Web Analytics Made Easy - Statcounter

الهام بهره مند عصر روز سه شنبه در نشستی خبری با بیان اینکه تنها ۴۰ درصد مردان واجد شرایط این خطه در این طرح ملی شرکت کرده اند افزود: در مجموع ۱۹ درصد افراد شرکت کننده در طرح بسیج ملی فشار خون منطقه تربت حیدریه، مبتلا به فشار خون بالا هستند.
وی ادامه داد: جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه شامل شهرستانهای تربت حیدریه، زاوه و مه ولات ۳۶۳ هزار و ۱۵۶ نفر هستند که از این تعداد ۱۷۷ هزار و ۸۳ نفر افراد بالای ۳۰ سال جمعیت هدف محسوب می‌شوند که تا ۱۵ تیرماه امسال فشار خون آنها در ۳۷ پایگاه ثابت و سیار، گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: از مجموع مراجعان برای شرکت در طرح ملی فشار خون، ۷۸ هزار و ۱۳۹ نفر در سامانه سیب (سلامت) و ۱۴ هزار و ۹۰ نفر به ایستگاه های سیار مراجعه کرده اند.
بهره مند افزود: نتایج حاصل از فشار خون به دست آمده جمعیت هدف نشان می دهد ۵۶.۶ درصد افراد دارای فشار خون طبیعی، ۲۲.۶ درصد دارای فشار خون طبیعی به بالا (بین ۱۲ تا ۱۴ و در معرض خطر) و همچنین ۱.۷ درصد مشکوک به این بیماری و ۱۹ درصد نیز مبتلا به فشار خون بالا هستند.
وی مشارکت مردم شهرستان تربت حیدریه در این طرح را ۳۴ درصد اعلام و اظهار کرد: این در حالی است که در شهرستانهای زاوه و مه ولات میزان مشارکت به ترتیب ۶۶ و ۵۴ درصد بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: در تربت حیدریه ۵۹ درصد جمعیت روستایی و تنها ۲۱ درصد جمعیت شهری در این طرح حضور داشتند.
طرح ملی غربالگری فشار خون در دو مرحله از ۲۷ اردیبهشت آغاز و تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد.
هدف از اجرای طرح، افزایش آگاهی مردم نسبت به بیماری بیش فشاری خون، ترغیب و تشویق اقشار مختلف مردم به ویژه گروه سنی ۳۰ سال به بالا، مادران باردار و بیماران کلیوی به غربالگری فشار خون اعلام شده است.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می دهد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
۶۱۲۱/‏۱۹۲۲

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۰۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده

به گزارش جام جم آنلاین، صابر جباری در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مشکلات اقتصادی قانون جوانی جمعیت را با حاشیه نبرده است؟ توضیح داد: مسائل اقتصادی در این بین بی‌تاثیر نیستند، زیرا خانواده‌ها باید بتوانند به راحتی از پس هزینه‌های فرزندآوری برآیند. اما در این بین ما فقط با مشکلات اقتصادی رو به رو نیستیم و باید به مسائلی مانند تغییر سبک زندگی نیز بپردازیم.

وی ادامه داد: برای نمونه بررسی‌ها نشان می‌دهد که در برخی استان‌های برخوردار کشور نرخ رشد موالید کمتر از برخی استان‌های کم برخوردار است.

 رییس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در پاسخ به پرسش دیگر جام جم‌آنلاین مبنی بر اینکه آیا قانون جوانی جمعیت بدرستی اجرا می‌شود؟ نیز بیان کرد: این قانون به طور کامل اجرایی نشده و حدود ۳۵ درصد آن اجرایی شده است.

جابری درباره اینکه آیا شاهد افزایش شیب کاهش نرخ موالید در کشور هستیم؟ نیز توضیح داد: نرخ موالید کاهشی است. اما شیب کاهشی آن در سال‌های اخیر کمتر شده است. برای نمونه سال ۹۸ در مقایسه با ۹۷ حدود ۱۲۰ هزار کاهش موالید را شاهد بودیم در سال ۹۹ این آمار به حدود یکصد هزار رسید. اما با اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲ این عدد به حدود ۱۷ هزار رسیده است. 

‌وی ادامه داد: افزون بر این روند زایمان سوم، چهارم و پنجم نیز در کشور افزایشی شده است. به همین دلیل می‌توان گفت قانون جوانی جمعیت بالاخره جواب داده است.
رییس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت یادآور شد: علاوه بر این شاهد افزایش میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال و ۲۵ تا ۲۹ سال نیز هستیم.

جابری تاکید کرد: البته هنوز با شرایط ایده‌آل فاصله داریم و باید شرایطی ایجاد کنیم که نرخ موالید افزایشی شود.

دیگر خبرها

  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه
  • ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان