Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل بهزیستی هرمزگان با بیان اینکه اعتیاد منشاء بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است، گفت: ۳۹ مرکز درمان سرپایی و ۳۰ کمپ اقامتی برای معتادین راه اندازی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ غلامحسین رنجبر ،مدیر کل بهزیستی هرمزگان باتاکید بر اینکه بهزیستی بیش از ۱۱۰ فعالیت انجام می دهد، افزود: هشت پایگاه خدمات اجتماعی در سطح استان داریم که وظیفه اش استفاده از ظرفیت خود محلات برای حل مشکلات اجتماعی و رفتاری مردم است و همچنین علاوه بر شناسایی افراد آسیب دیده آنها را جهت درمان به مراکز مددکاری معرفی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنجبر تصریح کرد: ۳۹ مرکز درمان سرپایی اعتیاد در کل استان وجود دارد که این مراکز  علاوه بر ساماندهی معتادین در دو بخش دارویی و غیر دارویی خدمات روان شناختی به معتادین ارائه می شود همچنین ۱۳۷ کودک کار خیابانی در سطح استان وجود دارد که حمایت از آنها صورت می گیرد.

وی افزود: در حال حاضر در بخش کاهش آسیب‌های اورژانس اجتماعی به مسائلی چون طلاق، کودکان کار و ... می‌پردازد و تمام فعالیت‌های سازمان بهزیستی به صورت غیردولتی اداره می‌شود؛ همچنین اورژانس اجتماعی در حوزه‌های کودک آزاری، همسرآزاری، سالمند آزاری و خودکشی به جز سیریک، بشاگرد و بوموسی در ۱۰ شهرستان فعال است.

رنجبر تصریح کرد: متاسفانه امروزه بحث اعتیاد دامن گیر جامعه شده و منشاء بسیاری از آسیب‌هاست که باید فرهنگ‌سازی شود و همکاران ما این آمادگی را دارند که در مواردی که همسرآزاری، کودک آزاری یا سالمند آزاری صورت می‌پذیرد مداخله، و خدمات ارائه دهد.

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان با بیان اینکه  در بخش طلاق سال 1397  حدود ۷ هزار و ۶۳۶ پرونده طلاق وجود داشته است، گفت: همه ساله این آمار در حال افزایش است و با سامانه تصمیم تمام این آمار تجزیه و تحلیل می‌شود.

رنجبر با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی استان هرمزگان، بحث مهم پیشگیری را پیگیری می‌کند، خاطر نشان کرد: در همین راستا ۳۹ مرکز درمان سرپایی و ۳۰ کمپ اقامتی برای معتادین راه اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان از راه‌اندازی مراکز توانمندسازی معتادین در استان خبر داد و گفت: در این مرکز، معتادینی که بهبود یافته‌ و  توانمند شده اند،  با تدبیری که استاندار هرمزگان اندیشیده، مقرر شده بعد از بهبودی، زمینه را برای جذب و اشتغال در مراکز و شرکت‌ها فراهم شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار هرمز مبنی براینکه دستگاه های زیادی متولی پیشگری از آسیب های اجتماعی هستند پس چرا ناهماهنگی های دیده می شود ،گفت: هر ماه سلسه جلساتی در این خصوص دراستان برگزارمی شود اما موازی کاری برخی دستگاه ها باعث شده این ناهماهنگی به وجود آید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۴۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراهیم رئیسی یک دستور جدید صادر کرد +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اجتماعی، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوط خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به هنگام یاری کنند.

بنابر روایت ایسنا، وی دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیس‌ دولت سیزدهم با بیان این‌که «تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است»، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

وی با اشاره به این‌که «مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی موثر است»، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رئیس دولت سیزدهم گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آیین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903322

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • ابراهیم رئیسی یک دستور جدید صادر کرد +جزئیات
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی