Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@06:59:14 GMT

انتخابات شورایاری‌ ها ۴ مرداد برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۷۱۹۵

ساعت 24-رئیس ستاد پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ های شهر تهران با اشاره به اینکه شورایاری‌ ها حق دخالت در امور مالی، اداری و اجرایی شهرداری و شورای شهر را ندارند، گفت: انتخابات شورایاری‌ ها ۴ مرداد برگزار می‌شود.

 محمدرضا جوادی یگانه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در نشست خبری که در تشریح جزئیات پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ های شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات شورایاری‌ های محلات شهر تهران از دیروز ثبت نام داوطلبین آن آغاز شده و تلاش می‌کنیم ۴ مرداد انتخابات برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای شهر از دوره شورایاری‌ها حق دخالت در امور اجرایی، مالی و اداری در شهرداری، شورای شهر و مدیریت محلات ندارند و شورای شهر در تصمیمات خود نظرات شورایاری‌ها را اخذ می‌کند.

رئیس ستاد پنجمین انتخابات شورایاری‌ های شهر تهران بیان داشت: ثبت‌نام و بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات شورایاری‌ها ۱۰۰ درصد مکانیزه است و شهرداری عامل اجرایی انتخابات است لذا فضا را برای برگزاری انتخابات سالم فراهم می‌کنیم.

جوادی یگانه با بیان اینکه نیمی از جمعیت تهران را زنان تشکیل می‌دهند ولی تنها ۱۱درصد شورایارها زن هستند، خاطرنشان کرد: حضور نمایندگان جوانان، دانشجویان، فعالین، سالمندان و ... به عنوان داوطلب شورایاری جهت پیگیری مطالبات آنها در محلات ضرورت دارد.

اطلاع 18 درصد مردم از امکانات محل سکونت خود

جوادی‌ یگانه با اشاره به اینکه بر اساس نظرسنجی‌های انجام گرفته در خرداد 98 مشخص شده است 8 درصد مردم در مناطق 22‌گانه تهران از امکانات محله سکونت خود مطلع بوده‌اند، گفت:‌همچنین حدوداً همین آمار از امکانات محله استفاده کردند البته هر چند که این عدد بالا نیست ولی نشان می‌دهد که نقش شورایاری‌ها در شناختن محله به شهروندان مؤثر بوده است.

همه صنوف می‌توانند در شورایاری‌ها نقش فعال داشته باشند

رئیس ستاد پنجمین انتخابات شورایاری‌ها در مورد اینکه گفته می‌شود انتخابات شورایاری‌ها دست مشاورین املاک را در جهت نفوذ در محلات بیشتر می‌کند گفت:‌همه اقشار می‌توانند در شورایاری‌ها مشارکت داشته باشند فرصت برای همه اقشار باز است و فرق میان پزشک، مهندس، کارگر و مشاور املاک نیست.

وی بیان داشت: اینکه مطرح شده مشاورین املاک از طریق شورایاری‌ها نفوذ دارند نشان می‌دهد که نقش شورایاری مؤثر است بنابراین اگر همه اصناف و اقشار در جامعه به انتخابات شورایاری‌ها توجه داشته باشند و نماینده‌ای در شورایاری‌ کسب کنند، قطعاً در پیشبرد اهداف برایشان مؤثرتر است و ما از همه جوانان و اقشار اجتماعی جهت حضور در انتخابات شورایاری‌ها و یا ثبت‌نام به عنوان داوطلب دعوت می‌کنیم.

اتوبوسی رأی دادن تخلف نیست

جوادی‌یگانه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود برای انتخابات شورایاری‌ها گاهی اتوبوسی شهروندان را از یک منطقه به منطقه دیگر برای رأی دادن منتقل می‌کنند، گفت:‌ این موضوع تخلف نیست بلکه مشارکت در انتخابات شورایاری‌ها است لذا کلمه تخلف غلط است و برای رأی دادن حداقل سن 18 سال شرط است.

رئیس ستاد پنجمین انتخابات شورایاری‌ها تصریح کرد: بر اساس قوانین موجود ممنوعیتی نداریم که شهروندان در کدام محله رأی دهند فقط شرط لازم برای کاندیداها وجود دارد که ساکن یا شاغل همان محله باشند.

شهرداری از شورایاری‌ها حمایت مالی نمی‌کند

وی خاطرنشان کرد: فعالیت شورایاری‌ها نوعی فعالیت داوطلبانه و مدنی است لذا بودجه‌ای از شهرداری دریافت نمی‌کنند.

جوادی‌یگانه افزود: فعالیت شورایاری‌ها در پیشبرد اهداف محله بسیار مؤثر است که برگزاری هر چه بهتر آن را مدنظر قرار داریم.

هزینه 6 میلیاردی انتخابات شورایاری‌ ها

رئیس ستاد پنجمین انتخابات شورایاری‌ها در مورد اینکه هزینه برگزاری انتخابات شورایاری‌ های چقدر است گفت:‌6 میلیارد تومان در این زمینه در نظر گرفته شده و شهرداری بنا دارد از ظرفیت‌های موجود در سطح مناطق استفاده کند و بخشی از هزینه‌ها ممکن است مربوط به قسمت بیرونی شهرداری باشد.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۷۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری شهرستان ورامین با اشاره به آمادگی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور اظهار داشت: عوامل برگزاری انتخابات در کشور روی انتخاب اعضای شعب و هیات اجرایی دقت لازم را رعایت کنند که هیچ شائبه وجود نداشته باشد.

معاون وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: وعده صادق اتفاق بی نظیری بود و هنوز زوایای این عملیات مشخص نشده است و اخیرا برخی از تحلیلگران آنها به عظمت این عملیات اعتراف می‌کنند و این عملیات با قدرت ایمان انجام گرفت و جامعه استکباری با همه تمهیدات پیش بینی کرده شکست سختی خورد.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که عملیات وعده صادق را عملی کرد پشتیبانی مردم بود و با همین پشتیبانی همه مشکلات را حل می‌کنیم.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیدا‌های حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

هفتم خرداد شروع به کار مجلس دوازدهم اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • انتشار کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ در مرداد
  • دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • طراحی الگوهای جدید برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • الگوی جدیدی برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد
  • جزییات پویش های شهرداری تهران در نوروز و ماه رمضان | وقتی جشن‌های بزرگ برای کودکان و نوجوانان برگزار شد