Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار «سید کمال هادیانفر» رئیس پلیس راهور ناجا در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، با بیان اینکه در سال ۹۷، ۱۷ هزار و ۱۸۱ نفر کشته و ۳۶۵ هزار نفر در حوادث مجروح شدند، گفت: جدی‌ترین عامل، عامل انسانی است و باید در مورد تغییر رفتار فعالیت‌هایی را انجام دهیم.

اخبار اجتماعی-  سردار هادیانفر در ادامه افزود: ۹۱ درصد تردد‌های کشور در جاده‌های کشور صورت گرفته است و این یعنی سهم ناوگان هوایی و ریلی در کشور کمتر از ۹ درصد است که این موضوع به نشان می‌دهد که در بحث ایمن‌سازی جاده‌ها باید توجه بیشتری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه آمار‌های جالبی در خصوص تعداد خودرو‌ها و وسائل نقلیه موتوری اعلام و عنوان کرد: در کشور بیش از ۲۲ میلیون و ۲۷۰ هزار دستگاه خودرو و بیش از ۱۱ میلیون خودرو در کشور، فعال هستند.

سردار هادیانفر بیان کرد: همچنین برای ۴۱ میلیون نفر گواهی‌نامه انواع وسائل نقلیه صادر شده است.

وی در خصوص جانباختگان ۲ ماهه اخیر حوادث رانندگی نیز گفت: براساس آمار پزشکی قانونی در کمتر از ۶۰ روز اخیر ۲۵۸۴ نفر در حوادث رانندگی فوت کردند، که بر این اساس روزانه ۲۵ نفر در صحنه تصادف جان خود را از دست می‌دهند.

هادیانفر سهم آمار جانباختگان کودک را روزانه ۸ نفر اعلام کرد.

رییس پلیس راهور ناجا در ادامه آمار جالبی را در خصوص کشته شدگان جاده‌ای اعلام کرد و گفت: سالانه ۱.۳ میلیون نفر در تصادفات رانندگی در دنیا کشته می‌شوند

هادیان‌فر در ادامه گفت: در تردد‌های درون شهری ۴.۶ درصد معادل ۳۰ نفر افزایش کشته رانندگی داریم در برون شهری ۹ درصد معادل ۱۸۱ نفر کاهش داریم که در مجموع ۵.۵ درصد معادل ۱۵۱ تن کمتر کشته شدند.

وی افزود: در این مدت ۵۴ درصد کشته‌های تصادفات در صحنه، ۶ درصد در حین انتقال و ۳۹ درصد در مراکز درمانی جان باختند.

هادیانفر عنوان کرد: واژگونی حدود ۲۴ تا ۲۵ درصد شکل تصادفات رانندگی است و اساسش سرعت غیرمجاز و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه است.

آنطور که هادیانفر اعلام کرد عابران پیاده ۲۱.۵ درصد کشته‌های تصادفات رانندگی را تشکیل می‌دهند و در ۳ ماهه امسال ۲۳۶۸ راننده مقصر باعث جان باختن ۳۸۶۳ نفر شده اند.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، از اول تا ۳ تیر ۶۴ تن در تصادفات رانندگی کشته و ۱۳۷۵ نفر مجروح شدند.

۴ عامل اصلی تصادفات

هادیانفر ۴ عامل اصلی تصادفات را عدم توجه به جلو، سرعت و سبقت و خستگی و‌خواب آلودگی دانست و افزود: ۵۹ درصد تصادفات مربوط به سواری، ۲۷ درصد موتورسیکلت، وانت ۷.۳ کامیون ۴.۴ و اتوبوس‌ها حدود ۱ درصد است.

هادیانفر اظهار کرد: در محور‌های استان‌های شمالی ۸۲ درصد کشته‌های تصادفات مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلت هاست.

رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص ساعات تصادف نیز افزود: حدود ۲۵ درصد تصادفات مربوط به ساعت ۱۶ تا ۲۰ است و ۲۳ درصد از ساعت ۱۲ تا ۱۶ است.

هادیانفر اظهار کرد: طی ۳ ماهه امسال شماره گذاری خودرو‌ها نوشماره ۶۰ درصد کاهش داریم و در نقل و انتقال ۶.۱ درصد کاهش داریم و در نقل و انتقال و موتورسیکلت ۳۸ درصد افزایش داریم و در بخش اسقاط خودرو‌ها ۷۵ درصد کاهش داریم.

وی اظهار کرد: ۴۳۳ هزار و ۳۱۰ گواهینامه امسال چاپ شده که ۲۹۸ هزار نفر از آن‌ها رانندگان جدید هستند و این عده مجاز نیستند که تا یکسال در جاده‌ها رانندگی کنند.

سردار هادیانفر روزانه آمار جانباختگان تصادفات رانندگی تابستان سال ۹۶ در بخش درونشهری را ۱۳ نفر و در بخش برونشهری ۴۴ نفر را اعلام کرد و افزود: مهمترین علت تصادفات تابستان سال ۹۷ سرعت غیرمجاز بوده است.

رئیس راهور ناجا در ادامه به رانندگان هشدار داد که در طرح تابستانه برخورد با آنان در دستورکار جدی پلیس راهور است.

وی در ادامه افزود: سرعت و سبقت غیرمجاز خط قرمز پلیس است و تا ۷۲ ساعت خودرو‌های متخلف در جاده‌ها توقیف می‌شوند، با تخلفات رانندگان اتوبوس در طرح تابستانه به طور جدی برخورد می‌شود رانندگان اتوبوس‌ها در شبانه روز حداکثر ۹ ساعت اجازه رانندگی دارند، رانندگان پرخطر اتوبوس احضار و به شدت با آن‌ها برخورد می‌شود.

هادیانفر در ادامه از هموطنان درخواست کرد که تخلفات رانندگان اتوبوس را از طریق پیامک ۱۱۰۱۲۰ به پلیس اطلاع دهند.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: رانندگانی که در جاده‌ها بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت از سرعت مجاز و در شهر‌ها بیش از ۳۰ کیلومتر از سرعت مجاز توسط دوربین‌های پلیس ثبت تخلف شوند احضار شده و با آن‌ها برخورد قضایی می‌شود.

به گفته هادیانفر، ۶۴ هزار و ۹۴ راننده متخلف به دلیل نمرات منفی در آستانه ضبط گواهینامه هستند و ۵ هزار و ۲۹ نفر نیز گواهینامه رانندگیشان ضبط شده است.

خودرو‌های دارای بیش از یک میلیون تومان بدهی جریمه باید توقیف شوند

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه خودرو‌های دارای بیش از یک میلیون تومان بدهی جریمه باید توقیف شوند، آمار وسائل نقلیه توقیفی را ۸۱ هزار خودرو و ۷۲ هزار موتورسیکلت اعلام کرد.

وی البته این را، هم گفت که هزینه پارکینگ و جریمه برخی موتورسیکلت ها، بیش از قیمت آن است.

خبر خوش پلیس راهور برای مردم

پلیس راهور ناجا در ادامه یک خبر خوش هم به مردم داد و گفت: تایید فرمانده ناجا و موافقت وزیر کشور طرح پرداخت تقسیطی جرایم رانندگی را برای خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های بالای یک میلیون تومان بدهی جریمه توقیف شده در پارکینگ‌های کشور را از سه شنبه هفته آینده اجرا می‌کند.

وی افزود: این خودرو‌ها نباید در سن فرسودگی باشند، بیش از ۴۰ درصد تخلفات معوق آن‌ها حادثه ساز نباشد و فاقد دستور قضایی باشند و راننده پس از تکمیل فرم تعهد ظرف ۱۲ ماه به تشخیص خود پرداخت کند، این خودرو‌ها در شناسنامه خودرو مهر شکایت خودرو ثبت می‌شود و اجازه فروش پیش از پرداخت کامل جریمه را ندارد.

به گفته هادیانفر این خودرو‌ها از تمامی درگاه‌های پلیس راهور می‌توانند جریمه خود را به صورت اقساط در مهلت یکساله پرداخت کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه هشدار داد که خودرو‌های گذرموقت امکان خرید و فروش ندارند و معامله این خودرو‌ها غیرقانونی است و از مردم خواست که فریب آگهی‌های تبلیغاتی را نخورند چرا که این خودرو‌ها حداکثر ۳ ماه اجازه تردد دارند.

خبری خوب برای رانندگان وانت

هادیانفر در ادامه یک خبر خوب دیگر هم برای رانندگان وانت داشت، وی گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که در مورد تردد وانت‌ها در محدوده طرح ترافیک گذاشته شده، در محدوده بازار، موتور‌ها به اندازه یک وانت بار می‌زنند لذا برای حل این مشکل، وانت‌هایی که بیش از ۵ سال از تولیدشان نگذشته باشد می‌توانند با مراجعه به مراکز تعویض پلاک، پلاک عمومی دریافت کند.

وی افزود: تمامی افرادی که دارای وسیله نقلیه هستند و شماره تلفن همراه آن‌ها در سامانه پلیس ثبت شده است پیامک تخلف می‌گیرند و افرادی که پیامک نمی‌گیرند باید به پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پزشکی قانونی پلیس راهور هادیان فر سرعت پلیس راهور تصادفات جاده ای کشته هادیان فر سردار هادیانفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۶۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی

سرهنگ قنبرزاده در نشست تجزیه و تحلیل تصادفات استان گفت: میزان فوتی‌ها در تصادفات درون شهری سال ۱۴۰۲ در آذربایجان شرقی نسبت به سال قبل از آن ۳۸ درصد بیشتر شده است که تبریز با ۶۰ درصد تصادفات در جایگاه اول و مراغه با ۲۰ درصد در رتبه دوم قرار دارد.

وی افزود: میزان تصادفات جرحی و فوتی در استان نگران کننده است و بر اساس آمار میزان تصادفات در سال گذشته سیر افزایشی داشته بود.

وی با بیان اینکه رنج سنی فوتی‌ها در فرودین امسال بین ۲۰ تا ۲۵ سال است افزود: در فروردین ماه سال جاری ۱۹ نفر در رنج سنی یاد شده در تصادفات درون شهری استان جان خود را از دست داده اند که ۴۰ درصد کل فوتی‌ها را شامل می‌شود که انتظارمان از والدین این است اجازه ندهند فرزندانشان بدون گواهینامه و رعایت قوانین رانندگی‌کنند.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی ادامه داد: اکثر تصادفات منجر به فوت از ساعت ۱۸ به بعد اتفاق افتاده است که ۶۰ درصد کل تصادفات فروردین ماه را شامل می‌شود.

سرهنگ قنبرزاده به عوامل اصلی تصادفات منجر به فوت اشاره کرد و گفت: عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه با ۹ مورد در رتبه اول و عدم توجه به جلو با ۴ مورد در رتبه بعدی قرار گرفته است

وی کنترل ترافیک را وظیفه همگانی دانست و گفت: تمام دستگاه‌ها در کنترل ترافیک و تصادفات باید به میدان بیایند و صرف حضور پلیس کافی نیست بطوریکه که در ایام تعطیلات عید به دلیل حضور دستگاه‌های مختلف میزان تصادفات کاهشی بود.

وی با انتقاد از عقب ماندگی تبریز در هوشمند سازی معابر اظهارداشت: تبریز از لحاظ هوشمندسازی معابر فقیر است بطوریکه در در بین کلانشهر‌های کشور در جایگاه‌های آخر قرار گرفته، بنابراین ضروری است مسئولین در این راستا برنامه ریزی جدی نمایند.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه بخورد با تخلفات حادثه ساز افزایش یافته است گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان برخورد با تخلفات حادثه ساز ۳۸ درصد در عناوین مختلف افزایش یافته است؛ برای نمونه برخورد با تخلف تجاوز از سرعت مجاز حدود ۲۲۳ درصد افزایش یافته است

سرهنگ قنبرزاده ادامه داد: همچنین در فروردین ماه جاری ۶۵۸ مورد توقیق گواهینامه و خودرو اتفاق افتاده که ۳۳۴ مورد مربوط به دلیل نداشتن گواهینامه، ۱۵۰ مورد تخلفات حادثه ساز،۱۲۵ مورد نموره منفی و ۴۹ مورد نیز به دلیل استفاده از مواد روان گردان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت
  • سقوط خودرو در دره جاده صیدون یک کشته و ۹ مصدوم به همراه داشت
  • تبریز فقیرترین کلانشهر از نظر هوشمندسازی معابر است
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها