Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@13:11:24 GMT

داور لیگ برتر ایران از دنیای داوری خداحافظی کرد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۸۷۳۳

داور لیگ برتر ایران از دنیای داوری خداحافظی کرد

یکی از داوران با سابقه و پرکار فوتبال ایران قبل از سن بازنشستگی تصمیم گرفت از دنیای داوری خداحافظی کند.

به گزارش تابناک ورزشی، حسین زرگر یکی از داوران با سابقه لیگ هجدهم بعد از مشورت با پیشکسوتان داوری و با توجه به تحقیقات شخصی تصمیم گرفت از دنیای داوری خداحافظی کند و از این پس به عنوان ناظر در جامعه داوری فوتبال ایران حضور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره این تصمیمش اظهار کرد: با مشورتی که با بزرگان و پیشکسوتان جامعه داوری داشتم تصمیم گرفتم که از این حرفه خداحافظی کنم، زیرا فکر می‌کردم زمان آن رسیده بود. به هر حال داوران جوان زیادی اکنون در صف هستند که در بالاترین سطح فوتبال ایران سوت بزنند. همچنین در استان من داوران خوبی هستند که می‌خواهم فرصت را به آن‌ها بدهم تا خودی نشان دهند و از لحاظ پیشرفت کاری از من هم بالاتر بروند. به نظر من گاهی لازم است پیشکسوتان داوری چنین فداکاری‌هایی را برای داوران جوان و برای پیشرفت آن‌ها انجام دهند.

زرگر ادامه داد: زمان خداحافظی من فرا رسیده بود و دوست داشتم موقعی داوری را کنار بگذارم که در شرایط خوبی باشم و به قول معروف در وضعیتی نسبت به اوج خداحافظی کنم. دوست نداشتم بر سر نخواستنم دعوا باشد و موقعی که دیگران بخواهند دو دل باشند که از من استفاده کنند یا نه. سوت و پرچم را کنار بگذارم.

او درباره فشار‌هایی که در چند وقت اخیر بر روی داوری کشور بود و همچنین لزوم استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) تصریح کرد: این اواخر فشار روی داوران ما زیاد شده بود که فکر نمی‌کنم فشار‌های درستی بود. به هر حال وظیفه یک داور است که به صورت منصفانه عملکرد ۲۲ نفر را قضاوت کند. زیرا خود این داور است که توسط ۲۲ میلیون نفر قضاوت می‌شود. داوران ما از جمله من یاد گرفته‌ایم حق‌خوری نکنیم و این مساله که ما را به تیم‌های رنگی نسبت می‌دهند را نادیده بگیریم، زیرا این موضوعات صحت ندارد. داوری کار ظریفی است و نیازمند دقت و تلاش زیاد است و تمام کسانی که این وظیفه را قبول می‌کنند نهایت تلاش خود را در این راستا انجام می‌دهند که من هم از این قاعده مستثنی نبودم.

زرگر ادامه داد: کشور و فوتبال ما به VAR نیاز دارد، اما اگر بخواهم صادقانه بگویم حتی تا یکی دو سال آینده هم از داشتن آن محروم خواهیم بود. زیرا زیرساختی در باشگاه‌ها و استادیوم‌هایمان برای استفاده از این تکنولوژی داوری وجود ندارد. هنوز مالکیت استادیوم‌ها مشخص نیست و باشگاه‌های ما عزم جدی برای استفاده از کمک داور ویدئویی ندارند. زیرا اگر این‌طور بود باید به فدراسیون فوتبال کمک می‌کردند و با پرداخت هزینه‌های این سیستم فدراسیون فوتبال را مجاب می‌کردند تا از آن در ورزشگاه‌هایشان استفاده شود.

او همچنین در پایان ضمن تقدیر از کسانی که در مسیر پیشرفت داوری او حضور داشتند گفت: من باید تشکر ویژه‌ای از خانواده خود انجام دهم که بار‌ها برنامه‌هایشان نظیر مسافرت‌ها و مهمانی‌ها را به خاطر من لغو کردند. در خیلی از مواقع نتوانستم در کنارشان باشم و به خاطر شغلم تحت فشار قرار گرفتم. همچنین از پیشکسوتان و بزرگان داوری که در این راه مرا کمک کردند و مرا مشورت دادند کمال تشکر را دارم و خوشحالم که از این پس و در مسند نظارت در کنار بعضی از آن‌ها خواهم بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: زرگر داوری تابناک ورزشی لیگ برتر الکساندر نوری فائقه دوستی کمال خرازی معامله قرن کوبا امیر حاتمی رضا علاءالدین کاداستر پرونده الکترونیک سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۸۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت بهترین داور زن فوتبال جهان

به گزارش "ورزش سه"، استفانی فراپارت، داوری که در سال 2019 تاریخ‌ساز شد، بدون شک بدترین سال خود را تجربه می کند. این داور زن 40 ساله فرانسوی در لیست داوران منتخب برای قضاوت دو رویداد مهم ورزشی تابستان امسال قرار نگرفته است و در بازی های المپیک پاریس و یورو 2024 آلمان حضور نخواهد داشت.

"بهترین داور زن جهان" در سال‌های 2019، 2020، 2021 و 2022، بر اساس گزارش IFFHS، علیرغم این واقعیت که بالاتر از هر داور زن در سال های اخیر بوده و اولین زنی بود که برای داوری فینال سوپرجام فوتبال اروپا در سال 2019 منصوب شد، از حضور در مهمترین رویدادهای امسال محروم شده است. او در چند ماه پایانی سال 2023 و شروع سال جدید چند اشتباه تاثیرگذار داشته که برایش تاوان سختی داشت.

فراپارت همچنین اولین زنی بود که یک مسابقه را در رقابت‌های لیگ یک فرانسه قضاوت می‌کرد و در دسامبر 2020، اولین زنی بود که در لیگ قهرمانان اروپا داوری کرد. او همچنین اولین داور زن بود که در جام جهانی 2022 در قطر یک مسابقه فوتبال مردان را قضاوت کرد.

دیگر خبرها

  • تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا؛ قضاوت یک تیم داوری زن در سری آ
  • در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • تعیین تیم های داوری لیگ برتر با تایید کارگروه صیانت
  • محرومیت بهترین داور زن فوتبال جهان
  • شکایت رسمی بارسا: فاجعه داوری در ال‌کلاسیکو!
  • اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اعلام شد
  • اعلام اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
  • داوران بازی‌های جام حذفی مشخص شدند
  • مکالمات داور و ‏VAR‏ در انگلیس محرمانه است!‏