Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اعلام کرد که "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا در مرز دو کره با "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی دیدار می کند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، یونهاپ روز چهارشنبه نوشت که ترامپ قرار است بعد از نشست سران جی 20 در ژاپن به کره جنوبی سفر کند او قرار است به همراه همتای کره ای خود از مرز غیر نظامی دو کره بازدید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته این خبرگزاری، ترامپ اعلام کرده است در همان نقطه صفر مرزی با کیم جونگ اون دیدار خواهد کرد این در حالی است که پیشتر اعلام شده بود نشستی میان کیم و ترامپ برگزار نخواهد شد.
منابع آگاه در دولت کره جنوبی روز گذشته اعلام کردند دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در نظر دارد در سفر خود به کره جنوبی در اوایل هفته آینده، از منطقه غیرنظامی میان دو کره نیز دیدن کند.
خبرگزاری یونهاپ روز سه شنبه به نقل از دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که ترامپ پس از حضور در نشست سران گروه 20 در شهر اوساکا در غرب ژاپن، روز شنبه آینده سفری دو روزه به کره جنوبی خواهد داشت.
قرار است ترامپ روز یکشنبه با "مون جائه این"، رییس جمهوری کره جنوبی در سئول دیدار کند در همان حال یک مقام ارشد دولت کره جنوبی گفته بود که برنامه ای برای دیدار سه جانبه با حضور "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی وجود ندارد.
مذاکرات برای غیر هسته ای شدن کره شمالی پس از شکست دومین نشست سران میان ترامپ و کیم، متوقف مانده است.
سران آمریکا و کره شمالی تا کنون دو بار با یکدیگر دیدار و بر سر مسائلی مانند خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره و رفع تحریم‌های واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ مذاکره کرده‌اند. بعد از اینکه کیم جونگ اون در دیدار اول با وعده آمریکا برای تعلیق تحریم‌ها، اجرای برخی اقدامات هسته‌ای‌زدایی را پذیرفت، دیدار دوم اما به دلیل بدعهدی ترامپ و زیر پا گذاشتن قول رفع تحریم‌ها به شکست انجامید.

کره شمالی آماده خلع سلاح هسته ای نیست
رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا گفت کره شمالی برای خلع سلاح هسته ای آماده نیست.
به گزارش  اسپوتنیک, ژنرال رابرت اشلی گفت دستگاههای اطلاعاتی آمریکا معتقدند کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به رغم توافق اولیه اش با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا, برای خلع سلاح هسته ای آماده نیست.
نشست ماه فوریه سران دو کشور بدون حصول هیچ توافقی پایان یافت و آنها نتوانستند در خصوص خواسته های آمریکا برای خلع سلاح هسته ای , و خواسته های کره شمالی برای لغو تحریم ها به توافقی دست یابند.
رابرت اشلی به شبکه فاکس نیوز گفت: "ما در دستگاههای اطلاعاتی همچنان معتقدیم کیم جونگ اون برای خلع سلاح هسته ای آمادگی ندارد."
کو مین-جونگ سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی دوشنبه گفت ترامپ آخر این هفته پس از حضور در نشست سران گروه 20 در ژاپن به سئول سفر, و روز یکشنبه با مون جائه-این رئیس جمهور کره جنوبی دیدار خواهد کرد. به گفته این سخنگو, ترامپ و مون در این دیدار "به طور مفصل درباره راههای همکاری برای تقویت صلح پایدار گفتگو خواهند کرد."

نامه جالب ترامپ، مذاکرات آمریکا و کره شمالی را احیا می کند؟
مایک پمپئو, وزیر امور خارجه آمریکا, ابراز امیدواری کرد نامه ای که ترامپ برای کیم ارسال کرده است راه را برای احیای مذاکراتی که در پی نشست دوم و بی نتیجه ترامپ و کیم در ماه فوریه به بن بست رسیده است هموار کند. ترامپ و کیم از آن زمان نامه هایی به یکدیگر فرستاده اند.
ترامپ در کاخ سفید به خبرنگاران گفت کیم برای سالروز تولد او برایش نامه تبریک فرستاده است. رئیس جمهور آمریکا گفت: "این فقط یک نامه بسیار دوستانه دو طرفه بود. ما روابط بسیار خوبی داریم."
پمپئو , که یکشنبه قبل از ترک واشنگتن به مقصد کشورهای خاورمیانه و آسیا درباره نامه ترامپ به کیم سخن می گفت اعلام کرد واشنگتن آماده از سرگیری فوری مذاکرات با کره شمالی است. وی افزود: "امیدوارم این مبنای خوبی برای ما برای شروع این مذاکرات مهم با کره شمالی باشد."

نامه `جالب` ترامپ به کیم
رسانه‌های محلی کره شمالی از وصول نامه‌ای با محتوای مهم از سوی رئیس‌جمهور آمریکا به دست رهبر این کشور خبر دادند.
دولت پیونگ‌یانگ بامداد یکشنبه اعلام کرد که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نامه‌ای از سوی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دریافت کرده است.
خبرگزاری «رویترز» به نقل از خبرگزاری رسمی کره‌شمالی گزارش داد که نامه دریافت شده از سوی کیم، توسط شخص ترامپ نگارش شده و حاوی «مطالب مهمی» است.
این خبرگزاری بدون ارائه جزئیات بیشتر از محتوای نامه رئیس‌جمهور آمریکا به رهبر کره شمالی، نوشت: «کیم می‌گوید که او با جدیت محتوای جالب (نامه) را بررسی می‌کند».
این در حالی است که ترامپ نیز در ماه ژوئن گفته بود که نامه‌ای «بسیار گرم و صمیمانه» از سوی کیم دریافت کرده و احتمال دارد دیدار سوم با او را در آینده نزدیک برگزار کند.
رئیس‌جمهور آمریکا در همان زمان با اشاره به محتوای نامه گفته بود که اتفاقات مثبتی درحال رخ دادن درخصوص مذاکرات با کره شمالی است.

کره شمالی: تسلیم آمریکا نمی شویم
کره شمالی اعلام کرد، واشنگتن درصدد است "ما را به زانو درآورد" اما، "ما تسلیم تحریم های تحت امر آمریکا نخواهیم شد."
به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، وزارت خارجه این کشور امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: چنانچه کسی به خود جرأت زیرپا گذاشتن استقلال ما را بدهد، ما برای دفاع از خود، در اعمال قدرت درنگ نخواهیم کرد.
این وزارتخانه با استناد به ادعای آمریکا در زمینه قاچاق انسان و سرکوب آزادی‌های مذهبی از سوی پیونگ یانگ، افزود، آمریکا همچنان دشمن کره شمالی است.
با وجود تبادل اخیر نامه بین "کیم جونگ اون" و "دونالد ترامپ"، این بیانیه نشان دهنده بی اعتمادی کره شمالی به آمریکاست.
طبق اعلام وزارت خارجه کره شمالی، تداوم تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی، چالشی مستقیم برای توافقنامه سنگاپور است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کره شمالی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۷۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد

یک روزنامه انگلیسی نوشت دونالد ترامپ برای پایان دادن به جنگ اوکراین به صورت مسالمت‌آمیز طرح مفصلی دارد، اما تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه تایمز مدعی شد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرحی مفصل برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین دارد؛ اما قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

یک منبع نزدیک به ترامپ که نخواست نامش فاش شود، به روزنامه تایمز گفت: (ترامپ) یک طرح دارد اما نمی‌خواهد درباره آن با شبکه‌های خبری صحبت کند، چون در آن صورت دیگر نمی‌تواند از آن استفاده کند.

به گفته این منبع، ترامپ قصد دارد برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را در فهرست وعده‌های اصلی خود قرار دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده که ترامپ بارها گفته است در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این جنگ را تمام کند. او همچنین در اواخر ماه میلادی گذشته گفت در صورت پیروزی در انتخابات تنها زمانی حاضر به حمایت از اوکراین خواهد شد که اروپا هم در این حمایت شریک باشد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات حداقل بودجه نظامی لازم برای کشورهای عضو ناتو را از ۲ درصد به سه درصد افزایش دهد.

منابع نزدیک به ترامپ باور دارند به نظر می‌رسد ترامپ این ایده را در پی گفت‌وگو با «آندژی دودا»، رئیس‌جمهور لهستان پرورده باشد. دودا نیز پیش‌تر خواستار افزایش چشمگیر در بودجه دفاعی ناتو شده بود و انتظار می‌رود در اجلاس آتی سران ناتو آن را مطرح کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • ببینید | نظر جالب رئیسی درباره برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان!
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین