی رژیم صهیونیستی را رد کرد.

با عبور شمار قربانیان جنگ غزه از ۳۴ هزار نفر، عملکرد ارتش رژیم صهیونیستی به‌شدت زیر سؤال رفته و موج نارضایتی به دانشگاه‌های معتبر آمریکا هم رسیده است.

دانشجویان آمریکایی به قیمت بازداشت و درگیری با نیرو‌های ویژه پلیس، خواهان هرگونه قطع همکاری نهاد‌های آموزش عالی ایالات متحده با رژیم صهیونیستی هستند.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم غزه از اثرات عملیات «وعده صادق» بود
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند