Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@12:44:13 GMT

آغاز سرشماری تابستانه وحوش در همدان

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۳۵۱۸

آغاز سرشماری تابستانه وحوش در همدان

مهدی صفی خانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این سرشماری برای به دست آوردن نرخ زاد و ولد و جمعیت حیات وحش به منظور برنامه ریزی برای مدیریت آنها صورت می‌گیرند.

وی اضافه کرد: همچنین در این سرشماری وضعیت جمعتی پستانداران و گونه‌های شاخصی نظیر قوچ و میش و کل و بز ررسی می‌شود.

معاون فنی اداره کل حفاظت از محیط زیست همدان اظهارداشت: در هر منطقه هشت تا ۱۰ تن در قالب تیم‌های ۲ نفره شامل یک فرد آشنا به مسیر تردد گونه‌های جانوری و یک مأمور برای تأیید مشاهدات اقدام به سرشماری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفی خانی هر تیم هنگام آغاز فعالیت مسیر حرکتی خود را با تیم‌های مجاور هماهنگ کرده تا از بازشماری گونه‌ها جلوگیری شود با این وجود در پایان هر روز تیم‌ها با حضور در پاسگاه محیط بانی اقدام به آنالیز اعداد و ارقام بر اساس مؤلفه‌های همچون ساعت مشاهده گونه‌ها می‌کنند.

وی ادامه داد: در این سرشماری آمار و اطلاعات شامل نوع گونه، جنسیت، سن تقریبی و ساعت و محل روئیت گونه ثبت شده تا کمترین خطا را در ارائه آمار داشته باشیم.

معاون فنی اداره کل حفاظت از محیط زیست همدان اظهار داشت: داشتن اطلاعات و آمار دقیق از گونه‌های جانوری موجود در منطقه برای به دست آوردن نرخ رشد جمعیت و برنامه ریزی های زیست محیطی ضروری است.

همدان دارای ۶ منطقه حفاظت شده و ۱۱ منطقه شکار ممنوع است؛ همچنین طبق مطالعات صورت گرفته در سه دهه اخیر، ۴۰ گونه پستاندار، ۱۸۱ گونه پرنده، ۴۳ گونه خزنده، ۳۹ گونه ماهی و چهار گونه ۲ زیست در این استان شناسایی شده است.

۷۵۲۶/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۳۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی

به گزارش خبرنگار مهر، اردوی آموزشی تابستانه با موضوع اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی تحت اشراف حجت الاسلام و المسلمین میرباقری به همت فرهنگستان علوم اسلامی برگزار می‌شود.

از جمله سرفصل‌های این اردو نقشه تمدنی انقلاب اسلامی، جریان ولایت الهیه، فلسفه تاریخ، نظریه اجتماعی، تمدن غرب، فقه حکومتی، علم دینی، نظریه پیشرفت، مدل حل مساله و اندیشه منیر است.

از شرایط ثبت نام می‌توان به طلاب سطح ۲ بودن، دانشجویان کارشناسی، قبولی در مصاحبه اشاره کرد.

لازم به تاکید است دوره برای برادران فقط به صورت حضوری و برای خواهران به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مهلت ثبت نام ۸ اردیبهشت الی ۱۰ خرداد و زمان برگزاری اردو نیمه دوم شهریور خواهد بود.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت فرهنگستان علوم اسلامی مراجعه کنند.

کد خبر 6089506 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان