Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دوران نهضت اسلامی، مردم کردستان به راهبری علمای خود، به مبارزه‌ای فراگیر علیه رژیم وابسته پهلوی پرداختند و در این راه شهدای فراوانی نیز نثار انقلاب کردند. ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنند‌ج، آیت‌الله شهید مویدی در بخشی از کتاب خاطرات خود که با عنوان «مهاجر الی الله» توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است درباره مبارزات مردم کردستان با رژیم پهلوی و جنایت رژیم در این منطقه می‌گوید: زمانی که من در زندان قزل قلعه بودم با بعضی از علمای اهل سنت که دستگیر شده بودند برخورد داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوال کردم: چرا به زندان افتاده‌اید؟ گفتند: ما خودمان را تابع امام و دنباله‌رو نهضت امام می‌دانیم و از حضرت امام تجلیل زیادی کردند.

واکنش مردم به جنایت رژیم پهلوی در شیراز در نیمه خرداد 42برگی از جنایت رژیم پهلوی در لرستان؛ اعتراف ساواک به کشتار مردم در ماه رمضان 57روایتی از سخنرانی آتشین شهید هاشمی‌نژاد علیه رژیم پهلوی در مسجد فیل+فیلم

 زمانی که امام حرکت خودشان را آغاز کردند و نهضت شروع شد، اعلامیه‌های امام باعث شده بود عده‌ای از علمای اهل سنت کردستان به خاطر ظلم‌هایی که در آنجا می‌شد علیه رژیم قیام کنند. مردم هم که دنباله‌رو علمای خود بودند با آنها به پا خاستند و این موجب قیام در کردستان شد ولی رژیم با فرستادن ارتش به کردستان و کشت و کشتاری که از زن و مرد و پیر و جوان آنها به راه انداخت قیام را سرکوب کرد و بعد هم عده زیادی از علمای آنها را اعدام کرد. این برخورد رژیم با آنها در هیچ جای دیگر سابقه نداشت.

مهاجر الی الله (خاطرات شهید آیت‌الله مویدی)، ص  165

انتهای پیام/ش

R1377/P/S6,66/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۵۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، استاندار کردستان در مورد دستور کار این جلسه گفت: کردستان با بیشترین متقاضی مسکن دارای کمترین زمین برای اجرای این طرح است.
زارعی کوشا با بیان اینکه ۱۰۰ هزار نفر در استان متقاضی مسکن ملی هستند گفت: در حال حاضر هرگونه توسعه شهری بدون برنامه ریزی مدون ممنوع است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم مشارکت عمومی و خصوصی برای اتمام پروژه‌های عمرانی را یکی از موارد قانونی دانست و گفت: اطلاعات مربوط به بیش از هزار و ۵۰۰ پروژه در سامانه مربوطه ثبت شده و از این تعداد ۱۸ پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی انتخاب شده است.
محمدی همچنین گفت: ۲۰ درصد تحقق رشد اقتصادی استان در سال جاری باید از فعالیت مراکز و واحد‌های رشد و فناور محقق شود.
هواسی بازرس کل استان نیز گفت: ایجاد شهرک‌های جدید در استان باید با کار مطالعاتی گسترده انجام شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مطهری امام
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم