Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@05:18:00 GMT

گزارش سازمان ملل درباره رشد فزاینده مواد مخدر

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۶۹۱۰

گزارش سازمان ملل درباره رشد فزاینده مواد مخدر

آژانس مواد مخدر و جرم سازمان ملل در تازه ترین گزارش خود از رشد فزاینده مواد مخدر در جهان خبر داده است. ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آژانس مواد مخدر و جرم سازمان ملل در گزارش سالیانه خود که امروز چهارشنبه منتشر شده است، اعلام کرد: میزان تولید جهانی کوکائین در سال 2017 میلادی به یک رکورد جدید دست یافته است و نسبت به رکورد سال قبل از آن 25 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش تولید کوکائین در کلمبیا بیشترین نقش را در رشد فزاینده تولید این ماده مخدر داشته است.

بازی با بادکنک‌های حاوی کوکائین در حیاط مدرسهکوکائین؛ رکورددار عامل مرگ و میر جوانان انگلیسی

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از امضای قرارداد صلح دولت کلمبیا با شبه نظامیان فارک، گروه های تبهکار اقدام به افزایش تولید کوکائین در مناطق دور افتاده کرده اند. کلمبیا بزرگترین تولید کننده کوکائین جهان به شمار می رود.

آنجلا مه رئیس بخش تحقیقات دفتر مواد مخدر و جرم سازمان ملل در این باره گفت: بی شک این خبر بدی است. این خبر برای کشورهای تولید کننده بد است. چیزی که در کلمبیا در حال وقوع است، نگران کننده است.

کلمبیا به تنهایی حدود 70 درصد کوکائین جهان را تولید می کند. در دهه منتهی به 2017 میلادی ، تولید جهانی کوکائین بیش از 50 درصد رشد داشته و به 1976 تن در سال 2017 رسیده است.

در همین مدت یعنی در ده سال منتهی به 2017 میلادی میزان کوکائین توقیف و کشف شده در سراسر جهان بیش از 74 درصد رشد داشته است. تنها در سال 2017 میلادی بیش از 1275 تن کوکائین در سراسر جهان کشف و ضبط شده که این رقم نسبت به سال قبل از آن 13 درصد رشد داشته است.

بیش از 90 درصد کوکائین توقیف شده در کشورهای آمریکایی بوده است و کلمبیا به تنهایی 38 درصد کوکائین توقیف و کشف شده جهان در سال 2017 را داشته است.

این گزارش افزود: خشکسالی در افغانستان موجب کاهش 25 درصدی تولید تریاک در سال 2018 شده است. تولید تریاک در افغانستان در سال 2018 میلادی به 7790 تن رسیده است.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,87,90,1128,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط سازمان ملل

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان ملل سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۶۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند

سرهنگ مصطفی صادق زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقا امنیت اجتماعی در سطح شهرستان اردستنان، طرح جمع آوری معتادان متجاهر و دستگیری خرده فروشان مواد افیونی در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در این طرح ۴۱ نفر معتاد متجاهر از سطح محلات هدف جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد معرفی و با انجام کار دقیق اطلاعاتی نیز تعداد ۲۲ خرده فروش مواد مخدر شناسایی و در چند عملیات کاملاً هماهنگ در مخفیگاهشان دستگیر و به مرجع قضائی تحویل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان خاطر نشان کرد: از شهروندان عزیز انتظار داریم هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص خرید و فروش مواد مخدر را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند و مطمئن باشند که به موضوع رسیدگی و با این مجرمان برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

کد خبر 6097189

دیگر خبرها

  • عملیات پلیس علیه مواد مخدر در کیش
  • دستگیری ۲۲ معتاد پرخطر در مرند
  • کشف تریاک با طعم هندوانه در عسلویه
  • کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک جاسازی‌شده در بار هندوانه
  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • (ویدیو) ادعای میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند