Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کار بالای ۲۰ نفر در سطح استان خبر داد. ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بهزاد ستاری صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کار در اردبیل اظهار داشت: آسیب‌ها و انحرافات ناشی از اعتیاد سرمایه‌های انسانی را هدف قرار داده و به‌تدریج از چرخه جمعیت فعال و مثبت جامعه خارج می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بدون تردید مصرف مواد مخدر در محیط کار یکی از اصلی‌ترین معضلات محیط‌های کاری است؛ بنابراین اجرا و استقرار برنامه‌های ارتقایی و پیشگیرانه در محیط کار بیش از پیش احساس می‌شود چرا که اعتیاد می‌تواند هر نوع محیط کاری اعم از محیط‌های دولتی، صنعتی، خدماتی و خصوصی را تهدید کند.

کشفیات مواد مخدر در اردبیل 80 درصد افزایش یافت1552کیلوگرم انواع مواد مخدر در اردبیل کشف شد+فیلم28 باند مواد مخدر در اردبیل منهدم شدمقابله با توزیع مواد مخدر در اردبیل شتاب می‌گیرد

 مدیرکل بهزیستی استان اردبیل افزود: در این راستا اداره کل بهزیستی استان در نشست‌ها و هماهنگی‌های به عمل آمده با مدیران اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی  استان اقدام به برنامه‌ریزی و اجرای کارگاه‌های آموزشی در محیط های کار و کارگری بالای 20 نفر در سطح  شهرستان‌های استان با موضوع سبک زندگی سالم با محوریت پیشگیری از اعتیاد و سبک زندگی سالم با محوریت فرزندپروری کرده است.

ستاری با اشاره به برگزاری کارگاه‌ها در این زمینه بیان کرد: بیش از 80 کارگاه در این راستا و در طول سالجاری به ویژه در هفته مبارزه با مواد مخدر در سطح استان در حال برگزاری است.

وی گفت: با توجه به اینکه انسان‌ها بیش از نصف زمان بیداری خود را در محیط کار می‌گذرانند و این مقدار بیش از زمان حضور افراد در خانواده است، حضور منظم افراد در محیط ‌کار، سبب می‌شود برنامه‌ها پیشگیری از اعتیاد منظم و پیوسته برگزار شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به برنامه‌های فرهنگی هفته مبارزه با مواد مخدر در استان اظهار کرد: برپایی نمایشگاه‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد در سطح محله‌های شهری و روستایی به ویژه مناطق آلوده، برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از مصرف مواد برای گروه‌های هدف با اولویت،کارگران، والدین، نوجوانان و جوانان با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود و برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کار بالای 20 نفر در سطح استان از جمله این برنامه‌هاست.

ستاری از برنامه‌ریزی برای شکل گیری اقدام خودجوش همراه با نوآوری و خلاقیت با مشارکت نوجوان و جوانان در محله‌های شهری و روستایی، به منظور ایفای نقش مؤثر در عرصه پیشگیری خبر داد و افزود: بخشی ار خطبه‌های نماز جمعه توسط ائمه جمعه شهرها به پیام‌های پیشگیری از اعتیاد در راستای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر اختصاص می‌یابد.

وی برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی، همایش صیانت و گفتمان‌سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با حضور مسئولان، هنرمندان، نخبگان علمی ، فرهنگی و ورزشی فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر، نصب پلاکارد در تمامی مراکز ام.ام.تی استان مبنی بر مشاور رایگان اعتیاد به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر و نصب خط ملی اعتیاد 09628 مشاوره در پیشگیری، درمان و کاهش آسیب و بازدید قهرمانان و ورزشکاران نامی از مراکز بهبودی اقامتی به عنوان سفیران ورزشی را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

وی از  تلاش برای تقویت مشارکت آحاد جامعه در عرصه اجتماعی شدن امر مبارزه و مداخله جدی‌تر اجتماعات محلی و سازمان‌های مردم نهاد در سطح استان خبر داد و گفت: برگزاری برنامه مصون‌سازی خانواده محور کودکان زیر سن دبستان در برابر اعتیاد، برگزاری برنامه خانه و مدرسه، برگزاری برنامه مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران به عنوان مانا در راستای پیشگیری از آسیب­‌های اجتماعی و ارتقای سلامت اجتماعی نوجوانان، استفاده از ظرفیت خود نوجوانان در طراحی و اجرای برنامه های پیشگیری از اعتیاد ویژه نوجوانان 13 تا 18 ساله در 27 پایگاه سلامت اجتماعی در استان نیز درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ ع

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۷۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد

جانشین فرمانده انتظامی استان از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در کلان شهر مشهد و جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش خبر داد. - اخبار استانها -

سردار احمد نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد در تشریح جزئیات اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی گفت: در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته های مردمی طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در سطح شهر مشهد عملیاتی شد.

وی افزود: در این طرح پلیس مبارزه با مواد مخدر مشهد با همکاری کلانتری های سطح شهرستان 32 خرده فروش را  شناسایی و دستگیر کردند.

سردار نگهبان تصریح کرد: در اجرای این طرح بیش از 5 کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی آماده فروش کشف، 11 باب واحد کسب پلمب و 8 دستگاه موتورسیکلت و 6 دستگاه خودرو سواری که برای توزیع مواد مخدر استفاده می شد توقیف و روانه پارکینگ شد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی عنوان کرد: در همین راستا 254 نفر معتاد متجاهر و کارتن خواب نیز در پاتوق های مواد مخدر سطح شهر مشهد جمع آوری و به مراکز بازپروری منتقل شدند و زیر نظر کارشناسان برای بهبودی قرار گرفتند.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به استمرار طرح های پاکسازی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان و خرده فروشان مواد افیونی موضوع را سریع از طریق تلفن 110 به پلیس گزارش دهند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • اعلام عوامل کاهش سرقت در کرمان
  • تیم ساوالان قهرمان مسابقات لیگ برتر فوتسال استان اردبیل شد
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد