Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@13:43:18 GMT

تافته های جدا بافته آفت سیستم مدیریتی

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۸۰۳۱

تافته های جدا بافته آفت سیستم مدیریتی

تافته های جدا بافته و کسانی که از موضع قدرت به مردم نگاه می کنند دیر یا زود مورد خشم مردم قرار می گیرند و متاسفانه وجود چنین نگاهی در بین برخی از مدیران کشور، نارضایتی مردم از آن مدیر و دستگاه تحت مدیریتش را به همراه خواهد داشت، در این یادداشت که چکیده یک سال پژوهش، تحقیق و گفت و گو است می خواهیم بگوییم که پدیده خود برتربینی چگونه ستون‌های یک تشکیلات را متزلزل و فرصت خدمت را از متولیانش می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عمرِ پُست و مقام در کشورهایی که سیستم اجرایی آنها برگرفته از آرای مستقیم و غیر مستقیم مردم است بسیار کوتاه بوده و بی شک در این فرصت کوتاه اگر مدیران بخواهند وظایف اصلی خود را رها کرده و به دنبال حاشیه ها بروند، نه تنها هیچ دستاوردی نخواهند داشت بلکه فرصت خدمت را هم از سایر افرادی که توانایی بیشتری دارند سلب می کنند.
گاهاً مشاهده می شود فردی که مسئولیتی به وی داده می شود، مدت زمان زیادی را صرف کارهای بیهوده‌ای همچون تغییر فضای فیزیکی محل کار و حذف و جابجایی زیردستان خود از مسئول دفتر گرفته تا آبدارچی می‌کند، انگار که پس از سال‌ها تلاش به تخت پادشاهی رسیده و تصور می‌کند عده‌ای می‌خواهند او را از تختش پایین بکشند و بدون در نظر گرفتن توانایی افراد، شروع به قلع و قمع مدیران زیر دستی می‌کند، غافل از اینکه ثانیه‌ها منتظر هیچکس نمی‌مانند.
متاسفانه، اینها واقعیات امروز برخی مدیران جامعه ما هستند و اگر بخواهیم در مسیر درست حرکت کنیم باید ابتدا این آسیب‌ها را شناسایی و در راستای اصلاح آنها گام‌های اساسی برداریم.
نباید فراموش کنیم که ما امروز در کشوری هستیم که رهبر و رییس جمهوری آن، خودشان را خدمتگزار و نوکر مردم می دانند.
در احادیث و روایات متعددی هم بر دوری از افراد خودبرتربین تاکید شده و امام علی (ع) نیز فرموده‌اند از به کار گیری افرادی که شخصیت مردم را به زمین می‌زنند در امور حکومت پرهیز شود چرا که افراد خودبرتربین، به دلیل خوی برتری طلبی، ارزشی برای دیگران قائل نیستند و در عالم پندار، خود را تافته جدا بافته می‌دانند.
پس نیکو نیست در مملکتی که مردم، همه کاره آن هستند افرادی خودشیفته عهده دار امور شوند که خدمت به آنها را نوعی کمک و صدقه از سوی خود بپندارند.
مسلماً چنین افرادی امروز با بهانه‌های عجیب و غریب، روند ایجاد تولید و اشتغال را کند کرده و در مسیر پیشرفت جوانان سنگ اندازی می کنند.
تجربه نشان داده که مدیران جامعه اسلامی تا زمانی می‌توانند موفق باشند که خود را خادم واقعی ملت بدانند، نه اینکه از بالا به مردم نگاه کرده و از حضور در بین آنها فراری باشند، بی شک در کشوری که برای استقلال و آزادی اش خون هزاران شهید بر زمین ریخته نباید انسان‌هایی بر مسند امور گمارده شوند که خود را تافته جدا بافته می‌دانند، اینجا مدیرانی می‌خواهد که مرهمی بر دل مردم باشند نه باری بر دوششان.

۷۴۲۹/‏‬ ۵۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۸۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی مافیای پسماند در تهران

نماینده مردم تهران از درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های خصوصی، پیمانکارها، واسطه‌ها و برخی مدیران شهرداری تهران از محل تفکیک پسماند خبر داد و گفت: بر اساس شواهد موجود، برخی مدیران میانی شهرداری در مافیای پسماند ذینفع هستند. - اخبار استانها -

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ری، درباره معضل کارگاه‌های غیرمجاز تفکیک پسماند در اراضی کشاورزی ری، اظهار داشت: موضوع ساماندهی تفکیک زباله را بارها از شهردار تهران و استاندار تهران پیگیری کردم، زیرا که در صورت اجرای طرح جمع‌آوری و تفکیک پسماند از مبدأ، مشکل انتقال پسماند به روستاهای ری برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه پسماند تهران موضوعی پیچیده، حساس و متکثر است، افزود: یکی از دلایل اصلی معضل پسماند رانت و فسادی است که پشت مافیا پسماند وجود دارد.

نماینده مردم تهران در ادامه گفت: در حال حاضر شرکت‌های خصوصی، پیمانکارها، واسطه‌ها و برخی مدیران شهرداری سالانه در حدود 6 هزار میلیارد تومان از محل تفکیک پسماند درآمد کسب می‌کنند.

خضریان با بیان اینکه باند بزرگی در حوزه پسماند تهران وجود داد که می‌بایست در خصوص آن تصمیم‌گیری ملی انجام شود، تصریح کرد: در شهرداری عوامل ذی‌نفعی حضور دارند که اجازه نمی‌دهند معضل پسماند حل شود و یا MRF در تهران راه‌اندازی شود زیرا که با راه‌اندازی این طرح درآمد کلانی از دست مافیا خارج می‌شود.

وی تأکید کرد: براساس شواهد موجود چون برخی مدیران میانی شهرداری در این موضوع ذینفع هستند، هیچ‌گاه تصمیم‌گیری اساسی در این موضوع انجام نمی‌گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در ادامه گفت: در مقطعی اعلام شد که شهرداری قصد اجرای تفکیک پسماند در مبدأ و جمع‌آوری پسماند به شیوه MRF را در شهر تهران دارد، اما طرح شکست خورد و تعطیل شد، در صورتی که اگر اصولی و دقیق اجرایی می‌شد، دیگر معضل تفکیک پلاستیک در اراضی کشاورزی ری را شاهد نبودیم.

وی افزود: در طرح MRF، شهر تهران به 8 پهنه تقسیم می‌شد و در هر پهنه نیاز به مرکز کوچکی برای تفکیک سطحی وجود داشت که در نهایت پسماند ورودی به آرادکوه نیز تفکیک شده و کاهش یافته به این منطقه منتقل می‌شد.

خضریان در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تفکیک زباله در مبدأ در استان اصفهان به صورت بسیار موفق اجرایی شده که کمکی نیز برای اقتصاد خانواده‌ها محسوب می‌شود، اما در تهران دست‌های پشت پرده‌ای در کار است که اجازه به ثمر رسیدن این طرح را نمی‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وعده‌های مدیریتی « تاکید بر اتمام هرچه سریع‌تر آزادراه ارومیه-تبریز» ادامه دارد
  • حسن‌پور: گشت ارشاد مسئولان از اقدامات انقلابی دولت است
  • به رییس سازمان خصوصی‌سازی گفتم جزء فرهیخته‌ترین‌ها هستی بین افرادی که از کشتارگاه، بهشت‌زهرا و... آمده‌اند
  • درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی مافیای پسماند در تهران
  • اسطوره رئال مادرید به باشگاه النصر اضافه می‌شود
  • سخنگوی شهرداری تهران: توصیه‌های چمران فصل‌الخطاب است
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • تحویل گواهینامه های بین المللی به ذوب آهن اصفهان
  • افشاگری رشیدی کوچی: افرادی محکومیت قطعی داشتند، اما به دلیل نزدیکی شان به دولت در مجلس آینده حضور دارند / می‌خواهند ریاست را هم به جریان پایداری نزدیک کنند
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند