Web Analytics Made Easy - Statcounter

جوادی یگانه گفت: شورایاری ها می توانند نظر مشورتی به شهرداری و شورای شهر بدهند و آنها حق دخالت در امور مالی، اجرایی و اداری شهرداری را ندارند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «محمدرضا جوادی یگانه» در نشست خبری پنجمین دوره انتخابات شورایاری های شهر تهران گفت: ثبت نام پنجمین دوره انتخابات شورایاری های شهر تهران از دیروز دوشنبه سوم تیر ماه آغاز شده است که ما امیدواریم در چهار مرداد ماه این انتخابات برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس ستاد پنجمین دوره انتخابات شورایاری های شهر تهران گفت: انجمن های شورایاری زیر نظر و بازوی مشورتی شورای شهر تهران می باشد و مشورت دهنده در خصوص مسایل محله خود به شورای شهر تهران هستند.

 

وی افزود: شورایاری ها به هیچ وجه حق دخالت در امور مالی، اداری و اجرایی شهرداری را ندارند و شورای شهر می تواند در تغییرات محله نظرات شورایاری ها را اخذ نماید.

 

جوادی یگانه با تأکید بر اینکه مطلوب است تا مردم محله های مختلف شهر تهران در تصمیماتی که شهرداری در خصوص محله آنها می گیرد، دخالت داشته باشند، افزود: در حوزه وظایف و اختیارات شورایاری ها هیچ اجباری وجود ندارد.

 

وی با تاکید بر اینکه شورایاران تنها نمایندگان قانونی محله ها هستند، گفت: برای انتخابات پنجمین دوره شورایاری ها تلاش شده تا فرآیند انتخابات به صورت مکانیزه انجام شود و هر کاندیدا می تواند بررسی نماید که پرونده وی در چه مرحله ای قرار دارد.

 

رییس ستاد پنجمین دوره انتخابات شورایاری های شهر تهران افزود: شهرداری تهران موظف است تا فضا را برای برگزاری انتخابات آماده نماید و مشارکت مردم توسط خود آنها صورت می گیرد.

 

وی با بیان اینکه نیازمند حضور همه قشرها و اصناف در انتخابات شورایاری های شهر تهران هستیم، گفت: نیمی از جمعیت تهران را بانوان تشکیل می دهند اما فقط یازده درصد از شورایاران زن هستند. همچنین معلولان نیز در شورایاری ها مشارکت پایینی دارند که امیدواریم بیشتر شود.

 

وی افزود: شورایاری فعالیتی مدنی و داوطلبانه می باشد و هیچ گونه بودجه ای ندارند ولی هزینه انتخابات شورایاری های شهر تهران حدود شش میلیارد تومان برآورد شده است.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان مبنی بر اینکه وقتی در محله ها از نقش شورایاری ها می پرسیم، مردم از حضور بالای مشاوران املاک در شورایاری ها گله مند هستند که آنها فقط به دنبال پیشبرد فعالیت های شخصی خود هستند، گفت: در انتخابات شورایاری ها فرصت برای حضور همه اصناف و ان جی اوها فراهم است و همه اصناف می توانند در این انتخابات کاندید شده و مشارکت داشته باشند هرچند لازم است تا جوانان بیشتری در این انتخابات حضور پیدا کنند.

 

سید آرش میلانی در ادامه این جلسه گفت: شورایاری ها نقش مفیدی در مسایل و مشکلات محله دارند به طوری که در 352 محله می توانند در پیشگیری از آسیب های اجتماعی به مدیریت شهری کمک کنند.

 

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تهران شهری ماشینی شده است، فرصت تعامل و گفت و گو در سطح شهر کم شده است و تعلق محله ای نیز به سطح پایینی رسیده است که شورایاری ها تلاشی است تا تعلق محله ای در بین مردم افزایش پیدا کند.

 

وی خاطرنشان کرد: ما در حال طراحی سامانه ای می باشیم تا ارتباط مردم با شورایاران محله رو در رو شود.

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت اوقات فراغت مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل خراسان جنوبی شیراز مسجد خبرگزاری شبستان روزنامه ها شهرداری تهران شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۷۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختار هیأت امنای محلات تهران شبیه فعالیت شورایاری‌هاست/حضورنهادهای فعال محلات در هیأت‌های امنا

عضو شورای شهر تهران گفت: در ساختار هیأت امنای محلات همه گروه‌های فعال در سطح محلات همچون هیأت‌های مذهبی، بسیج، مجموعه‌های ورزشی و فرهنگی و ... حضور دارند.

احمد علوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به  آغاز فعالیت هیات امنای محلات شهر تهران و تأکید بر اینکه اداره کلانشهر تهران بدون مشارکت مردم غیرممکن است، گفت: در سال‌های اخیر شورایاری ها برای جلب مشارکت شهروندان در امور شهری فعال شده بودند، اما مشکلات قانونی ایجاد شده و نهایتا با حکم قضایی، فعالیت شورایاری‌ها متوقف شد.

وی با بیان اینکه بعد از توقف فعالیت شورایاری ها، شورای شهر زمینه فعالیت هیأت‌ امنای محلات را که به نوعی هیأت‌مدیره سرای محلات محسوب می‌شوند را فراهم کرد، افزود: در تدوین آئین نامه هیأت امنای محلات تلاش کردیم  مشکلاتی که برای فعالیت  شورایاری‌ها وجود داشت را در دستورالعمل هیأت امنا حل کنیم. به همین دلیل است که بخشی از ساختار هیأت امنای محلات شبیه فعالیت شورایاری‌ها است؛ بگونه ای که در قالب‌های مختلف مجدداً در کنار مدیریت شهری قرار می‌گیرند تا آنها را برای اداره بهتر شهر کمک کنند.

علوی ادامه داد: در دستورالعمل‌های ایجاد هیأت امنای محلات سعی کردیم بگونه ای کار کنیم که همه نهادهای فعال در محل دور هم جمع شوند تا برای محلات تصمیم‌گیری کنند؛ بطوری که از حضور هیأت‌های مذهبی، بسیج، مجموعه‌های ورزشی و فرهنگی سطح محلات و همچنین نمایندگان منتخب شورا و شهرداری به عنوان هیئت امنا استفاده خواهیم کرد تا آنها با احصا اولویت‌ها و نیازهای محله در مورد نحوه حل مشکلات با یکدیگر  تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرح وظایف هیئت امنای محلات تهران
  • بخشی از بدهی‌های بانکی شهرداری تهران با مولدسازی تسویه شد
  • بازداشت عضو شورای ‌بندر ماهشهر به دلیل تخلفات مالی و اداری
  • هیئت امنای محلات تهران چه کارکردی دارد؟
  • ساختار هیأت امنای محلات تهران شبیه فعالیت شورایاری‌هاست/حضورنهادهای فعال محلات در هیأت‌های امنا
  • عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • تمام عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رأی مردم باشند
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟