Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-03@14:45:53 GMT

آسمان گرد و خاکی در برخی نقاط کشور

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۳۹۷۶

آسمان گرد و خاکی در برخی نقاط کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و احتمال وقوع گرد و خاک در برخی مناطق کشور به ویژه زابل خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: با توجه به آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، در ساعات بعد از ظهر امروز (چهارشنبه پنجم تیرماه) برای ارتفاعات البرز در استان‌های سمنان، شرق مازندران، گلستان و شرق تهران بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این شرایط را در ساعات بعد از ظهر پس‌فردا (پنج‌شنبه ششم تیرماه) در سواحل دریای خزر و شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب جمعه تا روز یکشنبه (نهم تیرماه) در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، گفت: در این مدت در منطقه زابل وزش باد شدید سبب خیزش گردوغبار خواهد شد. همچنین طی سه روز آینده برای جنوب سمنان، شمال و شرق اصفهان، شمال یزد، قم و جنوب استان تهران وزش باد همراه با گرد و خاک خواهد بود.

وظیفه تاکید کرد: بعدازظهر امروز و طی روز آینده (پنج‌شنبه ششم تیرماه) با توجه به افزایش سرعت وزش باد روی کشور عراق و جنوب غرب کشور، وقوع گرد و خاک در جنوب غرب دور از انتظار نیست.

وی افزود: طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که امشب هوای تهران صاف، گاهی همراه با وزش باد و در اوایل شب با وزش باد شدید همراه خواهد بود، اظهار کرد: فردا (پنج‌شنبه ششم تیرماه) آسمان تهران صاف، در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران 35 و 25 درجه سانیتگراد خواهد بود. همچنین پس فردا (جمعه هفتم تیرماه) آسمان تهران صاف در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد خواهیم داشت. دمای تهران در این روز در گرمترین نقطه به 37 درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین نقطه به 27 درجه سانتیگراد می‌رسد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: گرد و خاک هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۳۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران تا فردا ظهر بارانی است/ احتمال وقوع تندر و آذرخش

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس آخرین اطلاعات سازمان هواشناسی، پیرو هشدار شماره ۹ سطح زرد، آسمان استان تهران تا فردا (۱۵ اردیبهشت) ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد شدید، بارش باران، گاهی رگبار و تندر و آذرخش پیش بینی می‌شود و بارش تگرگ در نقاط مستعد دور از انتظار نیست. از ظهر فردا (۱۵ اردیبهشت) با تداوم وزش باد، به تدریج کاهش ابر و تا پایان یکشنبه آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی می‌شود.

همچنین با گذر موجی دیگر از بامداد دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) تا سه شنبه (۱۸ اردیبهشت) شب، آسمان استان نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و رگبار باران، گاهی تندر و آذرخش و در پاره‌ای نقاط باد و گرد و خاک و کاهش دید مورد انتظار است.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا (۱۵ اردیبهشت) ابری و بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق از بعدازظهر وزش باد شدید به تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد و برای روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با احتمال وزش باد شدید در شب افزایش ابر با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 6095830 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تهران تا فردا ظهر بارانی است/ احتمال وقوع تندر و آذرخش
  • آسمان تهران تا کی بارانی است؟
  • آسمان تهران تا فردا بارانی است
  • آسمان کشور روز یکشنبه آرام می‌ شود
  • بارش‌های سیل‌آسا در یزد/ آسمان یزد بارانی است + فیلم
  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • تهران تا شنبه میزبان سامانه بارشی است
  • هشدار هواشناسی به تهرانی‌ها/ جزئیات پیش بینی هواشناسی
  • پیش بینی هواشناسی کشور 12 و 13 اردیبهشت 1403 / بارش باران در بیشتر استان‌ها
  • پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق برای ۱۸ استان کشور طی امروز