Web Analytics Made Easy - Statcounter

«پیشوای صادق» مشتمل بر یادداشت‌های رهبر معظم انقلاب درباره‌ سیره‌ فرهنگی سیاسی امام صادق (علیه‌السّلام) است. ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیین معرّفی کتاب «پیشوای صادق» در دفتر مؤسسه‌ پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی واقع در شهر قم برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب، مشتمل بر یادداشت‌های حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) درباره‌ سیره‌ فرهنگی سیاسی امام صادق (علیه‌السّلام) است که در 17 شماره‌ روزنامه‌ جمهوری اسلامی در خرداد سال 1358 منتشر شده است.

در دیدگاه رهبر معظّم انقلاب، سیره‌ امامان معصوم (علیهم‌السّلام) به انسانی 250ساله تشبیه می‌شود که براساس شرایط زمانی، بهترین شیوه را برای رسیدن به اهداف والای اسلام، انتخاب کرده‌اند؛ گاهی با جهاد، گاهی با آتش‌بس، گاهی با مبارزات سرّی، گاهی با کار فرهنگی و تبیینی به انجام وظیفه پرداخته‌اند. در این میان، امام صادق (علیه‌السّلام) سهم مهم و تأثیرگذاری را در تاریخ سیاسی اهل بیت (علیهم‌السّلام) داشته‌اند. آنچه در دیدگاه آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به سیره‌ی سیاسی آن حضرت، مشاهده می‌شود تلاش حضرت برای تأسیس حکومت مطلوب ائمّه (علیهم‌السّلام) است.

در این کتاب، با تشریح اهداف امامت و توضیح مبنای انسان 250ساله، به جایگاه و اقدامات امام صادق (علیه‌السّلام) اشاره شده است.

سوگواری شاعران در شب شعر «صادقانه‌ها»نگهداری بیش از 700 نسخه خطی از آثار امام صادق(ع)

آئین معرّفی این کتاب، پنجشنبه 6 تیر 1398 از ساعت 10:30 الی 12:30 در دفتر مؤسّسه‌ پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در شهر مقدّس قم به نشانی خیابان شهدا، کوچه‌ 28(بیگدلی)، شماره‌ 120 برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای تهیه کتاب «پیشوای صادق» می‌توانند اینجا را کلیک کنند.

انتهای پیام/

R1013197/P/S4,35/CT12 واژه های کاربردی مرتبط امام صادق (ع) انتشارات انقلاب اسلامی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام صادق ع انتشارات انقلاب اسلامی امام صادق ع انتشارات انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۶۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود

حرکت دسته عزاداری و سوگواری مردمی شاگردان مکتب شیخ الائمه حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در روز شنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح ابتدای بلوار آیت الله اشرفی اصفهانی مسجد حضرت امام سجاد علیه السلام به سمت میدان صادقیه برگزار می شود.

از تمامی سوگواران و عزاداران به ویژه شاگردان مکتب امام جعفر صادق علیه السلام دعوت می شود تا در این حرکت عظیم و باشکوه عزای آل الله شرکت چشمگیر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • ماجرای کسی که شهر بشاگرد را از گمنامی درآورد | تقدیر رهبر انقلاب از حاج عبدالله والی | تصاویر
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • جمعی از معلمان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث