Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین یونسی نماینده ویژه رئیس جمهور در کنفرانس بین‌المللی ظرفیت‌های راهبردی آموزه‌های اسلام در تحقق همزیستی مسالمت‌آمیز که صبح امروز در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن خیر مقدم به مدعوین اظهار کرد: اساس همه ادیان اسلامی توحید است و توحید جلوه‌های مختلفی دارد؛ جلوه اجتماعی توحید برگزاری چنین همایش‌هایی است، یعنی هم زیستی، زیست اسلامی و تجلی توحید در جامعه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: توحید در بین انسان‌ها نماد زندگی اخلاقی و انسانی است، مظهر توحید در جامعه زندگی اخلاقی است که به آن زندگی مسالمت‌آمیز می‌گویند و در این بین جنگ، برخورد، افراط گری، توهین، مطلق پنداری و رد کردن دیگران، عدم بردباری آثار شرک است.

یونسی ادامه داد: اگر توحید در جامعه نماد پیدا کند یعنی زندگی صلح، آشتی، بردباری و تحمل در جریان است، آن‌گونه که پیامبر (ص) در حیاط پربرکت خود تمام گروه‌های مختلف را با کلمه توحید ملتهب کرد.

گرایش به اسلام با اخلاق حسنه

نماینده ویژه رئیس جمهور گفت: صلح حاصل تسامح، تمدن و مداراست و باید علما را در هر جای دنیا جمع کرد تا صلح برقرار باشد.

وی بیان کرد: اخلاق حسنه یک مسلمان است که اسلام را می‌تواند جذب کند؛ شمشیر برای متجاوز است و برای نفوذ اسلام راهی جز دعوت نیست و راهی جز اخلاق برای زندگی وجود ندارد.

یونسی ادامه داد: برای اسلام راهی جز دعوت نیست و خشونت، رد، دعوا و غیره جایی در اسلام ندارد؛ ما مامور هستیم که کفار را هم تحمل کنیم، کفاری که ما را قبول ندارند و سر جنگ ندارند.

نماینده ویژه رئیس جمهور گفت: اسیر تعصبات قومی، مذهبی، دینی و سیاسی هستیم که همه این‌ها آثار شرک است؛ گرفتاری‌هایی که داریم آثار شرک است، ما شاهد اجلاس‌های هستیم که علیه اسلام و به نفع اسرائیل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۷۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهمن کارگر عصر دوشنبه در جلسه‌ای را که با حضور استاندار گلستان برگزار شد، با بیان اینکه همه مردم از هر قوم، زبان و دینی در دفاع مقدس سهم داشتند، اظهار کرد: هیچ فردی نمی‌تواند دفاع مقدس را انحصاری کند چرا که همه اقشار جامعه در آن نقش داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه باید ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس را به نسل امروز انتقال دهیم، افزود: این داشته باید به عنوان میراث از آن نگهداری شود تا در اختیار آیندگان قرار گیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: اگر چه به نقش بانوان در دوران دفاع مقدس زیاد پرداخته نشده است اما باید گفت نقش این قشر از جامعه کمتر از مردان نبود و نباید آن را به فراموشی سپرد.

وی یادآور شد: تا کنون اقدامات خوبی از سوی استان گلستان برای حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفته است که بسیار مورد توجه است.

کار گر از افتتاح پنج موزه دفاع مقدس در پنج استان کشور خبر داد و اظهار کرد: این پروژه امسال در سالروز عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر در استان‌هایی چون گلستان، لرستان، گیلان، زنجان و قزوین به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 6098778

دیگر خبرها

  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • روایت زندگی محمد دبیر سیاقی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • جایگاه معلم و الزامات نظام متعالی آموزش و پرورش
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • تبادل مرگ و زندگی در جریان اهدای عضو
  • «اُمّ علاء»؛ مادر شهیدی که هفت عزیزش را تقدیم اسلام کرد
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • زائری از پرو
  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم