Web Analytics Made Easy - Statcounter

چندی پیش دولت انگلیس برای پیشگیری از ادامه پرونده شکایت ۱.۶ میلیارد دلاری بانک ملت ایران با پرداخت غرامت به این بانک ایرانی موافقت کرد اما هنوز جزئیاتی از سازوکار گرفتن غرامت از انگلیس مشخص نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، انگلستان 10 سال قبل بانک ملت را به اتهام دست داشتن در نقل و انتقال‌های مرتبط با برنامه‌های هسته‌ای ایران تحریم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از این اقدام بانک ملت از دولت انگلیس به دادگاه عمومی اتحادیه اروپا شکایت کرد.

 

بنابراین گزارش، این شکایت موجب شد تا دادگاه اتحادیه اروپا درخواست مدارک و شواهد از دولت انگلیس و مقامات این اتحادیه کند اما در نهایت قضات این دادگاه، اعلام کردند که مدارک و شواهد قانع کننده‌ای که نشان دهد این بانک ایرانی در ارائه تسهیلات مالی برای فعالیت اتمی ایران دست داشته باشد، ارائه نشد و روزهای پایانی بهار 92 در پی تصمیم دادگاه اتحادیه اروپا، دادگاه عالی انگلیس نیز تحریم بانک ملت را بی پایه و بدون دلیل خواند و به لغو تحریم این بانک رأی داد.

 

به دنبال آن پاییز همان سال بانک ملت ایران به دلیل خسارت های سنگین وارد شده به آن به دلیل تحریم های دولت انگلیس، از وزارت خزانه داری این کشور شکایت کرده و خواستار پرداخت غرامت ۱.۶ میلیارد دلاری شد و سرانجام 28 خرداد ماه سال جاری انگلیس برای پیشگیری از ادامه پرونده شکایت 1.6 میلیارد دلاری بانک ملت ایران از دولت این کشور به دلیل اعمال محدودیت های غیرقانونی، با پرداخت غرامت به این بانک ایرانی موافقت کرد.

 

طبق ترجمه ایرنا از فایننشال تایمز، مفاد این توافق حل و فصل محرمانه است اما شرکت «زایوالا و شرکا» که وکالت بانک ملت را به عهده دارد به به دادگاه گفت که دولت انگلیس و این بانک 27 خرداد درباره همه موارد مهم در این پرونده از جمله هزینه دادرسی به تفاهم رسیدند.

 

دولت انگلیس تاکنون ۳۵ میلیون پوند برای دفاع از خود هزینه کرده اما آنجه که تارنمای خبری بلومبرگ نوشته، برای پیشگیری از شروع جلسات دادگاهی که برای دولت این کشور «هزینه بر و خجالت آور» خواهد بود، برای حل و فصل این پرونده با بانک ملت ایران به توافق رسیده است.

 

براساس گزارش فایننشال تایمز، مبلغی که انگلیس توافق کرده به بانک ملت پرداخت کند، اعلام نشده است.

 

این در حالی است که مدیرعامل بانک ملت نیز درباره نحوه دریافت غرامت از انگلیس گفته است که به دنبال تهاتر غرامت با کالا نیست. شرایط هم این گونه ایجاب نخواهد کرد که به جای پول کالا دریافت کنیم.

 

این گزارش می افزاید: هنوز جزئیاتی از سازوکار گرفتن غرامت از انگلیس وجود ندارد و اطلاعات درباره آن در حد صحبت‌های بیگدلی است.

 

این خبر در حالی منتشر شده که در همین رابطه روز پنجشنبه ۲۳ خرداد ماه سفرای سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: متعهد هستیم به همکاری با ایران ادامه دهیم تا هر چه سریع‌تر اولین تراکنش ساز و کار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا (اینستکس) انجام شود./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت اوقات فراغت مسجد مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد قوه قضائیه اردبیل کانون مساجد روزنامه سپاه تحریم بانک ملت بانک ملت غرامت انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۳۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان

مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه کارگاه آموزشی اصلاح الگوی تولید و ارتقای بهره روی آب و خاک در بیرجند گفت: سال گذشته در کشور حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان پرداخت شده و هم اکنون نیز کارشناسان بیمه در حال برآورد خسارت در مناطق مختلف که به دلایلی همچون سیل و دیگر حوادث دچار خسارت شده اند هستند.

کریمی افزود: ۴ میلیون هکتار از اراضی کشور تحت پوشش بیمه قرار دارد که عمدتا هم غلات، گندم و جو است.

وی همچنین از خرید یک میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط شرکت غله و بازرگانی دولتی در کشور خبر داد و افزود: برداشت گندم و جو و محصولات پاییزه در کشور از جمله در استان‌های خوزستان، ایلام و سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص راهکار‌های جبران کمبود علوفه در کشور نیز گفت: تلاش می‌شود این کمبود با افزایش بهره وری، تغییر شیفت کشت به سمت پاییز و استفاده از ارقام و روش‌های کم آب بر جبران شود.

کریمی افزود: نیاز خوراک دام در کشور حدود ۸۰ میلیون تن است که ده میلیون تن از مراتع، ۲۶ میلیون تن از محل تولیدات علوفه ایی و ۱۵ درصد از سایر قسمت‌ها و مابقی از واردات تامین می‌شود.

در این کارگاه آموزشی که با هدف اصلاح الگوی تولید علوفه و ارتقاء بهره وری آب و خاک برگزار شد بیش از ۲۰۰ نفر از کشاورزان، دامداران و کارشناسان کشاورزی شرکت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • زیر گرفتن وحشتناک مردم توسط یک راننده فراری (فیلم)
  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • عاقبت سبقت گرفتن با سرعت بالا (فیلم)