Web Analytics Made Easy - Statcounter

جابر خرم نیا روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان قزوین که در سرای سعد السلطنه برگزار شد، افزود: متاسفانه جایگاه حاکمیتی خانه مطبوعات میان دستگاه های اجرایی به رسمیت شناخته نشده و این موضوع به عنوان یکی از مطالبات اصلی رسانه محسوب می شود.

وی اضافه کرد: یکی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفته بود که لازم است برای احیای جایگاه خانه مطبوعات مطالعات پژوهشی از سوی خانه ملت دنبال شود که تحقق این موضوع مسلزم تامین مالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرم نیا با بیان اینکه خانه مطبوعات در یکسال گذشته با موتور محرک مناسبی برنامه های خود را دنبال کرد، اظهار داشت: تاکنون برنامه های متعددی انجام شده که نسبت به سال های گذشته جهش مطلوبی داشته است.

این فعال رسانه‌ای به مشکلات کمبود منابع مالی در خانه مطبوعات اشاره کرد و گفت: در برخی موارد برای انجام بعضی برنامه‌ها به حدی در تنگنا قرار گرفته ایم که به تک تک اعضای خانه مطبوعات مقروض شده‌ایم و اعضا برای پیشبرد اهداف خانه از جیب هزینه کرده‌اند.

خرم نیا تصریح کرد: نبود حمایت های مالی از یک سو و وجود برخی نگرش های سیاسی از سوی دیگر باعث شد تا هنگام برگزاری هفتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های استان پس از چهارسال، برخی اعضا مورد هجمه قرار گرفته و مجبور به ترک خانه مطبوعات شوند.

مدیر دفتر خبرگزاری فارس استان قزوین گفت: با وجود قول استاندار مبنی بر اینکه تمام اقدامات رسانه‌ای باید از طریق خانه مطبوعات پیگیری شود، اما برخی از مدیران کاملاً غیرهمسو با خانه مطبوعات گام برداشته و در برخی موارد مانع تراشی می کنند.

خرم نیا درباره توزیع عادلانه آگهی های دستگاه های اجرایی میان نشریات و مطبوعات، گفت: این مطالبه از همان ابتدای تشکیل خانه در دستور کار قرار گرفته است و باید در این زمینه با همکاری روابط عمومی استانداری قزوین وارد عمل شد.

وی گفت: ناگفته نماند برخی از رسانه های استان تمایل ندارند که آگهی ها به صورت عادلانه توزیع شود و به نوعی منافع خود را در خطر می بینند.

خرم نیا به مشکل تامین کاغذ برای نشریات اشاره کرد و گفت: امروزه تهیه کاغذ در کشور بسیار دشوار شده و حتی روزنامه‌های کلان کشور مانند همشهری از تامین کاغذ عاجز مانده‌اند.

به گفته این مسئول متاسفانه در بین اصحاب رسانه استان آموزش پذیری از مرتبه پایینی برخوردار است و حتی حاضر نیستند برای فراگیری مباحث رسانه‌ای هزینه کنند.

خرم نیا به پالایش خبرنگاران پرداخت و توضیح داد: متاسفانه در نشست‌های خبری شاهد هستیم که ۱۲۰ نماینده از اصحاب رسانه شرکت می کنند، در حالیکه شاهد تولید و انتشار این میزان خبر در رسانه های استان نیستیم و این موضوع ضرورت غربالگری و پالایش خبرنگاران را موکد می کند.
۶۱۰۱*۹۹۲۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خانه مطبوعات استان قزوین رسانه قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۹۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیست‌های پنهان‌شده در یک خانه شکار نیروهای لبنانی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، حمله‌های سنگین نیروهای حزب الله لبنان علیه مواضع اشغالگران صهیونیست همچنان ادامه دارد به طوری که از صبح امروز این حمله‌ها تشدید شده است.

خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد که نیروهای مقاومت اسلامی لبنان منطقه الراهب در اراضی اشغالی را زیر حمله‌های توپخانه ای خود قرار دادند.

در جریان این حمله توپخانه ای تعدادی از عناصر صهیونیست به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

علاوه بر این رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که یک هدف نظامی صهیونیستی در شهرک آویویم زیر آتش نیروهای مقاومت لبنان قرار گرفت.

این رسانه‌ها اذعان کردند دست کم پنج موشک از سمت لبنان به سمت شمال اراضی اشغالی شلیک شده است.

حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد که ساختمانی را که عناصر دشمن صهیونیستی در آویویم در آن پنهان شده بودند هدف قرار داد که در جریان این عملیات موفقیت آمیز تعدادی از نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند.

کد خبر 6087535

دیگر خبرها

  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • این خانه بدون کوچکترین تغییر و آسیبی به طبیعت ساخته شده! (عکس)
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!
  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • واکنش رسمی باشگاه پرسپولیس به شایعه جدایی چند ستاره
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • صهیونیست‌های پنهان‌شده در یک خانه شکار نیروهای لبنانی شدند