Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه "لیبراسیون" روز چهارشنبه نوشت: این گفت و گو در شرایط تنش‌های بسیار شدید بین واشنگتن و تهران در کمتر از یک هفته پس از آنکه ایران یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را سرنگون کرد، در مقابل واهمه‌های موجود از آینده توافق هسته‌ای ایران به دنبال خروج یکجانبه آمریکا از این توافق در سال ۲۰۱۸ انجام شد.

مکرون روز دوشنبه اعلام کرد که او در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در اوزاکای ژاپن با «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی خود در مورد موضوع ایران «به صورت خصوصی» گفت و گو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیبراسیون نوشت: روحانی همچنین (در گفت و گوی تلفنی) به رئیس جمهوری فرانسه گفت: ایرانیان همواره به صلح و ثبات منطقه‌ای متعهد بوده و تلاش‌های خود را در این زمینه ادامه خواهند داد.

روحانی تاکید کرد که "پایبندی ایران در مذاکرات هسته‌ای سال ۲۰۱۵ وین به تحقق وعده‌های طرف اروپایی برای تأمین منافع اقتصادی ایران بستگی دارد که هیچکدام از آنها تحقق نیافته است."

او با یادآوری اینکه ایران هرگز به طور مجدد مذاکره نخواهد کرد، به مکرون گفت "اگر ایران نتواند از (فواید) این توافق بهره مند شود، تعهدات خود را که در متن توافق نامه با آنها موافقت کرده کاهش می‌دهد."

رئیس جمهوری ایران، دولت آمریکا را به عنوان عامل و مسؤول اصلی ایجاد و تشدید تنش‌ها در منطقه متهم کرد.

«یوروپ ۱» هم نوشت: تنش‌ها در مورد پرونده هسته‌ای ایران به دنبال اعلامی از سوی ایران مبنی برخروج از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ در برابر تهدیدهای دونالد ترامپ همچنان در حال افزایش است.

اظهارات حسن روحانی درباره اینکه "ایران به دنبال جنگ با هیچ کشوری حتی آمریکا نیست" همچنین در روزنامه لو فیگارو، تلگرام، لاکروا و … بازتاب داشته است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران شامگاه سه شنبه در تماس تلفنی امانوئل مکرون در پاسخ به تهدیدهای مکرر آمریکایی‌ها گفت: اگر آمریکایی‌ها بخواهند دوباره به آب‌ها و حریم هوایی ایران تجاوز کنند، نیروهای مسلح ایران مامور به مقابله با آنها بوده و برخوردی قاطع خواهند داشت.

مکرون هم در این گفت و گو اعمال تحریم علیه ایران و تشدید این تحریم‌ها را مایه تاسف دانست و گفت: فرانسه همواره برای پایداری برجام و قانع کردن طرف‌های مذاکره بویژه آمریکا تلاش کرده و آن را دنبال می‌کند.

رئیس جمهوری فرانسه با اشاره به ضرورت تلاش همگان برای جلوگیری از افزایش تنش و اقدامات تحریک آمیز در منطقه، گفت: بسیاری از اقدامات و تصمیم‌های آمریکا مصرف داخلی دارد.

مکرون پیشتر نیز نسبت به تنش‌های اخیر در منطقه خلیج فارس هشدار داده و گفته بود: تنش‌ها در این منطقه، هیچ دستاوردی برای هیچ کشوری به ارمغان نخواهد آورد.

رئیس جمهوری فرانسه برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا، ۲۸ خردادماه نیز "امانوئل بن "دیپلمات عالی رتبه و مشاور ارشدش را راهی تهران کرد.

پیشتر از آن هم، یک مقام ریاست جمهوری فرانسه گفت: "نقش ما این است که سعی کنیم شرایطی را برای کاهش تنش بین ایران و آمریکا ایجاد کنیم."

این مقام کاخ الیزه که به نام او اشاره‌ای نشده بود در گفت و گو با نشریه "نشنال" امارات به دیدار اخیر «دونالد ترامپ» و «امانوئل مکرون» روسای جمهوری آمریکا و فرانسه اشاره کرده و گفته بود: " بسیار مهم است که در مورد وضعیت بسیار پرتنش با ایران بحث و هدف را برای کاهش تنش و دستیابی به اهداف مشترک فرانسه و آمریکا، بسیار روشن کنیم."

او تاکید کرد: "نقش ما این است که سعی کنیم شرایطی را برای کاهش تنش ایجاد کنیم."

ساعاتی پیش از سخنان مکرون، «سیبت ندیای» سخنگوی دولت فرانسه اعلام کرد: پاریس درخواست خود برای تنش زدایی و مذاکره بین ایران و آمریکا را تکرار می‌کند. دیپلمات‌های فرانسوی در چند هفته گذشته، تماس‌های سطح بالایی با مقام‌های ایرانی و آمریکایی داشته‌اند تا راه‌هایی برای کم کردن تنش‌ها را بررسی کنند.

تنش در منطقه در پی حمله به دو نفتکش خارجی در دریای عمان و سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا از سوی سپاه، که حریم هوایی ایران را نقض کرد، شدت گرفته است.

پهپاد متجاور آمریکایی به حریم هوایی ایران، ساعت ۱۴ دقیقه بامداد پنجشنبه از پایگاه هوایی الظفره امارات برخواست و ارتفاع خود را تا ۳۳ هزار پا (۱۰ کیلومتری زمین) برای عزیمت به سمت مرزهای ایران افزایش داد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۶۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد

دولت فرانسه با متهم کردن روسیه به انتشار اخبار جعلی و نادرست، از اتحادیه اروپا خواست تا تحریم‌های بیشتری علیه مسکو اعمال کند.

به گزارش اسپوتنیک، فرانسه از اتحادیه اروپا درخواست کرد تحریم‌های جدیدی را برای هدف قرار دادن اطلاعات نادرست روسیه و مداخله در انتخابات در سراسر جهان اعمال کند.

بلومبرگ روز چهارشنبه با استناد به یک پیش نویس پیشنهادی، گزارش داد که فرانسه از اتحادیه اروپا خواسته تحریم های جدیدی علیه روسیه به دلیل ادعاهای دخالت در انتخابات اعمال کند.

در پیش نویس نقل شده توسط بلومبرگ آمده است که این محدودیت‌ها افراد و نهادهای مرتبط با روسیه را که گفته می شود در اقداماتی برای تضعیف دموکراسی، ثبات و حاکمیت قانون از طریق انواع ابزارهای ترکیبی دخیل هستند، هدف قرار می‌دهد.

در گزارش ارائه شده توسط فرانسه ادعا شده است که روسیه با انتشار اخبار جعلی با هدف افزایش اختلاف بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا فعالیت‌های بی‌ثبات کننده انجام می‌دهد.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه افزود: مقامات اتحادیه اروپا نگران افزایش حجم اطلاعات جعلی در رسانه‌های اجتماعی در آستانه انتخابات ماه ژوئن هستند.

رسانه های خبری گفتند که پیشنهاد فرانسه از حمایت کشورهای استونی، لتونی، لیتوانی، هلند و لهستان برخوردار است.

ماه گذشته، مقامات جمهوری چک تعدادی از نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا را متهم کردند که از یک رسانه‌ طرفدار روسیه برای انتشار دیدگاه این کشور در مورد وضعیت بین‌المللی، رشوه دریافت کرده‌اند.

روسیه بارها اتهامات غرب در مورد دخالت روسیه در امور داخلی سایر کشورها را رد کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تصاویر انتقام رئیس‌جمهور فرانسه از ستاره آفریقایی بعد از لایی خوردن | امشب را در فرانسه نمان!
  • لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه / فیلم
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • یادگیری زبان فرانسوی
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • حمایت مردم فرانسه از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!‏
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست