Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دویچه وله، در آستانه برپایی کنفرانس اقتصادی منامه در بحرین و ارائه طرح آمریکا برای استقرار صلح میان اسرائیل و فلسطینیان رئیس آژانس امداد برای پناهندگان فلسطینی گفت، امید چندانی به موفقیت این طرح ندارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شماله در گفت‌وگو با رادیویی محلی در بایرن در روز سه‌شنبه چهارم تیر (۲۵ ژوئن) یادآور شد، این که آمریکا می‌خواهد ابتدا مشکلات اقتصادی فلسطینیان را با طرح خود حل کند و بعد به مشکلات سیاسی بپردازد "ساده‌لوحانه" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این گفت‌وگو که به مناسبت برپایی کنفرانس بین‌المللی منامه در بحرین انجام شد گفت، امید چندانی به طرح آمریکا که از آن به عنوان "معامله قرن" یاد می‌شود نبسته است، به‌ویژه که در این نشست که در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (چهارم و پنجم تیر) برگزار می‌شود، خود فلسطینیان شرکت ندارند.

اسرائیل نیز به این گردهمایی دعوت نشده و جناح‌های مختلف فلسطینی هم کنفرانس را تحریم کرده‌اند. فلسطینی‌ها آمریکا را متهم کرده‌اند که می‌خواهد مناقشه‌ای سیاسی را تغییر ماهیت داده و موضوعی اقتصادی جلوه دهد.

قرار است جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا در این کنفرانس طرحی را ارائه دهد که گفته شده در صورت عملی شدن تولید ناخالص داخلی فلسطینیان را ظرف ۱۰ سال دو برابر خواهد کرد.

ماتیاس شماله، رئیس "آنروا" افزود: «رهبری فلسطینی‌ها به این دلیل که واشنگتن یک‌جانبه در این مورد تصمیم گرفته احساس می‌کند به عنوان شریکی هم‌سطح با آن رفتار نشده است.»

او گفت، قرار است در کنفرانس بحرین راجع به مسائل مهمی صحبت شود. از قرار معلوم در این کنفرانس در مورد راه حل‌هایی برای کاهش مشکلات اقتصادی فلسطینیان بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

ماتیاس شماله اشاره کرد، مسلم است که طرح آمریکا که بنا دارد اقتصاد را رونق دهد با توجه به نرخ بیکاری ۵۲ درصدی در میان فلسطینیان و یک میلیون فلسطینی نیازمند به امدادهای غذایی در نوار غزه ارزش ارائه کردن را دارد. اما مشکل این‌جاست که خود فلسطینی‌ها در این کنفرانس شرکت ندارند.

در طرح آمریکا کمک‌های بین‌المللی ۵۰ میلیارد دلاری برای فلسطینیان در نظر گرفته شده است.

کد خبر 445443

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بحرین فلسطین سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۸۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس خبری رییس سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی

امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی و رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دومین روز از برگزاری کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ایران در شهر اصفهان با یکدیگر رایزنی کردند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3081449 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • کنفرانس خبری رییس سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • (ویدئو) نطق نماینده آمریکا علیه ماشین سرکوب دانشجویان
  • فیلم| نطق نماینده آمریکا علیه ماشین سرکوب دانشجویان
  • اسرائیل از مقاومت فلسطینیان خسته شده است/جنبش دانشجویی شکل گرفته،برخلاف تصور صهیونیسم جهانی است
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • چگونگی شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین از ۱۰۰ سال پیش در آمریکا
  • ۱۲۴۲ حمله نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینیان در آوریل ۲۰۲۴
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است