Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگر با اشاره به اینکه کمبودی در توزیع میوه های تابستانه وجود ندارد، گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو هلو نسبت به مدت مشابه هفته گذشته یک هزار تومان افزایش و مابقی تغییری نداشته است.

اسداله کارگر، رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: قیمت برخی اقلام میوه نسبت به هفته گذشته همچون هندوانه ۲۰۰ تومان کاهش و هلو یک هزار تومان افزایش داشته، نرخ سیب زمینی تغییری نداشته و همچنان بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نرخ هر کیلو انگور یاقوتی را ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلوگرم آلبالو ۸ تا ۱۲ هزار، آلو شابلون ۹ تا ۱۳ هزار، توت سفید ۵ تا ۸ هزار، توت فرنگی سنندج ۷ تا ۱۲ هزار، توت فرنگی کرج ۱۰ تا ۱۸ هزار، خیار بوته‌ای ۲ تا ۴ هزار، موز ۹ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰، خربزه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، طالبی ۲ تا ۴ هزار، طالبی شاه پسند ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰، ملون ۲ تا ۴ هزار و هندوانه یک هزار تا ۲ هزار و ۲۰۰ تومان است.

کارگر با اشاره به نرخ سایر میوه‌های تابستانه افزود: هم اکنون هر کیلو زرد آلو با نرخ ۵ تا ۱۲ هزار، سیب گلاب ۱۲ تا ۲۰ هزار، شلیل شبرنگ ۱۰ تا ۱۵ هزار، گوجه سبز برقان ۵ تا ۱۲ هزار، گوجه سبز شمال ۳ تا ۷ هزار، گیلاس تکدانه ۱۴ تا ۲۲ هزار، گیلاس صورتی ۱۰ تا ۱۴ هزار و هلو ۵ تا ۱۲ هزارتومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود که با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود به دست مصرف کننده می‌رسد.

بیشتر بخوانید: ثبات قیمت میوه های نوبرانه طی چند روز آینده/ مشکل کمبود سیب زمینی به زودی رفع می شود

رئیس اتحادیه میوه و سبزی نرخ هر کیلو بادمجان قلمی را ۳ تا ۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو بادمجان گلخانه ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰، برگ مو ۵ تا ۱۶ هزار، پیاز زرد یک هزار تا ۲ هزار و ۸۰۰، پیاز شیری ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، سیر خشک ۵ تا ۱۰ هزار، سیب زمینی نو ۵ تا ۷ هزار، غوره آبگیری ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، غوره عسگری ۶ تا ۱۰ هزار، فلفل تند ریز ۶ تا ۱۰ هزار، فلفل دلمه سبز ۲ تا ۴ هزار و ۵۰۰ و فلفل شیرین ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: هر کیلو کاهو پیچ سالادی با نرخ یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰، کاهو رسمی یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰، کرفس ۲ تا ۴ هزار، کلم بروکلی ۸ تا ۱۳ هزار، کلم سفید و قرمز یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰، گوجه فرنگی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، لوبیا سبز ۱۰ تا ۱۳ هزار و هویج ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.

کارگر نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ و سبزی خوردن ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به دلایل گرانی هویج در روز‌های اخیر گفت: قیمت هویج در مقطع تابستانه به سبب ازدیاد تقاضا و کاهش کشت در روز‌های اخیر نسبت به یک ماه گذشته ۲ هزار تومان افزایش داشته است.

وی در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه‌های تابستانه نداریم، تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد تولید، نه تنها در توزیع محصولات باغی کمبود نداریم بلکه با مازاد تولید مواجه هستیم، ضمن آنکه قیمت محصولات باغی به سبب تورم بخش کشاورزی و افزایش هزینه‌های تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل طبیعی است.

انتهای پیام/

کاهش کشت و ازدیاد تقاضا عامل اصلی گرانی هویج در روزهای اخیر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۳۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این میوه‌ها همچنان زیر ۱۰۰ هزار تومان قیمت ندارند/ لیست جدید قیمت انواع میوه را ببینید

اکبر یاوری اظهار کرد: تا پایان اردیبهشت ماه میوه‌های نوبرانه به تولید انبوه می رسد و قیمت آنها کاهشی خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر روزانه بیش از ۴۰۰ تن هندوانه به تهران وارد می شود و قیمت آن نیز در میدان مرکزی میوه و تره بار به صورت عمده فروشی کیلویی ۳تا ۱۴هزارتومان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران تصریح کرد: همچنین قیمت ملون در میدان مرکزی میوه و تره بار به صورت عمده کیلویی ۸تا ۱۳هزارتومان، جانا ۱۰تا ۱۵ هزار تومان و طالبی نیز از ۱۰تا ۱۵هزارتومان است.

وی اضافه کرد: قیمت عمده فروشی گوجه سبز نیز کیلویی ۱۰۰تا ۳۵۰هزار تومان و توت فرنگی ۸۰تا ۱۲۰هزار تومان است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902343

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شود
  • این میوه‌ها همچنان زیر ۱۰۰ هزار تومان قیمت ندارند/ لیست جدید قیمت انواع میوه را ببینید
  • ضرورت خرید حمایتی تخم مرغ در راستای کاهش زیان مرغداران
  • نیاز مرغ روزانه کشور کمتر از ۷ هزار تن است
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول