Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرتیپ سابق نیروهای ویژه آمریکا با اشاره به ناامنی‌ها در افغانستان در یادداشتی نوشت که قراردادن اجساد در تابوت‌ها و پرشدن تخت‌های بیمارستان به روال روزمره در افغانستان تبدیل شده است و کسی نیز برای آن پاسخگو نیست. ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ژنرال «دونالدبولدک» سرتیپ سابق نیروهای ویژه آمریکایی با انتقاد از کارکرد مقامات آمریکایی در افغانستان اشتباهات پیاپی واشنگتن را عامل بحران جاری در این کشور دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ژنرال سابق آمریکایی در «میلتاری‌تایمز» نوشت: سربازان آمریکایی در افغانستان ماموریت خود را به درستی انجام دادند اما اشتباهات متوالی رهبران و سیاستمداران آمریکایی باعث بوجود آمدن بحران جاری در افغانستان شده است.

وی خاطرنشان کرد که قرار دادن اجساد در تابوت‌ها و پر شدن تخت‌های بیمارستان‌ها در افغانستان از زخمی‌ها به امری روزمره در این کشور تبدیل شده است اما کسی حاضر نیست که این مسئولیت را پذیرفته و برای اشتباهات صورت گرفته در این کشور پاسخگو باشد.

11 هزار کشته و زخمی در یک سال؛ افزایش تلفات غیرنظامیان در افغانستان کمیسیون حقوق بشر افغانستان: در 10 سال گذشته 75 هزار غیرنظامی افغان کشته شده‌اند

بودلک تصریح کرد که استراتژی نادرست واشنگتن و اشتباهات پی در پی رهبران سیاسی آمریکا در افغانستان ثبات نسبی این کشور را برهم زد و باعث بوجود آمدن بحران جاری در این کشور شده است.

وی افزود: رهبران و سیاستگذران آمریکایی در افغانستان مرتکب 3 اشتباه بزرگ در این کشور شدند که اگر این اشتباهات را اصلاح نکنند  آمریکا باید هرچه سریعتر افغانستان را ترک کند.

اعزام ده‌ها هزار نیرو و حضور طولانی مدت

سرتیپ سابق نیروهای ویژه آمریکا اظهارداشت: ما با تحمیل راه حل‌های آمریکایی برای مشکلات افغان‌ها در واقع درس‌هایی را که از شکست روسیه در افغانستان گرفته بودیم فراموش کردیم.

ژنرال آمریکایی گفت: عملکرد آمریکا در افغانستان به نحوی بوده است که حق رهبری را از افغان‌ها گرفته و تاریخ چند هزار ساله این کشور را نادیده گرفت. ما فراموش کردیم که چرا انگلیس‌ و روس‌ها در افغانستان شکست خوردند و تحقیر شدند و چرا این کشور گورستان امپراتوری‌ها نام گرفته است.

سخنگوی نیروهای خارجی در افغانستان: افغان‌ها خواستار خروج نیروهای خارجی از کشورشان هستند

وی افزود: در حالی که افغان‌ها از کمک استقبال می‌کنند اما فراموش کردیم که اگر نیروهای خارجی برای طولانی مدت در افغانستان بمانند مردم علیه آنها خواهند شد، به جای تقویت نیروهای محلی با حمایت بی حد و مرز از دولت مرکزی راه حل‌های بالا به پایین را برای مبازره با مشکلات انتخاب کردیم.

بولدک با اشاره به عدم کارآمدی دولت مرکزی افغانستان تصریح کرد: ما در افغانستان ساخت خانه را از سقف به پایین شروع کردیم در نتیجه از همان ابتدا تا کنون این سقف همواره چکه کرده است.

تجدید حیات طالبان

فرمانده سابق نیروهای ویژه آمریکایی اظهار داشت: زمانی که ما توجه خود را از افغانستان به عراق در معطوف کردیم طالبان از سال 2004 با کسب حمایت بزرگان قومی و مردمی شروع به سازماندهی دوباره کردند.

در نتیجه از سال 2006 به بعد طالبان تقریبا در سراسر افغانستان جای پا برای خود را باز کردند و به صورت موثر تا سال 2009 فعالیت‌های خود را گسترش دادند.

تشکیل نیروهای پلیس محلی از سال سال 2010 تا 2013 باعث بهبود وضعیت امنیتی در افغانستان شده بود اما به دلیل تغییر استراتژی آمریکا در افغانستان تمام دستاوردهای میدانی در برابر طالبان از دست رفت و این روند تا کنون نیز ادامه دارد.

عدم مبارزه با قاچاق و تولید مواد مخدر

موضوع قاچاق و تولید مواد مخدر در افغانستان همواره یکی از بزرگترین مشکلات این کشور بوده است که منبع درآمد گروه‌های مخالف مسلح دولت افغانستان محسوب می‌شود که باعث ادامه درگیری‌ها شده است.

ما به جای تلاش‌های دوام دار برای جایگزینی مواد مخدر با سایر محصولات کشاورزی، خیلی زود صبر و حوصله خود را در افغانستان از دست دادیم.

آنکارا: آمریکا قاچاق مواد مخدر افغانستان به اروپا را تسهیل می‌کند آمریکا و ناتو در تجارت مواد مخدر افغانستان نقش دارند  انتهای پیام/. R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۷۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سبأ یمن، یک منبع امنیتی یمنی تاکید کرد: نیروهای امنیتی این کشور موفق شدند با همکاری وزارت دفاع تعدادی جاسوس را در یمن شناسایی و بازداشت کنند.

وی در ادامه افزود: جاسوس‌های بازداشت شده در جلسات بازجویی به اقدامات خود مبنی بر شناسایی مواضع شلیک موشک‌ها و پرواز پهپادها و همچنین مواضع استقرار قایق‌های نیروهای مسلح یمن اعتراف کرده اند.

بر اساس این گزارش، جاسوس‌های بازداشت شده گزارشات خود را به کارفرماها تحت عنوان گروه ۴۰۰ ارائه می‌دادند تا مواضع مذکور از سوی دشمن هدف قرار بگیرند. این افراد مأمور شده بودند عملیات خرابکارانه در خصوص تخریب و به آتش کشیدن تجهیزات نیروهای مسلح یمن انجام دهند.

منبع امنیتی یمنی مذکور اضافه کرد: این جاسوس‌ها همچنین مأموریت داشتند با استفاده از سلاح‌های صدا خفه کن و مواد منفجره دست به ترور برخی شخصیت‌ها بزنند تا بدین وسیله روحیه نیروهای مسلح یمن را در میدان نبرد با دشمن صهیونیستی، آمریکایی و انگلیسی تضعیف کنند.

وی تصریح کرد: جاسوس‌های مذکور برای جاسوسی به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی استخدام شده بودند.

به نظر می‌رسد اینک که دشمنان یمن در میدان نبرد با نیروهای مسلح این کشور به ویژه ممانعت از حملات یمنی‌ها علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ ناکام مانده اند دست به دامن جاسوسی و اجرای عملیات خرابکارانه در این کشور شده اند.

کد خبر 6098008

دیگر خبرها

  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • افشای اشتباهات بزرگ ارتش اسرائیل | گنبد آهنین خودزنی می کند
  • سیل و آبگرفتگی در ۲۱ استان کشور
  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل