Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@05:12:26 GMT

سردیس مشاهیر کُرد در آبیدر نصب می شود

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۶۰۸۰

سردیس مشاهیر کُرد در آبیدر نصب می شود

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ حشمت اله صیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: تیرماه امسال بزرگترین برنامه فرهنگی و هنری تاریخ استان کردستان با عنوان «کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد» برای تجلیل از بزرگان و مفاخر کُرد زبان در سنندج برگزار می‌شود.

شهردار سنندج گفت: شهرداری به عنوان یک نهاد مردمی در تمامی مناسبت ها و رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در سطح شهر تمام توان خود را جهت برگزاری باشکوه و فضا سازی محیطی مناسب این رویداد ها به کار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: با توجه به اینکه چهره های شاخص و نامدار کُرد زبان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، ورزشی، علمی و غیره در دنیا وجود دارد قطعاً برگزاری این کنگره باعث هویت‌بخشی به فرهنگ و تمدن کردها می‌شود.

صیدی افزود: کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد باعث می شود که نسل جوان کُرد زبانان بزرگ خود را بهتر و بیشتر بشناسند.

شهردار سنندج اظهار داشت: مقرر است در کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد 30 نفر از شخصیت‌های برجسته کُردزبان تجلیل شوند البته در کنار این افراد تعداد زیادی مهمان خارجی از اقصی نقاط دنیا و همچنین مهمانانی از سراسر کشور وارد سنندج می‌شوند پس طبیعاً باید شهر را آراسته و آماده پذیرایی از مهمانان این کنگره کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه این کنگره انعکاس جهانی دارد من به عنوان شهردار و رئیس کمیته فضاسازی شهر این آمادگی را داریم که به بهترین شکل ممکن فضای شهر را برای حضور مهمانان این کنگره آماده کنیم.

شهردار سنندج افزود: در راستای برگزاری این کنگره، شهرداری سنندج مسئولیت احداث پارک مشاهیر کُرد را بر عهده گرفته است و قرار است پارکی که جدیداً در جوار مسجد پارک جنگلی آبیدر سنندج در حال ساخت است به عنوان پارک مشاهیر کُرد نامگذاری شود.

او ادامه داد: مهمترین و اصلی‌ترین بخش از وظیفه ما این است که در پارک مشاهیر کُرد به صورت نمادین سردیس تعدادی از چهره‌های شاخص کُرد زبان که به دست استاد توانمند مجسمه‌سازی هادی ضیاءالدینی ساخته شده است را بر روی پایه‌هایی نصب کنیم و مطمئناً این پارک به همراه سردیس‌های آن به عنوان یادگاری ماندگار از کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد برای نسل‌های آینده می‌ماند.

صیدی تصریح کرد: هرچند چندین سال کنگره بین‌المللی فرزانگان در کردستان برگزار ‌شد و در یاد بسیاری از مردم کُردزبان مانده است اما چندین سال است که برگزاری این کنگره متوقف شده است و مطمئنا کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد که از سال گذشته به پیشنهاد استاندار کردستان در دستور کار مسئولین استان قرار گرفت می‌تواند در راستای شناساندن مشاهیر کُرد نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه استان کردستان مرکز ثقل کُرد زبانان در سراسر دنیا است و شهر سنندج به عنوان مرکز و پایتخت مناطق کُردنشین شناخته شده است برگزاری این کنگره در کردستان و در شهر سنندج می‌تواند هویت اصلی کردستان را برای همه یادآوری کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان شهرداری سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۶۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج

 رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به نامگذاری ۶ تا ۱۲ اردیبهشت به نام هفته سنندج گفت: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف "حامد شریعتی" شامل ۶۰ عکس قدیمی شهر سنندج از سال‌های ۱۲۶۰ تا ۱۳۶۰ (یک قرن) است و در معرض نمایش عموم قرار خواهد گرفت.

اسعد فرهادی ادامه داد: در این نمایشگاه تصاویری از شخصیت ها، مکان‌ها، آداب و رسوم مردم سنندج و رخداد‌ها و وقایع تاریخی رقم خورده در سنندج در یک قرن به همت آقای حامد شریعتی گرد آوری و در معرض نمایش علاقه‌مندان و پژوهشگران قرار می گیرد.

وی با دعوت از عموم مردم جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج از هشتم تا سیزدهم اردیبهشت در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای بازدید علاقه‌مندان است.

 آیین افتتاحیه و بازگشایی نمایشگاه شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۷ با حضور مسئولین، هنرمندان و علاقه‌مندان در محل گالری سوره برگزار می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد
  • ۶ اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • نماهنگی دیدنی از شهر سنندج + فیلم
  • روزی به نام سنه / از قدمت شهر سنندج چه می‌دانید؟
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور