Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@08:31:50 GMT

اعلام سهم قابل پرداخت به هر زائر اربعین

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۴۹۷۹

رییس ستاد مرکزی اربعین از آخرین تصمیم بانک مرکزی درباره ارز اربعین خبر داد و گفت: سهم ارزی هر زائر اربعین، ۱۰۰هزار دینار عراق تعیین شده است.

به گزارش «تابناک»، حسین ذوالفقاری با یادآوری این‌که ارز زیارتی اربعین امسال در داخل کشور به زائران پرداخت می‌شود و ستاد مرکزی اربعین با پرداخت این ارز در عراق مخالف بوده است، به ایسنا گفت: براساس اعلام نمایندگان بانک مرکزی در جلسه روز یکشنبه ستاد اربعین، قرار شده است به هر زائر ۱۰۰ هزار دینار عراق به نرخ ثبت شده در «سنا» (سامانه نظارت ارز) پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ بین نرخ ارزی که برای زائران اربعین درنظر گرفته شده با آنچه در بازار آزاد عرضه می‌شود، تفاوت چندانی وجود ندارد. در اصل، هدف از هماهنگی با بانک مرکزی، جلوگیری از ایجاد بازار سیاه و احجاف در حق زائران و خودداری از بروز مشکل در عراق بوده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزات کشور تاکید کرد: این ارز به زائرانی تعلق می‌گیرد که برای سفر اربعین ثبت نام کنند.

ذوالفقاری که در نشست کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین از احتمال لغو ویزای ایران و عراق سخن گفته بود، در پاسخ به ایسنا درباره قطعیت لغو ویزای دو کشور در مقطع اربعین، توضیح داد: اصل این است که ویزای عراق برای اتباع ایرانی رایگان شده است و پولی بابت آن پرداخت نمی‌شود. در اربعین هم این رویه ادامه دارد اما صحبتی مطرح شده مبنی بر این‌که چنانچه دولت عراق هنگام اربعین برای صدور ویزا آمادگی نداشته باشد، در آن مقطع ویزایی صادر نشود، اما دلیل نمی‌شود مردم بدون گذرنامه سفر کنند، به هر حال متقاضیان سفر اربعین باید در سامانه سازمان حج و زیارت ثبت‌نام کنند.

او درباره این‌که آیا در حال حاضر ایران و عراق مذاکرات تازه‌ای را برای لغو روادید در مقطع اربعین آغاز کرده‌اند، گفت: در همین رابطه جلساتی با عراق داریم که باید ببینم آن‌ها چقدر آمادگی انجام این کار را دارند. ما برای هر شرایطی آمادگی داریم اما بهتر است در اربعین صدور ویزا نداشته باشیم.

رییس ستاد مرکزی اربعین تاکید کرد: الزامی نبودن و رایگان بودن ویزا به معنای این نیست که زائر بدون گذرنامه از کشور خارج شود. به هر حال کنترل‌ها هنگام ورود و خروج انجام می‌شود. ضمن آنکه برنامه‌ریزی ما این است اگرچنانچه ویزا لغو شد، فرآیند ثبت نام با گذرنامه را از طریق سازمان حج و زیارت ادامه دهیم.

ذوالفقاری گفت: ثبت نام زائران، آمار جمعیتی را در اختیار ستاد مرکزی اربعین قرار می‌دهد تا متناسب با آن مرزهای ورودی و خروجی را مشخص و امکانات و خدمات را تامین کند. این درست نیست هر کسی گذرنامه‌اش را دستش بگیرد و به هر مرزی که خواست، برود. در مرز ازدحام می‌شود. مشکل و ناهماهنگی پیش می‌آید و مدیریت مختل خواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ستاد اربعین زائران اربعین سفر به کربلا سهم زائران الکساندر نوری فائقه دوستی اکرم امام اوغلو مصطفی سالاری کاداستر پرونده الکترونیک سلامت امیر حاتمی سازمان تأمین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۴۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان انتظار تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ به زودی

شما شهروندان عزیز در مورد تاخیر در واریز وجه قابل پرداخت کالابرگ به حساب فروشندگان، پیام‌هایی برای سرویس شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کردید، که پس از بررسی برای پیگیری به سرویس اجتماعی ارجاع داده شد.

 

دغدغه روز/

تاخیر در واریز وجه قابل پرداخت کالابرگ فروشندگان را به دردسر انداخت

نتیجه پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد تاخیر در واریز وجه قابل پرداخت کالابرگ به حساب فروشندگان، در لینک زیر مشاهده کنید.

تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده

معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تسویه دولت با فروشندگان متصل به طرح کالابرگ طی چهار روز آینده خبر داد.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • پایان انتظار تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ به زودی
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • هرگونه صدور ویزا برای اربعین باید در خارج از استان خوزستان باشد
  • ستاد مرکزی راهیان نور از ظرفیت‌های دستگاه‌ها بهره‌مند می‌شود