Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ دنیای اینترنت و وب یک منبع عظیم از انواع اطلاعات است که روز‌به‌روز بر حجم و گستردگی آن افزوده می‌شود. به همین دلیل جست‌وجو در آن بدون موتور‌های جست‌وجوگر بسیار دشوار است. موتور‌های جست‌وجوگر کار ما را ساده می‌کنند و به تمامی سایت‌ها سر می‌زنند و لیستی از اطلاعات آن‌ها تهیه کرده و لیستی از منابع را به ما نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌امروزه موتور‌های جست‌وجو را می‌توان پایه و ستون توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات و یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی صنعت آی‌تی در کشور‌ها به حساب آورد. در این جریان موتور‌های جست‌جوی بومی با دانش و شناخت بیشتر نسبت به زبان، فرهنگ و رفتار کاربران محلی و همچنین بهره‌گیری از زبان‌شناسان و ابزار‌های پردازش زبان بومی، قابلیت مانور بیشتری در رفع نیاز‌های مردم آن کشور در حوزه جست‌وجوی وب دارند که این عوامل به موفقیت آن‌ها در کشور‌های مطرح دنیا منجر شده است.
در این میان یکی از مراکزی که به ارائه مقالات و محتوا‌های اسلامی در کشور می‌پردازد، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی است. حجم بالای محتوای این مرکز و تعدد سکو‌های ارائه آن در فضای اینترنت باعث شده تا مخاطبین این مجموعه برای یافتن مطلب موردنظر خود در چندین پایگاه جست‌وجو کنند.
ازهمین رو مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در جهت تحقق نیاز‌های مخاطبین خود و دسترسی آسان به محتوای علوم اسلامی، با ایجاد و راه‌اندازی پایگاه نوریاب به‌عنوان جامع‌ترین و بزرگ‌ترین موتور جست‌وجوی برخط علوم اسلامی و انسانی، امکان جست‌وجوی پیشرفته در تمامی محتوا‌های ارائه شده نور را فراهم کرد.

در فاز نخست این پایگاه امکان جست‌وجو در بیش از یک‌میلیون مقاله پایگاه نورمگز، جست‌وجو در متن بیش از 32 هزار جلد کتاب پایگاه کتابخانه دیجیتال و همچنین جست‌وجو در بیش از 230 هزار حدیث شریف موجود در پایگاه جامع‌الاحادیث فراهم‌ شده است.
همچنین جست‌وجو در متن قرآن و 108 ترجمه و بیش از هزار و 500 جلد تفسیر ارائه‌ شده در پایگاه قرآن فراهم شده، به‌نحوی‌ که کاربر پس از جست‌وجوی عبارت موردنظر در کوتاه‌ترین زمان، فهرستی از پاسخ‌های مرتبط اعم از آیات و احادیث و مقالات و کتب را دریافت می‌کند. ارائه پیشنهاد آیات و احادیث مرتبط با جست‌وجوی کاربر و همچنین ارائه برخی از اطلاعات در قالب کارت‌های اطلاعاتی از سایر ویژگی‌های این پایگاه است.  
این مرکز همزمان با انتشار آزمایشی پایگاه نوریاب، افزونه کاربردی نوریاب برای مرورگر‌ها را نیز بهره‌برداری کرده است که با استفاده از این افزونه کاربر در هر قسمت از وب تنها با انتخاب یک کلمه یا عبارت، نتایج جستجوی آن عبارت را مشاهده می‌کند و می‌تواند برای مطالعه بیشتر به پایگاه نوریاب و یا سایر پایگاه‌های مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور متصل شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا جامعه فناوری اطلاعات فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۶۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصحف شریف «قرآن مبارک» رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، به همت گروه مطالعات قرآنی خانه اندیشمندان علوم انسانی مراسم رونمایی از مصحف شریف «قرآن مبارک» برگزار می‌شود.

سخنرانان این مراسم حسین استاد ولی، احمد مسجد جامعی، عبدالهادی فقهی زاده، محمدعلی خسروی و ابراهیم کرمانی‌نژاد هستند.

همچنین در این مراسم مهدی فیض طراح و ایده پرداز و مهدی خسروی ناشر اثر حضور دارند و سخنرانی می‌کنند.

مراسم رونمایی از مصحف شریف «قرآن مبارک» روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6097524 سارا فرجی

دیگر خبرها

  • مجلات مطالعات اسلامی وپژوهش‌نامه تبلیغ و ارتباطات دینی رونمایی شد
  • فیلم‌های سیاه ما با فیلم‌های سیاه آمریکایی تفاوت‌هایی دارد
  • استقبال گسترده از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • استقبال بالا از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • مصحف شریف «قرآن مبارک» رونمایی می‌شود
  • «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • پایان سلطه گوگل با این موتور جست‌وجوی جدید