Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ آرش فرزام صفت در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گیلان در لاهیجان افزود: ۱۵و احد نیمه تمام با یک هزار اشتغال جدید در شهرستان درحال ساخت و تکمیل است و اولین اقدام، کمک به این واحدهاست تا بتوانند به بهره برداری و تولید برسند.

وی خاطرنشان کرد: از محل تسهیلات روستایی ۳۵ میلیارد تومان برای لاهیجان تعریف شده که تاکنون ۲۵ میلیارد ریال آن پرداخت شده و مشکلات ۱۵و احد صنعتی و تولیدی شهرستان نیز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور مدیران کل حوزه اقتصاد و صنعت گیلان و لاهیجان بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته فرزام صفت، بسیاری از مشکلات واحدهای اقتصادی و تولیدی خارج از مدیریت یک شرکت و یا واحد است و تلاش می‌شود به این مشکلات رسیدگی و در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات این واحدهای تولیدی اقدام و به آنها کمک شود تا به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهند و به چرخه تولید برگردند زیرا اشتغال مهمترین اولویت در واحدهای اقتصادی است که مورد حمایت قرار می‌گیرد تا مشکلی در روند کار ایجاد نشود و از تولید آنها نه تنها کاسته نشود بلکه چند برابر افزایش یابد.

 شهرستان لاهیجان قطب صنعت غذایی گیلان است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این جلسه خواستار تسریع در اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در شهرستان‌ها شد و اظهار داشت: در مجموع پرداختی به واحدهای صنعتی و تولیدی گیلان ۵۰۹ میلیارد تومان است که ۴۵۰ میلیارد تومان هم تصویب و معرفی شده و در نزد بانک‌ها وجود دارد که بتدریج پرداخت خواهدشد.

فرهاد دلق پوش افزود: جایگاه ویژه این شهر در گیلان بر کسی  پوشیده نیست،شهرستان لاهیجان قطب غذایی استان گیلان و دارای برند کشوری در این زمینه است.

وی خاطرنشان کرد: فرصت بسیار کم است و بر همین اساس باید مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که بصورت ویژه به دستگاه‌ها اعلام می‌شود؛ بطور جدی پیگیری و در روند اجرایی آن در شهرستان‌ها تسریع شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از مدیرکل گمرک استان به دلیل همکاری در تسریع روند محموله های صادراتی تقدیر کرد و گفت: آقای ابوالقاسم یوسفی نژاد طی بازدید مشترکی که ازواحدهای صنعتی داشته ایم، مقرر نموده اند که کارشناسان گمرک با حضور در محل واحد صنعتی در روند صدور محصولات صادراتی گیلان تسریع نمایند و این الگوی ارزشمند تعامل، لازم است در سایر ادارات و بانکها تسری یابد.

در ادامه فرماندار شهرستان لاهیجان نیز اظهار داشت: معیشت مردم و اشتغال، دغدغه مشترک همه ارکان نظام است و با توجه به نامگذاری سال جاری به رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری و سیاست گذاری‌های دولت می‌توانیم امید بهتری به آینده تولید و کسب و کار استان و شهرستان داشته باشیم.

اسماعیل میرغضنفری افزود: گرچه لاهیجان به عنوان شهرستانی برخوردار مطرح شده ولی مشکلات ملی و زیرساخت‌ها در این شهر شهرستان اعم از آب، کشاورزی، راه و برق وجود دارد.

وی اظهار داشت: لاهیجان نزدیک ۱۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که از مجموع ۱۶۵و احد تولیدی که دارای پروانه بهره برداری هستند تعداد ۹۴ واحد بصورت میدانی فعال بوده و جدی کار می‌کنند.

فرماندار لاهیجان تصریح کرد: حدود پنج هزار و ۳۸۰ نفر نیروی انسانی نیز در این واحدها مشغول به کار هستند و بقیه واحدهای اقتصادی هم یا ابطال پروانه کردند و یا به واحدهای صنفی تبدیل شده اند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت اقتصادی لاهیجان خاطرنشان کرد: شش واحد ایجادی در این شهرستان با پیشرفت فیزیکی بین ۶۰ تا ۹۰ درصد با مجوز اشتغال ۴۰۷ نفر در حال ساخت می‌باشند و به ۹ واحد با مجوز اشتغال ۴۴۶ نفر جواز تأسیس داده شده که در سیر مراحل اداری کار خود هستند و در این مسیر از ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت هم بهره مند شده‌اند.

وی یادآور شد: در بخش مشاغل خانگی نیز در این شهرستان ۲۱۵ نفر با اعتبار بیش از یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان اشتغالزایی شده است.

میرغضنفری عملکرد لاهیجان را در اشتغالزایی در سال جاری ۱۲۱ نفر با مبلغ اعتباری یک میلیارد و ۲۶۵ میلیون تومان دانست و گفت: ۶۵ درصد این اعتبارات اشتغالزا در شهرستان جذب شده است.

این مسئول در لاهیجان اظهار داشت: مجموع سهم اعتبارات شهرستان در سامانه کارا ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده و با توجه به اینکه اعتبار شناور بوده؛ ۲۴ میلیارد و ۱۳۲ میلیون تومان با تعداد اشتغال ۳۹۱ نفر را توانسته جذب کند که درصد جذب ۱۱۴ درصد یا به عبارتی ۱۴ درصد بیش از سهمیه در نظر گرفته شده است.

میرغضنفری افزود: در بخش بوم گردی هم تعداد ۵۰ نفر به بانک‌های عامل معرفی شدند که هشت نفر مبلغ یک میلیارد و ۹۲۶ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند و هفت پرونده در بانک‌ها منتظر تخصیص اعتبار هستند که در مقطعی بانک‌ها به دلیل کمبود نقدینگی نتوانستند پاسخگو باشند و تعداد ۲۹ واحد با ظرفیت ۵۹ اتاق در حوزه بومگردی و ۳۵ نفر هم از این مسیر به دلیل طولانی شدن کار انصراف دادند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برق رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت صنعت کسب و کار گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۸۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مولدسازی دارایی‌های دولت فرصتی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌ها است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: طرح مولدسازی دارایی‌های دولت فرصتی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌هاست و دستگاه‌های اجرایی باید حداکثر بهره‌مندی از این ظرفیت را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، جلسه کارگروه استانی مولدسازی دارایی‌های دولت امروز _ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت _ به ریاست طهماسب نجفی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور اعضا در محل سالن جلسات شهید قلیوند استانداری تشکیل شد؛ نجفی در این جلسه اظهار کرد: ظرفیت ایجاد شده در طرح دولت مردمی برای افزایش افزایی املاک و اراضی مازاد بسیار ارزشمند و فرصتی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌ها است.

وی از دستگاه‌های اجرایی خواست که حداکثر بهره‌مندی از این ظرفیت را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، در این جلسه موارد مربوط به فروش اراضی مازاد ادارات و دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جهاد دانشگاهی مطرح و بررسی شد.

کد خبر 750940

دیگر خبرها

  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • رویداد صدرا بستر افزایش همکاری بین دانشگاه و صنعت است
  • اولویت اصلی شورای شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان
  • مولدسازی دارایی‌های دولت فرصتی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌ها است
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد