Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@20:39:35 GMT

سالروز اجرای عملیات «ظفر ۲»

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۳۴۶۸

سالروز اجرای عملیات «ظفر ۲»

پنجم تیرماه، سالروز اجرایی شدن عملیات «ظفر ۲» است که در سال ۱۳۶۴ با انگیزه پاسخگویی به شرارت‌های رژیم بعثی عراق در استان «کرکوک» طراحی و به اجرا در آمد.

به گزارش ایسنا، عملیات «ظفر ۲» روز پنجم تیرماه تیرماه سال ۱۳۶۶ با رمز مبارک «لبیک یا حسین (ع)» در منطقه عملیاتی «کفری» از استان کرکوک آغاز شد. هدف از اجرای این عملیات پاسخ‌گویی به شرارت‌های رژیم بعث در بمباران شیمیایی و ویران ساختن روستاهای کردنشین استان‌های شمالی عراق و نیز با انگیزه انهدام تأسیسات نظامی و اقتصادی صدام بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزمندگان اسلام تحت امر «قرارگاه رمضان»، متشکل از نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «لشکر ۹ بدر» در نخستین ساعات عملیات، سلسله ارتفاعات مهم «کفری داغ» را پس از انهدام نیروهای دشمن تحت کنترل درآوردند.

رزمندگان لشکر ۹ بدر نیز با یک مانور پرتحرک، پس از وارد آوردن تلفات و خسارت‌های سنگین، قرارگاه‌های دشمن را به تصرف خو درآوردند و مقدار قابل توجهی از وسایل جنگی را به غنیمت گرفتند که به این ترتیب مقدمه انهدام تأسیسات شهر «کفری» فراهم شد. دشمن پس از تحمل ۳۰۰ کشته و زخمی، تلاش کرد تا از ادامه پیشروی قوای اسلام پیش‌گیری کند که با حمله نیروهای اسلام این تلاش‌ها ناکام ماند و پایگاه‌های پلیس و دژبانی اطراف شهر کفری نیز به کنترل رزمندگان مسلمان درآمد.

رزمندگان اسلام در ادامه عملیات، جاده‌های مهم کفری- بغداد و کرکوک – خانقین- تکریت را به کنترل کامل خود درآورند که در پی آن زمینه ورود آن‌ها به شهر فراهم شد.

با درهم کوبیدن شدن نیروهای باقی‌مانده دشمن، تأسیسات نظامی و اقتصادی شهر، از جمله ساختمان سازمان امنیت، ساختمان حزب بعث عراق و نیروگاه برق به آتش کشیده شد و ساختمان فرمانداری پس از نبردی تن به تن منهدم شد و فرماندار این شهر نیز به هلاکت رسید. با تداوم عملیات و پاک‌سازی مراکز مهم شهر، تعدادی از نیروهای نظامی و امنیتی شهر کشته و مجروح شدند و تعدادی نیز از مهلکه گریختند.

به دنبال اجرا این عملیات ۲۰ سنگر اجتماعی و انفرادی، پنج موضع تیربار و ۱۲ زاغه‏ مهمات دشمن منهدم شد و تعداد زیادی مهمات وسلاح‌های سبک و سنگین به غنیمت نیروهای ایرانی درآمد. همچنین تمامی پایگاه‌های دشمن در ارتفاعات «کفری داغ»، ساختمان‌های سازمان امنیت، فرمانداری، حزب بعث، شهرداری، پست و تلگراف، شعبه بانک «رافدین»، نیروگاه برق، یک کارخانه، پادگان نیروی «جیش‌الشعبی» و پمپ بنزین شهر کفری عراق از جمله تأسیسات منهدم شده دشمن در این عملیات بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهدا دفاع مقدس جنگ تحميلي کرکوک عملیات ظفر2

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۳۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فدوی: دشمن خباثت کند اقدامی بزرگتر انجام می‌دهیم

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به انجام عملیات وعده صادق، گفت: اگر دشمن خباثت کند، اقدامی بسیار بزرگتر انجام می‌دهیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سردار علی فدوی در آیین اجلاسیه شهدای شهرستان باشتف اظهار داشت: در عملیات وعده صادق با قدرت، محکم و با اطمینان عمل کردیم و این یک رویه شد و اگر دشمن از این نوع خباثت‌ها کند اقدامی بسیار بزرگتر انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه 15 مهرماه سال گذشته آمریکایی‌ها آمدند و فرماندهی را بر عهده گرفتند، عنوان کرد: اگر آمریکا و دیگر خبیثان دنیا رژیم صهیونیستی را همراهی نمی‌کردند، تا الان نبودند.

فدوی با بیان اینکه یکی از تبلورهای خاص باطل درست کردن رژیم غیرقانونی، غاصب، کودک‌کش در قلب کشورهای اسلامی برای خباثت و تامین منافع خود بوده است، عنوان کرد: این رژیم غاصب رفت کنسولگری ما را زد و عزیزان ما را شهید کرد و امام خامنه‌ای 3 بار فرمودند حتما تنبیه می‌کنیم و‌ ما پرقدرت تنبیه کردیم که همه عالم دیدند.

وی ابراز کرد: بزرگترین پایگاه هوایی رژیم غاصب را زدیم و البته امپراطوری رسانه‌ای شیطان بزرگ و غرب تلاش کردند در یک سانسور همه جانبه اخبار بیرون نیاید، اما کم کم تصاویری که مردم گرفته بودند بیرون آمد و بزرگی این عملیات را دنیا مشاهده کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به روند تشکیل حکومت اسلامی در ایران توسط حضرت امام خمینی(ره) بیان کرد: بیش از 36 سال است که مقام معظم رهبری امامت انقلاب را بر عهده دارد و ما را رهبری دائمی می‌کند که به بهترین شکل ممکن عمل کنیم.

فدوی با اشاره به اینکه شهیدان بهترین و قوی ترین ادله برای انجام کارهای بزرگ هستند، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن جمعیت و جغرافیای کم در کشور بیش از دو هزار شهید تقدیم انقلاب کرد که باید دائم یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم که خودمان بهره ببریم.

وی با تاکید بر اینکه وزیر خزانه‌داری آمریکا و مسئول فعلی جنگ گفته ما تاکنون نتوانسته‌ایم در مقابل ایران یک پیروزی به دست بیاوریم و همواره شکست خورده‌ایم، ادامه داد: این به خاطر پایداری، صبر و استقامت همه مردم است و این مسیر باید ادامه یابد تا همه مشکلات حل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک میلیون رزمنده آماده جنگ خواهند شد/ عملیات در دریای مدیترانه
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • ریزش یک ساختمان مسکونی در اهواز
  • زیرش یک ساختمان مسکونی در اهواز
  • گودبرداری غیراصولی عامل زیرش ساختمان مسکونی در اهواز
  • سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • ماجرای تلخ حبس طاقت‌فرسا زن زباله‌گـرد در میان دیوارهای ساختمان متروک | تصاویر
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • فدوی: دشمن خباثت کند اقدامی بزرگتر انجام می‌دهیم