Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی نوایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه این صعود، یک صعود و کارگاه تخصصی برای کوهنوردان کشور بوده، این گواهی برای تمامی این ورزشکاران ارائه شده است.
وی ادامه داد: در این صعود باشکوه کوهنوردان، خیل عظیمی از ورزشکاران، مسئولان و دوستداران محیط زیست از استان‌های شمالغرب کشور حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: معرفی مراغه به عنوان یکی از قطب‌های ورزش کوهنوردی کشور و نیز جاذبه‌های گردشگری و زیست محیطی کوهستان زیبای سهند از اهداف فرهنگی و اجتماعی این حرکت ورزشی بود.
وی ادامه داد: همکاری و همراهی فرمانداری، بخشداری سرآمد و اهالی روستاهای حاشیه سهند در این صعود بزرگ ورزشی، حامی و مشوقی کم نظیر برای توسعه ورزشی منطقه است.
وی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده در حوزه ورزش، صعودهای منطقه‌ای و سراسری از جمله رویکردهای ورزش و جوانان مراغه در ترویج ورزش همگانی و تخصصی چون کوهنوردی و صخره نوردی است.
وی اضافه کرد: استعدادهای ورزش کوهنوردی و صخره نوردی این شهرستان با برپایی و برگزاری رویدادهای ورزشی چون صعود به سهند می‌تواند متبلور و شناسایی و حمایت شود.
کوه سهند با سه هزار و ۷۰۷ متر ارتفاع در ۳۴ کیلومتری شمال شرق شهرستان مراغه است.
سهند، نام قله و رشته کوهی آتشفشانی در جنوب تبریز، شمال مراغه و هشترود، غرب بستان آباد و شرق آذرشهر، عجب‌شیر و اسکو در آذربایجان شرقی است.
این رشته کوه دارای ۱۷ قله با ارتفاع بیش از ۳۰۰۰ متر است که بلندترین آنها قله کمال (قوچ‌گلی داغی) ۳۷۰۷ متر بلندی دارد و مرتفع‌ترین نقطه استان محسوب می‌شود.
رشته کوه سهند به دلیل انبوه گیاهان، چمنزارها، گلزارها و مراتع در آن به عروس کوه‌های ایران مشهور است چرا که سطح تمام مناطق این رشته کوه پوشیده از سبزه است.
کوه‌های کمال، جام، سهند، سلطان، دمیرلی، آغ داغ، موتال داغی، شیر داغی، حرم داغی، گیرو داغی، آتاشان و درویش از مهم‌ترین قلل رشته کوه سهند محسوب می‌شوند.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
۷۴۸۷/‏۳۰۷۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۰۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی شهید سرسنگی به عنوان شهید شاخص استان یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در مراسمی با حضور سردار زارع کمالی فرمانده سپاه الغدیر استان، پدر شهید سرسنگی و جمعی از خانواده ورزش استان یزد، شهید حسین سرسنگی به عنوان شهید شاخص ورزش استان در سال ۱۴۰۳ معرفی شد.
شهید حسین سرسنگی از ورزشکاران رشته کونگ فو بود که در حادثه تروریستی راسک به مقام والای شهادت نائل آمد.
در این مراسم همچنین از عوامل برگزاری یادواره شهدای ورزشکار استان یزد و دو تن از فرزندان شهدا که در رشته ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی فعالیت دارند، تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • معرفی شهید سرسنگی به عنوان شهید شاخص استان یزد
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت
  • رنگین شدن سفره‌های مردم مراغه با گیاهان کوهی
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان در مناطق کوهستانی مراغه
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان کوهی مراغه