Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@22:05:27 GMT

رایزنی دهلی برای معافیت خرید از نفت ایران

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۲۸۲۹

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا سه شنبه شب برای یک دیدار سه روزه وارد دهلی نو شد و برخی منابع می گویند که هند در این سفر تلاش می کند که رضایت واشنگتن را برای ادامه واردات نفت از ایران بدست اورد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، تارنمای وزارت امور خارجه هند اعلام کرد: این اولین دیدار مقامات بلند پایه دهلی و آمریکا پس از پایان انتخابات سراسری و پیروزی نارندرا مودی نخست وزیر هند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پمپئو در این سفر قرار است با نارندرا مودی نخست وزیر و اس جیشانکار وزیر امور خارجه هند دیدار و گفت و گو کند.

خبرگزاری "ای ان آی" هند نوشت: دولت هند در گفت و گو با پامپئو بار دیگر سعی خواهد کرد تا رضایت واشنگتن برای ادامه واردات نفت از ایران را به دست آورد.

هند همچنین قصد دارد در حضور مایک پمپئو خواهان کاهش تنش‌ها میان ایران و آمریکا شود.

از دیگر مسائل مورد گفت و گو میان دو کشور قرارداد سامانه مشکی اس ۴۰۰ است که هند با روسیه امضا کرده است.

واشنگتن قصد دارد هند را متقاعد کند تا قرارداد خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ با روسیه را لغو کند.

آمریکا پس از خروج از توافق هسته‌ای ایران در اردیبهشت سال گذشته، فشار زیادی را به کشورهای مختلف وارد کرده است تا واردات نفت خود از ایران را متوقف کنند.

ایران پس از عربستان سعودی و عراق سومین کشور بزرگ صادر کننده نفت به هند است.

هند در طول ۱۲ ماه که از مارس سال گذشته آغاز شده است، حدود ۲۲.۶ میلیون تن نفت خام از ایران وارد کرده است. سال گذشته این رقم ۲۷.۲ میلیون تن بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پمپئو وزیر خارجه آمریکا هند دهلی نو معافیت نفتی نفت ایران الکساندر نوری فائقه دوستی اکرم امام اوغلو مصطفی سالاری کاداستر پرونده الکترونیک سلامت امیر حاتمی سازمان تأمین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۲۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع خرید 4 میلیارد دلار نفت ایران ازسوی آمریکا

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

12 اردیبهشت 1364؛ کلیات لایحه تاسیس وزارت صنایع سنگین تصویب شد

کمیسیون‌های صنایع و معادن، آموزش و پرورش و تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس تشکیل جلسه دادند.

در جلسه کمیسیون صنایع و معادن نیز بحث پیرامون لایحه تاسیس وزارت صنایع سنگین ادامه یافت و در پایان نسبت به کلیات آن رای‌گیری به عمل آمد و با اکثریت آرا تصویب شد.

میزان نقدینگی در سال 57 حدود 300 میلیارد تومان بود

دکتر نوربخش، رئیس‌کل بانک مرکزی در سمینار بررسی مسائل اقتصادی ایران در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: یکی از مشکلات ما در سال‌های پس از انقلاب مساله عدم تعادل در سیستم بانکی بود.

دکتر نوبخش به بیلان عملکرد سیستم جدید بانکی کشور پرداخت و با استفاده از آمار و ارقام نتایج مفید اجرای قانون بانکداری اسلامی در کشور را برشمرد.

وی گفت: نتایج حاصله از اجرای این قانون، بر روی رشد نقدینگی جامعه به این صورت بوده است که نقدینگی جامعه از 7514 میلیارد ریال در اسفند 62 به 7738 میلیارد ریال در بهمن 63 رسید؛ به عبارت دیگر نقدینگی در طی 11 ماه، حدود3 درصد رشد کرده است و باید به این نکته توجه شود که رشد نقدینگی در سال 62 در حدود 17.7 درصد نسبت به سال 61 و در سال‌های قبل میزان رشد نقدینگی نسبت به سال قبل از آن معمولا بالای 20 درصد بوده است.

12 اردیبهشت 1374؛ قطع خرید 4 میلیارد دلار نفت ایران ازسوی آمریکا

در پی تصمیم کلینتون مبنی‌بر تشدید مجازاتهای اقتصادی علیه ایران، تلاش‌های گسترده‌ای ازسوی این کشور برای همسو کردن کشورهای صنعتی جهان با سیاست‌های واشنگتن آغاز شده است. اما تاکنون آمریکا در این زمینه نه‌تنها موفقیتی کسب نکرده بلکه با واکنش‌های منفی نیز مواجه شده است.

«مایک مکاری» سخنگوی کاخ سفید گفت: ما شواهدی از بعضی از اعضای گروه هفت دریافت کرده‌ایم که نشان می‌دهد آنها سرگرم بررسی معامله‌های اقتصادی خود با ایران هستند.

بیل کلینتون، رئیس جمهوری آمریکا یکشنبه شب ضمن متهم کردن  ایران به حمایت از تروریسم گفت: تمام پیوندهای بازرگانی و سرمایه‌گذاری آمریکا با ایران ازجمله بیش از چهار میلیارد دلار خرید نفتی سالانه را قطع می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: تصمیمش تاثیر محدودی روی شرکت‌ها و کارگران آمریکایی خواهد داشت، اما یک مقام آمریکایی که رئیس‌جمهوری را همراهی می‌کرد، اعتراف کرد که اثر تحریم ها در کوتاه‌مدت سیر صعودی خواهد داشت و به‌ویژه به معنای هزینه بیشتر برای سوخت و بیکاری بخشی از نیروی کار در آمریکا خواهد بود.

12 اردیبهشت 1384؛ شبکه ملی معامله الکترونیکی اوراق بهادار ایجاد می شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی از راه‌اندازی شبکه ملی دادوستد الکترونیکی اوراق بهادار در برنامه چهارم خبر داد و گفت: با توسعه جغرافیایی بورس اوراق بهادار همه شهروندان از خدمات پایه بازار سرمایه استفاده خواهند کرد.

سید صفدر حسینی، توسعه شبکه کارگزاری، ایجاد بورس‌های کالایی، ایجاد بازار فروش اوراق بهادار در خارج از بورس و ارتباط با بورس‌های جهانی و منطقه‌ای را از برنامه‌های توسعه بازار سرمایه کشور ذکر کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اسرائیل شد
  • قطع خرید 4 میلیارد دلار نفت ایران ازسوی آمریکا
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند