Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، حسین ذوالفقاری با یادآوری این‌که ارز زیارتی اربعین امسال در داخل کشور به زائران پرداخت می‌شود و ستاد مرکزی اربعین با پرداخت این ارز در عراق مخالف بوده است، به ایسنا گفت: براساس اعلام نمایندگان بانک مرکزی در جلسه روز یکشنبه ستاد اربعین، قرار شده است به هر زائر ۱۰۰ هزار دینار عراق به نرخ ثبت شده در «سنا» (سامانه نظارت  ارز) پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ بین نرخ ارزی که برای زائران اربعین درنظر گرفته شده با آنچه در بازار آزاد عرضه می‌شود، تفاوت چندانی وجود ندارد. در اصل، هدف از هماهنگی با بانک مرکزی، جلوگیری از ایجاد بازار سیاه و احجاف در حق زائران و خودداری از بروز مشکل در عراق بوده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزات کشور تاکید کرد: این ارز به زائرانی تعلق می‌گیرد که برای سفر اربعین ثبت نام کنند.

ذوالفقاری که در نشست کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین از احتمال لغو ویزای ایران و عراق سخن گفته بود، در پاسخ به ایسنا درباره قطعیت لغو ویزای دو کشور در مقطع اربعین، توضیح داد: اصل این است که ویزای عراق برای اتباع ایرانی رایگان شده است و پولی بابت آن پرداخت نمی‌شود. در اربعین هم این رویه ادامه دارد اما صحبتی مطرح شده مبنی بر این‌که چنانچه دولت عراق هنگام اربعین برای صدور ویزا آمادگی نداشته باشد، در آن مقطع ویزایی صادر نشود، اما دلیل نمی‌شود مردم بدون گذرنامه سفر کنند، به هر حال متقاضیان سفر اربعین باید در سامانه سازمان حج و زیارت ثبت‌نام کنند.

او درباره این‌که آیا در حال حاضر ایران و عراق مذاکرات تازه‌ای را برای لغو روادید در مقطع اربعین آغاز کرده‌اند، گفت: در همین رابطه جلساتی با عراق داریم که باید ببینم آن‌ها چقدر آمادگی انجام این کار را دارند. ما برای هر شرایطی آمادگی داریم اما بهتر است در اربعین صدور ویزا نداشته باشیم.

رییس ستاد مرکزی اربعین تاکید کرد: الزامی نبودن و رایگان بودن ویزا به معنای این نیست که زائر بدون گذرنامه از کشور خارج شود. به هر حال کنترل‌ها هنگام ورود و خروج انجام می‌شود. ضمن آنکه برنامه‌ریزی ما این است اگرچنانچه ویزا لغو شد، فرآیند ثبت نام با گذرنامه را از طریق سازمان حج و زیارت ادامه دهیم.

ذوالفقاری گفت: ثبت نام زائران، آمار جمعیتی را در اختیار ستاد مرکزی اربعین قرار می‌دهد تا متناسب با آن مرزهای ورودی و خروجی را مشخص و امکانات و خدمات را تامین کند. این درست نیست هر کسی گذرنامه‌اش را دستش بگیرد و به هر مرزی که خواست، برود. در مرز ازدحام می‌شود. مشکل و ناهماهنگی پیش می‌آید و مدیریت مختل خواهد شد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارز ایران و عراق بانک مرکزی عراق جماران قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۴۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره برنامه سال جدید وزارت علوم در راستای جذب دانشجویان در صنعت اظهار کرد: در کنکور ۱۴۰۳ شرایطی را برای استادانی که علاقه‌مند به فعالیت در زمینه نیاز‌های جامعه هستند، اختصاص داده ایم تا خودشان به جذب مستقیم دانشجو اقدام کنند. 

وی افزود: مثلا، اگر استادی بر اساس نیاز‌های ثبت شده در سامانه نظام ایده‌ها و نیاز‌ها (نان) طرح دانشجویی تعریف کند، نامش در دفترچه کنکور لحاظ می‌شود و از همان قسمت به صورت مستقیم دانشجو پذیرش می‌کند و دانشجو هم می‌داند که در خصوص چه موضوعی باید انتخاب رشته کند. 

زلفی گل تصریح کرد: مسیر دوم جذب دانشجو در صنعت مربوط به دانشجویان استعداد درخشان است؛ بر همین اساس استادانی که در راستای نیاز صنعت با صنایع قرارداد منعقد کرده یا متناسب با سامانه نان طرح نامه یا پروپوزال دانشجویی تعریف کنند از بین استعداد‌های درخشان که جزء ۲۰ درصد ورودی رشته خودشان هستند، می‌توانند مستقیم به صورت استاد محور دانشجو پذیرش کنند و دیگر نیازی به شرکت دانشجو در کنکور نیست. 

وزیر علوم ادامه داد: با انجام فعالیت‌های مذکور به تدریج بخشی از ظرفیت تحقیقاتی کشور به نیاز‌ها و مسائل کشور سوق داده می‌شود، از طرفی برای استادانی که ارتباط خوبی با صنعت دارند، مبلغ قراردادهایشان تا ۳ برابر افزایش می‌یابد، مثلا، اگر استادیار رشته انسانی حقوق ماهیانه ۲۰ میلیون تومان دریافت می‌کند و مبلغ قراردادی که با صنعت منعقد کرده است ۶۰ میلیون تومان است، می‌تواند به جای دریافت سالانه یک پایه تشویقی سالانه ۳ پایه تشویقی دریافت کند.

زلفی گل گفت: به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی که در راستای نیاز‌های صنایع و جامعه باشند اگر کاربردی نوشته شوند ۲ برابر پژوهانه و اگر فناور محور باشند تا ۳ برابر گرنت اختصاص تعلق می‌گیرد. مثلا، به رساله عادی دانشجوی دکتری ۲۵ میلیون تومان گرنت و به رساله کاربردی ۵۰ میلیون تومان و به رساله فناور محور ۷۵ میلیون تومان گرنت اختصاص خواهد یافت. 

وزیر علوم در پایان بیان کرد: تعداد پذیرش دانشجویان در صنایع مختلف بدون هیچ محدودیتی عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • قیمت دینار عراق امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • قیمت دینار عراق امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق
  • قیمت دینار عراق امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳