Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-07@09:04:15 GMT

صنعاء، میزبان نشستی در حمایت از فلسطین بود

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۷۶۸۸

صنعاء، میزبان نشستی در حمایت از فلسطین بود

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، در ادامه اعتراض‌ها به طرح آمریکا برای مسأله فلسطین موسوم به «معامله قرن»، نشستی سیاسی-فرهنگی در صنعا پایتخت یمن برگزار شد.

بر اساس گزارش وبگاه انصارالله، در این نشست که با حضور «محمد العیدروس» رئیس مجلس شورای یمن برگزار شد، طرح ترامپ محکوم و از برخی کشورهای اسلامی خواسته شد به تبعیت از آمریکا و رژیم صهیونیستی پایان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شرکت‌کنندگان تأکید کردند که «سرزمین» یک ملت، فروشی نیست و نظام استکبار جهانی نمی‌تواند ملت فلسطین و دیگر ملت‌های اسلامی را از خاک یا مقدسات آنها محروم یا اینکه آنها را از مقابله با این طرح (معامله قرن) منصرف کند.

در این نشست سیاسی-فرهنگی بار دیگر از ملت‌های اسلامی درخواست شد به نقش خود در مقابله با دشمنان و توطئه‌های آنان عمل کنند و حول محور مقاومت برای مقابله با طرح‌های استکبار جهانی جمع شوند.

شورای عالی سیاسی یمن نیز با صدور بیانیه‌ای تمامی «اقدامات  مشکوک» از جمله «معامله قرن» که به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برای نابودی مسأله فلسطین و لغو حق بازگشت فرا می‌خواند، را محکوم کرد.

بر اساس گزارش وبگاه‌ «انصارالله»، در این بیانیه بر مرکزیت مسأله فلسطین، حمایت یمن از ملت فلسطین، آزادسازی سرزمین و مقدسات، اخراج اشغالگر و ایجاد دولت مستقل فلسطینی تأکید شد.

نشست منامه به عنوان اولین گام اجرایی معامله قرن، قرار است امروز (سه شنبه) در بحرین آغاز شود و تا فردا ادامه پیدا کند. 

انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۷۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس: آماده میزبانی مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی آلینیک، وزیر امور خارجه بلاروس امروز دوشنبه در گفت‌وگو با اسپوتنیک اعلام کرد که بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح درباره اوکراین است، اما همه چیز به اراده سیاسی کی یف بستگی دارد.

وی دراین‌باره گفت: درهای ما برای مذاکرات صلح آمیز باز است. آنها همیشه باز بوده و باز خواهند ماند. ما همیشه آماده میزبانی مذاکرات در خاک بلاروس خواهیم بود که امیدواریم به بازگرداندن صلح و پایان دادن به خونریزی در اوکراین کمک کند.

وزیر امور خارجه بلاروس تاکید کرد: ما به اراده سیاسی رهبری اوکراین تکیه خواهیم کرد… ما می بینیم و توجه می کنیم که مردم اوکراین امروز به طور فزاینده ای می خواهند صلح را بازگردانند و به رنجی که با آن روبه رو هستند پایان دهند. اما همه چیز به تصمیم سیاستمداران این کشور بستگی دارد.

آلینیک روز شنبه اعلام کرد که ابتکار سوئیس برای برگزاری نشستی درباره اوکراین در ۱۵ و ۱۶ ژوئن بدون مشارکت روسیه و بلاروس «بی معنی» است و تأکید کرد که دستیابی به نتایج در چنین نشستی امکان پذیر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه بلاروس برای شرکت در این نشست دعوت نامه ای دریافت نکرده است، افزود: فرض ما این است که هرگونه حل و فصل مسالمت آمیز این مناقشه و هرگونه بحث در مورد مسائل امنیتی اروپا و اوراسیا بدون مشارکت روسیه و بلاروس مطلقاً بی فایده است.

کد خبر 6097793

دیگر خبرها

  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • بلاروس: آماده میزبانی مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه هستیم
  • غرق شدن چادرهای آوارگان فلسطینی در آب باران
  • فراجا مظلومانه و بااقتدار در خط مقابله با بی‌حیایی‌ها ایستاده است
  • جزیره قشم میزبان گروه پزشکان جهادی
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهر‌های مختلف جهان
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی