Web Analytics Made Easy - Statcounter

رقابت انتخابی تیم ملی کشتی آزاد روز جمعه هفته جاری در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار می‌شود، رویدادی که تکلیف بسیاری از مسائل را مشخص خواهد کرد. ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱ ورزشی کشتی و وزنه برداری نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، پایان فرآیند رسول خادم، تصمیماتی بود که کادرفنی جدید تیم ملی در خصوص انتخابی تیم ملی گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 وزن انتخابی و 5 وزن انتصاب، انتصاب براساس عملکرد کشتی‌گیران در مسابقات رسمی و تورنمنت‌های بین المللی.

در حالی که به نظر می‌رسد باید رضا اطری را در وزن 57 کیلوگرم، بهنام احسان‌پور در وزن 61 کیلوگرم، یونس امامی در 70 کیلوگرم، بهمن تیموری در 79 کیلوگرم و علیرضا کریمی را در وزن 92 کیلوگرم جدی‌ترین شانس‌های کسب دوبنده تیم ملی برای مسابقات جهانی بوداپست دانست، در اوزان 65، 74، 86، 97 و 125 کیلوگرم نیز مسابقه انتخابی برگزار خواهد شد. مسابقه‌ای که کادرفنی تیم ملی تاکید دارد برنده آن صددرصد ملی پوش نخواهد شد و باز هم در این خصوص کمیته فنی با درنظر گرفتن عملکرد خارجی و اردویی کشتی گیران، تصمیم نهایی را اواسط شهریور ماه اتخاذ خواهد کرد.

این رقابت انتخابی از ساعت 11 صبح جمعه هفته جاری در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد. سرپرستی فنی مسابقات به محمدابراهیم امامی رئیس پیشین کمیته داوران و داور درجه S1 سپرده شده است. سیدمحمد افتخاریان داور درجه یک بین المللی (ژوری به همراه سعید عباسی (قم) محمد مصلایی پور (یزد) نیما صادقی (مازندران) داوران درجه S1 و همچنین بهروز زاده هندیجانی (خوزستان) اکبر نصیری (زنجان) کوروش تقی‌زاده (بوشهر) ابراهیم کریمی (آذربایجان غربی) جواد کریمی (تهران) غلامرضا طاهرخانی (قزوین) مزدک گیتی (همدان) مهدی آقاولی (تهران) احمد تاجیک (تهران) داوران درجه یک بین المللی قضاوت کننده در این رقابت‌ها هستند.

* 65 کیلوگرم: از حضور ستاره جام تختی تا مدعی وزن پایین‌تر

وزن 65 کیلوگرم 4 مدعی در انتخابی تیم ملی دارد. پیمان بیابانی (تهران) امیرمحمد یزدانی (مازندران) مرتضی قیاسی (لرستان) ایمان صادقی (مازندران) نفرات حاضر در این رقابت را تشکیل می‌دهند.

بیابانی نفر سوم امسال آسیا و غیاثی در رده سنی امید کشتی گرفته است. امیرمحمد یزدانی که از اقوام حسن و رضا یزدانی است و اهل چراتِ جویبارِ مازندران، به عنوان ستاره جام تختی سال گذشته و قهرمان امسال آسیا برای رسیدن به دوبنده تیم ملی تلاش می‌کند. ایمان صادقی نیز قبلا مدعی وزن 61 کیلوگرم بوده، این 4 نفر برای رسیدن به دوبنده تیم ملی با هم رقابت خواهند کرد.

* 74 کیلوگرم: رقابت‌های میان وزن در سایه مصدومیت سنگین حسین‌خانی

در لیست اولیه کادرفنی تیم ملی برای این وزن نام مصطفی حسین خانی (تهران) رضا افضلی (کرمانشاه) محمد نخودی (مازندران) سید احمد محمدی (مازندران) حامد رشیدی (اصفهان) دیده می‌شد اما چند روز مانده به انتخابی، صاحب وزن 74 کیلوگرم که در سال 2016 مدال برنز جهان را به دست آورده، دچار پارگی مینیسک زانوی راست شد، در حالی که از قبل نیز رباط همین پایش پاره بود. می‌گفت با همین وضعیت هم کشتی می‌گیرد اما زانویش صاف نشد و برای اینکه وقت را بیشتر از این برای المپیک از دست ندهد، امروز (چهارشنبه) زانویش را عمل می‌کند، مثل چند سال گذشته همین عمل را روی زانوی چپش انجام داد و می‌خواهد با قدرت برای المپیک به کارش ادامه دهد.

از این جمع محمد نخودی که کم سن وسال‌ترین فرد شرکت کننده در انتخابی است، راهی مسابقات قهرمانی آسیا شد و به مدال برنز رسید. باید دید سیداحمد محمدی در بازگشت دوباره به کشتی، چه وضعیتی دارد.

* 86 کیلوگرم: گُل کشتی‌ها و به یاد انتخابی‌های جنجالی میان وزن

اوزان 70 و 80 کیلوگرم همیشه در طول تاریخ کشتی دنیا مدعیان زیادی داشته، سلاطینی تکرار نشدنی. در ایران هم انتخابی‌های همیشه جنجالی و پر از حاشیه بین هادی حبیبی و مهدی حاجی‌زاده و وزن بالاترش بین امیررضا خادم، مجید خدایی، پژمان درستکار و... از یادها نرفته است.

حالا همه منتظر رقابت بین ستاره چند سال اخیر کشتی ایران، حسن یزدانی و جوانِ جویای نام و آماده‌ای به اسم کامران قاسمپور هستند که در یک سال و نیم اخیر بهترین عملکرد را در مسابقات برون مرزی داشته تا کادرفنی تیم ملی مجاب شود برای او و حسن یزدانی انتخابی بگذارد.

این بار هر دو پادشاه از یک استان و یک شهرند، از جویبار، مهد کشتی ایران. این مبارزه مازندرانی‌های زیادی را به سالن 12 هزار نفری آزادی خواهد کشاند.

* 97کیلوگرم: پلنگ برای اعاده حیثیت  می‌آید

نامدارترین عضو 97 کیلوگرم انتخابی تیم ملی، بی‌شک رضا یزدانی است. از اقوام امیرمحمد و حسن یزدانی، آنها سه چراتی شرکت کننده در انتخابی تیم ملی هستند. رضا یزدانی که یکی از بدشانس‌ترین کشتی گیران یک دهه اخیر ایران محسوب می‌شود و با وجود سه حضور در المپیک، همچنان در کارنامه افتخاراتش مدال المپیک ندارد، باید با حامد طالبی زرین کمر (مازندران) علیرضا گودرزی (سیستان و بلوچستان) و علی شعبانی (مازندران) مبارزه کند.

پلنگ جویبار برای اعاده حیثیت می‌آید و می‌خواهد نشان دهد هنوز تمام نشده و مثل گذشته شجاع است، حتی اگر رشید سعدالله اف، تانک روس ها و کایل اسنایدر آمریکایی طلا و نقره 97 کیلوگرم را به نام خود سند زده باشند.

*125 کیلوگرم: سه مدعی برای یک دوبنده

پرویز هادی (آذربایجان شرقی) کمیل قاسمی (مازندران) یدالله محبی (کرمانشاه)، هر سه آماده و سرشار از انگیزه به نظر می‌رسند. بعد از وزن 86 کیلوگرم که همه دوست دارند رقابت حسن یزدانی و کامران قاسمپور را تماشا کنند، به نظر می‌رسد سنگین وزن به واسطه حضور سه مدعی باتجربه و جوان حساس‌ترین کشتی‌ها را در خود داشته باشد.

هادی سال گذشته اولین میدان جهانی‌اش را تجربه کرد که حریفان خوبی را از پیش برداشت و به مدال برنز جهان رسید. کمیل قاسمی هرچند مدتی به خاطر مصدومیت از کشتی دور بود اما با تجربه دو مدال المپیک، دوباره خودش را آماده حضور در انتخابی تیم ملی کرده و یدالله محبی هم قطعا دوست دارد بار دیگر مثل پاریس، دوبنده تیم ملی را در جهانی بر تن داشته باشد.

به گزارش تسنیم، رقابت‌های جهانی کشتی و گزینشی المپیک 2020 توکیو، روزهای 23 تا 31 شهریورماه در شهر نورسلطان کشور قزاقستان برگزار می‌شود و کادرفنی تیم ملی تاکید کرده که تیم اعزامی به جهانی نیمه شهریورماه اعلام خواهد شد و تا آن وقت هیچ کشتی گیری ملی پوش نخواهد بود.

انتهای پیام/

R1015135/P/S3,29/CT7 واژه های کاربردی مرتبط کشتی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشتی کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۳۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد | تکلیف کاپیتان و دو نفر با هم مشخص می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین فدراسیون کشتی اعلام کرد حسن یزدانی که در مدت توانبخشی خود به دلیل عمل جراحی کتف، تمرینات خود را با گرفتن برنامه و هماهنگی با کادر فنی انجام می داد، در این اردو نیز به دلیل کامل شدن روند فیزیوتراپی حضور نخواهد یافت و به صورت انفرادی تمرینات خود را پیگیری می کند.

بر این اساس حسن یزدانی در اردوی بعدی تیم ملی کشتی آزاد به جمع نفرات دعوتی اضافه خواهد شد.

با اینکه کامران قاسمپور در وزن ۹۷ کیلوگرم به اردوی تیم ملی دعوت شده، اما گفته می‌شود او به همراه حسن یزدانی و هادی وفایی پور به تورنمنت مجارستان خواهند رفت تا تکلیف ملی‌پوش وزن ۸۶ کیلوگرم تیم ملی در المپیک پاریس در آن اردو مشخص شود. البته قرار بود پس از عید حسن یزدانی تمرینات خود را روی تشک کشتی آغاز کند اما در فاصله ۹۳ روز تا المپیک، همچنان وضعیت نامشخصی دارد.

نفرات دعوت شده به این اردو به شرح زیر بودند:

۵۷ کیلوگرم: علیرضا سرلک (لرستان) مهدی ویسی (مازندران) میلاد والی زاده (مازندران)
۶۱ کیلوگرم: یاسین رضایی (مازندران) رضا مومنی (مازندران) محمدرضا اسدی (تهران)
۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد (مازندران) عباس ابراهیم زاده (مازندران) آرمین حبیب زاده (مازندران)
۷۰ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی (مازندران) ابراهیم الهی (مازندران)
۷۴ کیلوگرم: یونس امامی (تهران) حسین محمدآقایی (البرز) امیرحسین حسینی (تهران)
۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی (مازندران) عادل پناهیان (مازندران)
۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی (مازندران) هادی وفایی پور (همدان)
۹۲ کیلوگرم: امیرحسین فیروزپور (مازندران) مبین عظیمی (کردستان)
۹۷ کیلوگرم: امیرعلی آذرپیرا (تهران) کامران قاسم پور (مازندران) مهدی حاجیلوئیان (همدان)
۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع (مازندران) رضا چراغی (مازندران) مرتضی جان محمدی (آذربایجان شرقی)
سرمربی: محسن کاوه
مربیان: مهدی تقوی – احسان امینی – رضا افضلی – اباذر اسلامی- مهدی قاسمی

کد خبر 846953

دیگر خبرها

  • پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر+فیلم
  • موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی
  • سکوت برادران گرایی بعد از اعلام شرایط جدید ملی‌پوش شدن‌شان؛ قهرمان المپیک به مبارزه با سعید اسماعیلی تن می‌دهد؟
  • معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور
  • انتخابی جام جهانی چین/ درخشش مدال طلا بر گردن علی خورشیدی
  • نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند
  • دعوت ۶۰ کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان
  • 6 طلا برای ووشوی ایران در انتخابی جام جهانی
  • برگزاری اردوی تیم ملی کستی آزاد جوانان در ساری
  • حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد | تکلیف کاپیتان و دو نفر با هم مشخص می‌شود