Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس گفت: دولت ارز ۴۲۰۰تومانی را به واردات کالاهای اساسی اختصاص داده است اما آنچه که به مردم عرضه می شود کالاهایی با قیمت ارز ۱۳ هزار تومان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهباز حسن پورعضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن تشریح وضعیت اقتصادی کشور در گفتگو با خبرنگار راه آرمان عنوان کرد: در حال حاضر کشور ما در میانه میدان جنگ سخت اقتصادی قرار دارد و ما از شرایط سخت دولت در اداره کشور اطلاع داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن پور اظهار داشت: در شرایط کنونی دشمن درآمدهای کشور را هدف قرار داده است و با تحریم به ویژه در حوزه صادرات نفت تلاش می کند تا پایه های نظام جمهوری اسلامی ایران را متزلزل کند.

وی افزود:این شرایط باعث شده تا فشار اقتصادی زیادی بر مردم وارد شود و از سوی دیگر بیکاری، درآمد اندک و گرانی کالاها بیش از گذشته اهرم فشاری بر مردم شده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس تاکید کرد: اما انتظار ما از دولت مردان اولویت بندی نیاز اصلی کشور است .

حسن پور بیان داشت: تولید، صنعت و اقتصاد به ویژه توجه به نیازهای معیشتی مردم ، اشتغال جوانان ، برنامه ریزی برای توزیع عادلانه و نظارت دقیق بر منابع کشور از اولویت های اساسی کشور محسوب می شوند.

تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی و عرضه با قیمت ارز ۱۳ هزار تومانی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  ادامه داد:سوال ما از دولت این است که چرا ارز با قیمت پایین می دهید اما مردم باید کالای گران خریداری کنند؟ چرا ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی است اما مردم همان کالا ها را با ارز ۱۳ هزار تومانی خریداری می کنند؟

وی اذعان کرد: در برنامه ششم پیشنهادی دولت که چند سال است تصویب شده بخش معدن به عنوان پیشران اقتصادی معرفی شده است اما اکنون شاهد بی توجهی به این شاهرگ حیاتی اقتصاد کشور هستیم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس  یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردند که معادن می توانند جایگزین نفت شوند اما شما چه کردید و چه پاسخی برای مردم دارید؟

حسن پور در گفتگو با خبرنگار راه آرمان گفت: از مسئولان می خواهیم با تدابیر شایسته معضلات و مشکلات معیشتی مردم را در دستور کار خود قرار دهند و در این مسیر از شعار دادن و امید واهی دادن به ملت پرهیز کنند چراکه کوتاهی برخی از دست‌اندرکاران و مسئولان در حق مردم، اعتماد جامعه را از اصل نظام کاهش می‌دهد.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه فقر و عدم اشتغال جوانان منجر به افزایش معضلات اجتماعی در جامعه می‌شود، ادامه داد: ما امروز دچار مشکلات اقتصادی هستیم که آمریکایی‌ها با اعمال تحریم‌های ظالمانه برای کشورمان ایجاد کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی متمرکز کردن همه توان برای رفع مشکلات توقع مردم از مسئولین است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس در خاتمه  ابراز داشت: ما می دانیم نیروهای مدافع نظام ، سربازان گمنام سپاه قدرتمند، بسیج همیشه در صحنه و ارتش مقدس در بیداری کامل هستند و در تلاش اند تا کوچک ترین گزندی به این سرزمین و مردم عزیز آن وارد نشود و مردم همیشه در صحنه ایران قدردان زحمات آن ها هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۷۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

‏با نزدیک شدن به تشکیل ⁧‫مجلس۱۲‬⁩ دو مجموعه زیر نظر مجلس ( ⁧‫مرکز پژوهشها‬⁩ و ⁧‫دیوان محاسبات‬⁩ ) احساس آزادگی بیشتری کرده و گزارشات متنوع و کارشناسی واقعی از عملکرد ⁧‫دولت تردمیلی۱۳‬⁩ ارائه کرده اند. اینجانب نیز از بخشی از آنها، در مصاحبه هایم استفاده کرده ام که دولت را عصبانی کرده.

‏این گزارشات که کماکان با ملاحظاتی تهیه شده بخشی از ⁧‫واقعیت عینی جامعه‬⁩ و ⁧سفره های کوچک شده مردم‬⁩ و بیانگر ضعف شدید دولت در اجرا و خلاف گویی های دولت و عدم صداقتشان با مردم است ‏نتیجه میگیریم:

هر کسی به جز ⁧‫قالیباف‬⁩ ⁧‫رییس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف تر اداره میشود.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902759

دیگر خبرها

  • قیمت کالاهای اساسی؛ گوشت چند شد؟ +جدول
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • داغ مستاجرها تازه می شود؛ اجاره هایی که چند برابر می شود/ طنز حق مسکن ۹۰۰ تومانی کارگران!