Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مخالفان نظام با اخبار کذب یا شبهه‌ناک در حال ایجاد شبهه نسبت به مسئولان نظام هستند؛ بنابراین لازم است که اطلاعات اموال و دارایی‌های آنها به اطلاع مردم رسانده شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسن رهامی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به ابلاغ آئین نامه اجرای قانون اعلام دارایی‌های مسئولان اظهار کرد: این قانون الزامی است که بر اساس اصل ۱۴۲ قانون اساسی ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلی که بیان می‌کند دارایی رهبر، رئیس‌جمهور، معاونان رئیس‌جمهور، وزیران و همسر و فرزندان آنان قبل و بعد از خدمت، توسط رئیس قوة قضائیه رسیدگی می‌شود که بر خلاف حق افزایش نیافته باشد.

وی ادامه داد: بر اساس این قانون اموال و دارایی‌های مسئولان که به بیت‌المال دسترسی دارند مورد نظارت قرار می‌گیرد تا از احتمال تخلف یا رانت‌خواری جلوگیری شود. ایجاد این شفافیت موجب اطمینان مردم به مسئولان رده بالای نظام می‌شود. واقعیت این است که اگر مردم به مسئولان اطمینان نداشته باشند، به تدریج موقعیت مسئولان تضعیف می‌شود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا شفافیت در عملکرد مالی مسئولان رده اول اعمال می‌شود، تصریح کرد: اگر در درآمد و دارایی‌های این مسئولان افزایش معناداری دیده شود، آن مقام باید پاسخگو باشد.

رهامی خاطرنشان کرد: در اول انقلاب، امام خمینی (ره) لیست اموال و دارایی‌های خود را در اختیار قوه قضائیه قرار دادند و سایر مسئولان کشور نیز اموال خود را اعلام کردند. در واقع اعلام دارایی‌های مسئولان اتفاق خوبی بود که از زمان حیات امام (ره) آغاز و قرار شد که همه این اطلاعات، در اختیار مردم قرار گیرد. در واقع ارائه این اطلاعات به مردم موجب افزایش شفافیت شده و ابهامات و شایعه‌ها را پایان می‌دهد. از سویی شفافیت احتمال خطای مسئولان را کاهش می‌دهد؛ زیرا میزان درآمد یک مسئول برای ۴ یا ۸ سال به راحتی قابل ارزیابی و محاسبه است.

این فعال سیاسی در ادامه بیان کرد: در دوره‌های اول مجلس شورای اسلامی خود نمایندگان لیست اموال‌شان را به اطلاع مردم می‌رساندند. من در ابتدای دوره نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی و همچنین در پایان دوره نمایندگی، لیست اموال و دارایی‌های خود را در اختیار مردم قرار دادم. الان هم داوطلبانه این آمادگی را دارم که پاسخگوی عملکرد خود در دو دوره نمایندگی مجلس و دو دوره معاونت وزارت علوم باشم. من از اقدام جدی رئیس قوه قضائیه برای اجرای این قانون که موجب افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود حمایت می‌کنم، البته معتقدم اطلاعات باید در اختیار مردم قرار گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه شفافیت موجب افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود، گفت: به نظر من می‌توان بخشی از نارضایتی‌ها را که ریشه در ابهام و شایعات دارد، با شفافیت کاهش داد. اکنون مسائلی نسبت به وابستگان درجه یک برخی مسئولین مطرح است که شفافیت در این زمینه می‌تواند ابهامات را از بین ببرد؛ بنابراین لازم است که اطلاعات اموال و دارایی مسئولان به اطلاع مردم رسانده شود.

رهامی در پایان گفت: مخالفان نظام با اخبار کذب یا شبهه‌ناک در حال ایجاد شبهه نسبت به مسئولان نظام هستند بنابراین لازم است که اطلاعات اموال و دارایی‌های آنها به اطلاع مردم رسانده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محسن رهامی شفافيت قانون رسیدگی به دارایی مقامات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۲۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان

مصطفوی گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و مدل‌های پیش‌بینی، از اواخر وقت امروز دوشنبه تا چهارشنبه، باران، رگبار و رعدوبرق و تگرگ، در نواحی کوهستانی و در روسهای سه شنبه و چهارشنبه باران و برف و احتمال کولاک، باد شدید، کاهش دما بین ۵ تا ۸ درجه در استان سمنان پیشس بینی می شود .

وی افزود: از روز سه شنبه تا پنج شنبه، احتمال رواناب و سیلاب، احتمال خسارت سرمازدگی و تگرگ در بخش کشاورزی وجود دارد 

به گفته وی ، به همین منظور در این مدت هشدار نارنجی هواشناسی در بخش کشاورزی هم اعلام شده است .

 

مصطفوی افزود: احتمال اختلال در تردد‌ها به خصوص در گردنه‌ها و نواحی شمالی به دلیل مه‌آلودگی، کولاک و لغزندگی، جاری شدن روان‌آب و سیلاب و احتمال خسارت ناشی از وزش باد شدید از جمله مخاطرات شرایط نامساعد جوی است.

احتیاط در تردد محورها، کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و لایروبی جوی‌ها و آبراه ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و ناحیه‌های کوهستانی و پرهیز از چرای دام در نواحی مرتفع، کنترل پوشش گلخانه‌ها و پرهیز از توقف زیر درختان و داربست‌ها به علت وزش باد شدید مهمترین توصیه‌ها در این هشدار است.

 

همچنین به کشاورزان توصیه‌هایی در خصوص آماده سازی در مقابل سرمازدگی، استفاده از وسایل گرمایشی و مه شکن به منظور کاهش آسیب‌های احتمالی سرمای هوا، عدم شخم زمین، حفاظت از محصولات زیر پلاستکی، بسته شدن دریچه‌ی گل خانه‌ها هنگام وزش باد و وقوع سرما، ایجاد سایبان در باغات به منظور کاهش آسیب‌های احتمالی تگرگ شده است .

عدم انتقال دام به مناطق سرپوشیده هنگام بارندگی و پرهیز از چراندن دام در ارتفاعات و عایق بندی و محافظت از کندو‌ها برای دامداران ضروری است .

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • روسیه واشنگتن را به کاهش سطح روابط تهدید کرد
  • ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات بر عایدی
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات برعایدی سرمایه
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق خطای بزرگ رژیم صهیونیستی بود
  • پست در خط مقدم امانتداری اموال مردم قرار دارد
  • ایوانکی رکورد دار بارندگی در استان سمنان