Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا کهریزی، کارشناس فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این مجموعه همزمان با ایام فراغت تابستان برنامه‌های شاخصی در دستور کار خود دارد.
وی با اشاره به اینکه 25 مؤسسه قرآنی و 120 خانه قرآن روستایی در سطح استان فعال است، گفت: تمامی مراکز قرآنی استان در ایام فراغت فعال بوده و دوره‌های آموزشی قرآن در رشته‌های مختلف روخوانی، روان‌خوانی، قرائت، ترتیل و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برای قرآن‌آموزان دایر است.
کهریزی افزود: 30 پایگاه فرهنگی ـ اجتماعی محلات با عنوان «هسته‌های فرهنگی» در سطح شهر و 70 پایگاه فرهنگی‌ ـ اجتماعی با عنوان «بوستان‌های معرفت» در سطح روستا‌های استان با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در ایام تابستان فعال خواهند بود.
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه برنامه هسته‌های فرهنگی ویژه گروه سنی 15 تا 25 سال و بوستان‌های معرفت ویژه دانش‌آموزان 9 تا 15 سال است، اضافه کرد: آغاز فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت از 14 تیرماه لغایت 25 مرداد ماه است.
وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود 12 هزار نفر از برنامه‌های اوقات فراغت این مجموعه بهره‌مند شوند، گفت: پیش‌بینی می‌شود 2 هزار و 200 نفر در برنامه هسته‌های فرهنگی، 4 هزار و 500 نفر در طرح بوستان‌های معرفت، هزار و 500 نفر در برنامه مؤسسات قرآنی و 4 هزار و 500 نفر در خانه‌های قرآن از برنامه‌های این مجموعه در ایام فراغت بهره مند شوند.
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه در مجموع پیش‌بینی می‌شود 7 هزار و 500 دختر و 5 هزار و 100 پسر از مجموعه برنامه‌های اوقات فراغت بهره‌مند شوند، گفت: برنامه‌های پیش بینی شده در پایگاه‌ها شامل، فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اردویی، ورزشی، قرآنی، مهارت‌آموزی و ... است.
کهریزی با اشاره به اینکه 17 هسته فرهنگی این مجموعه در مناطق حاشیه شهر فعال خواهد بود ادامه داد: برنامه پایگاه‌های تابستانه در مناطق محروم و اسیب‌پذیر در راستای طرح سلامت اجتماعی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه از ظرفیت مبلغین بومی و اعزامی از قم در راستای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های تابستان بهره‌مند خواهیم شد، گفت: مدیریت برنامه‌های اوقات فراغت با محوریت روحانیان خواهد بود به گونه‌ای که به هریک از پایگاه‌های تابستانه یک مبلغ اعزام خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان اوقات فراغت مراکز قرآنی قرآن آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۷۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد از نقاط آبگیر شهر قم شناسایی و رفع معضل شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی سبحانی ظهر چهارشنبه در نشست خبری روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که به مناسبت روز شورا برگزار شد گفت: در سال اول آغاز فعالیت دوره ششم شورای اسلامی شهر قم، سیاستگذاری ها و اولویت بندی ها تدوین شد و برنامه ها بر همین اساس شکل گرفت و ادامه یافت.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی قم گفت: در بخش آتش نشانی با توجه به اینکه این حوزه با جان شهروندان در ارتباط است، پیگیری های خوبی صورت گرفت و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مناسبی برای بخش آتش نشانی فراهم شد.

وی عنوان کرد: کاشت درختان مثمر در سطح شهر و بوستان های قم در این دوره دنبال شد و کیفی سازی و ابنیه سازی فضای سبز در دستور کار بود و تلاش شد تا زیرساخت های بوستان ها تقویت شود.

سبحانی گفت: حفظ و حراست از باغ ها در شهر قم موضوع مهمب است که در این راستا برای همه باغات شهر شناسنامه تدوین خواهد شد.

وی عنوان کرد: در راستای حفظ هویت فرهنگی بوستان ها در ۵ بوستان سطح شهر قم، شهدای گمنام تدفین شدند که این اقدام امر موثری در جهت بهبود شرایط فرهنگی بوستان ها بوده است.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی قم عنوان کرد: ۲۵ نقطه از شهر قم که دچار آبگرفتگی در مواقع بارانی می شدند، شناسایی شده که ۸۰ درصد مشکل این مناطق رفع شد.

وی همچنین بیان کرد: در راستای شکست قیمت ها و کمک به معیشت مردم سیاستگذاری خوبی در سازمان میادین قم صورت گرفته که امید است کمک خوبی به بازار داشته باشد.

کد خبر 6088009

دیگر خبرها

  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود
  • اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار برای اوقات فراغت زائران حج
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • ۸۰ درصد از نقاط آبگیر شهر قم شناسایی و رفع معضل شد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی درباره برنامه هسته ای ایران