Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@13:59:47 GMT

نخستین فرش یکپارچه دنیا در تبریز بافته شد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۲۸۲۱

نخستین فرش یکپارچه دنیا در تبریز بافته شد

مدیرعامل شرکت تولید فرش یکپارچه گفت: طرح‌هایی که هم اکنون در استان آذربایجان شرقی بافته می‌شوند شامل اسلیمی لچک، اسلیمی ترنج و ترکیبی از طرح‌های سنتی هستند.

منصور علیپور فرد افزود: هم اکنون ۴ فرش به مجموع متراژ ۲ هزار مترمربع در حال بافت است که به کشور‌های حوزه خلیج فارس، اروپا، چین و روسیه صادر می‌شود که برای ۴۰۰ نفر نیز به صورت مستقیم اشتغال زایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به ویژگی‌های نخستین فرش یکپارچه دنیا تاکید کرد: این فرش در ۶۰۰ مترمربع با ۷۰ رنگ و ۳ تن وزن به مدت ۲ شیفت کاری در طول ۶ سال بافته شده است.

حمایت سازمان صنعت و معدن از بافت فرش

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز به خبرنگار مهر گفت: یک میلیون مترمربع فرش سالیانه در استان بافته می‌شود که سال گذشته ۱۰۰ میلیون دلار به کشور‌های اروپایی، عربی و روسیه و چین صادرات داشتیم.

ناصر آویشن افزود: بحث بیمه و وام‌های کم بهره و تامین مواد اولیه به قیمت مناسب و افزایش توان تولید استان در بخش ابریشم از حمایت‌هایی است که از سوی سازمان صنعت و معدن صورت می‌گیرد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اگر مواد اولیه فرش را با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد کنیم، باید دلار فروش فرش را بعد از صادرات به سامانه نیمایی بسپاریم، گفت: بیش از ۸۰ درصد هزینه فرش دستبافت، مربوط به دستمزد است که در صورت صادرات، هزینه مواد اولیه تنها ۱۰ درصد از کل قیمت فرش خواهد بود و این موضوع برای تولید کننده مقرون به صرفه نخواهد بود.

وی افزود: پیمان سپاری ارزی یکی از مهمترین مشکلات قالیبافان و صادر کنندگان فرش دستبافت ایران شده و باید این موضوع از سوی دولت حل شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تبریز 600متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۲۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،شاهین مستوفی با اعلام شناسایی فرار مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی استان فارس گفت: در راستای رسیدگی به اسناد و مدارک به­ دست آمده از اجرای بازرسی مالیاتی موضوع ماده (۱۸۱) قانون مالیات­های مستقیم یک شرکت فعال در زمینه تولید فوم ساختمانی، فردی به عنوان دلال مواد اولیه پتروشیمی شناسایی شده است که با توجه به اجرای بازرسی‌های صورت گرفته از محل فعالیت شخص نامبرده، مشخص شد در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ فروشی افزون بر ۸۶۰ میلیارد تومان فروش مواد اولیه پتروشیمی خارج از شبکه رسمی کشور داشته است.
مستوفی افزود: شخص مذکور مطابق اطلاعات موجود در سامانه‌های مالیاتی، صرفا مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان فروش در اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۱ ابراز نموده است که در همین راستا اقدامات قانونی مبنی بر تنظیم گزارش مالیاتی و مطالبه مالیات و جرائم متعلقه در منابع مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده از مودی در موعد مقرر قانونی، در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • بنگاه‌های اقتصادی چشم انتظار حل مشکل مواد اولیه هستند
  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های نخستین کنفرانس بین‌‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته ای
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم