Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ اسپاتیفای با بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر محبوبترین سرویس استریم موزیک دنیا است. حدود نیمی از این افراد برای رهایی از دست تبلیغات، دانلود موزیک، دسترسی به آرشیو کامل و غیره هزینه اشتراک پرداخت می کنند. این شرکت با تشکیل پرونده ای در کمیسیون اروپا سیاست اپل برای دریافت ۳۰ درصد از درآمدهای خود را مالیاتی غیرمنصفانه عنوان کرده و خواستار اصلاح آن شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمپانی کوپرتینویی اما با ارائه داده هایی به کمیسیون اروپا این ادعا را زیر سوال برده است.

 

اسناد اپل حاکی از این است که از ۱۰۰ میلیون مشترک پریمیوم این سرویس تنها ۶۸۰ هزار نفر از طریق اپ استور اکانت خود را شارژ می کنند و ۱۵ درصد از هزینه پرداختی آنها به عنوان کارمزد این شرکت کسر می شود؛ در نتیجه کسر ۳۰ درصد از هزینه پرداختی مشترکان اسپاتیفای به طور کلی صحت ندارد. طبق قوانین اپ استور در سال نخست انتشار اپ های پولی ۳۰ درصد درآمد به عنوان کارمزد برداشته می شود اما از سال دوم به بعد در صورت پرداخت مداوم، این میزان به ۱۵ درصد کاهش پیدا می کند.

اپل ادعاهای مطرح شده در مورد مونوپولی و انحصار گرایی را هم با تاکید بر در اختیار داشتن تنها ۲۵ درصد بازار موبایل اروپا و قرار نداشتن اپل موزیک در جایگاه نخست سرویس های استریم موسیقی، زیر سوال برده است. اپل همچنین اظهارات مدیرعامل اسپاتیفای در مورد عدم به‌روزرسانی اپ کاربرانی که به جای اپ استور از طریق سایت اسپاتیفای هزینه اشتراک را پرداخت می کنند نیز تکذیب کرد.

اسپاتیفای تنها شرکتی نیست که اپل و گوگل را به دریافت هزینه های اشتراک ناعادلانه متهم کرده است و برخی کمپانی ها راهکارهایی را برای دور زدن کارمزدهای این دو مارکت در پیش گرفته اند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبلیغات درآمد کمیسیون اروپا موبایل موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۱۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام

                                                                     

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام‌نیا در نشست شورای اداری استان با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته، ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های استان هزینه شده است، اظهار داشت: از این میزان ۵ هزار میلیارد تومان صرف زیرساخت راه‌های مواصلاتی استان در حوزه اربعین است.

وی در ادامه افزود: استان ایلام دارای، ده بیمارستان دولتی و سه بیمارستان خصوصی است و بیش از ۵۰۰ پزشک و  ۱۹۳ سالن ورزشی و تعداد ۳۷ هزار ورزشکار سامان‌دهی شده دارد.

استاندار ایلام با بیان اینکه سال گذشته ۳۲۰ هزار تن گندم در استان تولید شده است، عنوان کرد: با توجه نزولات جوی امسال تولید گندم به ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید.

وی اضافه کرد: بیمارستان ملکشاهی طی دو ماه آینده و سد میمه با ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بهرام نیا همچنین تصریح کرد: استان ایلام ۵۹۰ روستا دارد و تراکم جمعیت شهری ۶۸ و تراکم جمعیت روستایی ۳۲ درصد و دارای ۴۳۵ کیلومتر مرز مشترک با سه استان کشور عراق است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد: استان ایلام دارای ۶ درصد منابع نفتی و ۱۱ درصد منابع گازی است که بخشی از ظرفیت‌ها بالفعل شده است.

وی در پایان با قدردانی از صدا و سیما، رسانه‌ها و مجموعه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، افزود: سال گذشته از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استان ایلام به عنوان استان نوظهور گردشگری در کشور شناخته شد.

دیگر خبرها

  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • ۳۹۵ میلیون بار جستجو برای کار در دیوار
  • تیک‌تاک در آستانه حذف از اپ استور آیفون
  • پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟