Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@01:40:58 GMT

متوسط سرانه مصرف آب در ایران ۱۵۵ لیتر است

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۷۸۸۰

متوسط سرانه مصرف آب در ایران ۱۵۵ لیتر است

به گزارش روابط عمومی وزارت نیرو، حمیدرضا جانباز امروز (چهارشنبه) در افتتاحیه نشست آب شرب شهری و روستایی در همایش ملی سازگاری با کم آبی افزود: طبق جدیدترین گزارش تهیه شده، متوسط سرانه مصرف آب در کشور به ۱۵۵ لیتر رسیده که این میزان نسبت به کشورهای پرآب اروپایی هنوز زیاد است و می‌توان بازهم این سرانه را کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: متوسط سرانه ۱۵۵ لیتری برای کشوری خشک و نیمه خشک مانند ایران سرانه بالایی محسوب می شود و می‌توان با بهینه کردن مصارف، آن را بدون اینکه به کیفیت زندگی مردم خدشه‌ای وارد شود، کاهش داد.

جانباز گفت: انتظار می رود مردم نسبت به مصرف آب مدیریت لازم را به عمل آورند و سامانه‌های توزیع، مدیریت تأمین و مدیریت منابع آب به‌گونه‌ای عمل شود که تابستان به خوبی و بدون مشکل سپری شود.
وی اضافه کرد: ضروری است با اطلاع رسانی شفاف به مردم، ضرورت مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در مصرف آب شرب را یادآوری و تأکید شود و اطلاع رسانی شفاف و به‌موقع است که موجب اعتمادسازی عمومی در جامعه می‌شود.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه صنعت آب و فاضلاب می‌تواند از چتر بزرگ سازگاری با کم آبی در جهت اصلاح امور بهره بگیرد، گفت: طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در سراسر کشور در حال اجرا و تکمیل است، اما در زمینه آب شرب، انتظار می رود با توجه به افزایش جمعیت و نیاز روز افزون به انتقال آب از نقاط پرآب‌تر اقدام شود و به هر قیمتی آب جدید را به دست مصرف کنندگان برسانیم و در عین حال به ضرورت مدیریت مصرف در بخش آب بیشتر توجه شود و اقداماتی را در چارچوب سازگاری با کم آبی در بخش مدیریت بهینه مصرف انجام دهیم.
وی افزود: چالش‌های کشور در این بخش در سال‌های گذشته افزایش داشته و در سال‌های آینده نیز نسبت به وضعیت کنونی با توجه به رشد مصرف، افزایش جمعیت، کاهش کیفیت منابع آب و … چالش‌ها افزون‌تر خواهیم داشت که باید از هم اکنون روی مدیریت تأمین و همچنین مدیریت مصرف کار شود.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، موضوع بازچرخانی آب را به عنوان یک موضوع مهم در صنعت آب و فاضلاب کشور یادآور شد و گفت: طرح‌های متعددی در زمینه بازچرخانی آب به ویژه در بخش صنعت در نقاط مختلف کشور وجود دارد، اما ظرفیت اجرای این کار در کشور بسیار زیادتر از آنچه تاکنون اجرا شد، بوده و باید روی این موضوع مهم بیش از پیش تمرکز یافت و از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه استفاده کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایران وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۷۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف با آب فاضلاب در استان گزارش شد

به گزارش خبرنگار مهر، اسلام جاودان خرد ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: آبیاری مزارع با آب فاضلاب تصفیه نشده عامل بروز انواع بیماری‌های انگلی، روده‌ای و سرطان‌ها است.

وی بیان داشت: زمانی که این فاضلاب بر روی زمین رها شود، به‌طور یقین به سمت آب‌های زیرزمینی و رودخانه‌ها حرکت کرده و این آب‌ها را آلوده می‌کند، بنابراین آلودگی منابع آب اولین اثر منفی این چرخه است.

جاودان خرد اظهار داشت: فاضلاب‌های خام و آلاینده محیط زیست مولد انواع بیماری‌های مزمن و خطرناک برای انسان هستند و آبیاری‌های غیرمتعارف با استفاده از آب فاضلاب انجام و این امر افزون بر آلودگی زمین منجر به تهدید سلامت مصرف کنندگان نیز می‌شود.

وی افزود: همچنین استفاده بی رویه از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی مشکل ساز شده و ضرورت دارد برای مدیریت آن برنامه ریزی اصولی انجام شود و برای بهبود حال زمین، استفاده از ظروف یکبار مصرف به صورت روزانه باید از زندگی مردم حذف شود.

کد خبر 6086528

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • ۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف با آب فاضلاب در استان گزارش شد