Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-05@23:18:44 GMT

تلاش برای توسعه منبع چند درآمدی در روستاها

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۸۲۱۰

به گزارش ایلنا از املش،جلسه شورای مهارت فنی و حرفه‌ای به ریاست یونس محمودی فرماندار شهرستان املش و با حضور سید محمد حسینی مدیرکل فنی و حرفه ای گیلان در سالن جلسات میرزا حبیب ا... املشی برگزار شد.

فرماندار شهرستان املش در این جلسه اظهار داشت : نیازسنجی مهارت در این شورا با توجه به داشته ها و ظرفیت ها مورد بررسی قرار گرفته تا ارائه آموزش های مهارتی در راستای ایجاد اشتغال هدایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یونس محمودی با اشاره به اینکه مهارت آموزی و برنامه‌ریزی در راستای پاسخگویی به نیازهای آموزشی، توسط فنی و حرفه ای انجام می گیرد گفت : تمام تلاش حاکمیت بر آن است که تا آموزش های مهارتی در بخش های مورد نیاز به فراگیران ارائه شود. و افراد گوناگون حتی آنانی که مشغول به تحصیل در سطوح مختلف بوده قبل از ورود به بازار کار مهارت های مربوط به دروس دانشگاهی را فراگیرند.

نماینده عالی دولت در شهرستان در ادامه تصریح کرد: در راستای مهارت آموزی باید در شهرستان نیازسنجی کنیم و در این راستا استعداد یابی و بازار یابی کرد و زمینه را فراهم کنیم که به واسطه آموزش درست ، افراد لایق و آموزش دیده وارد بازار کار کرد.

در ادامه سید محمد حسینی مدیرکل فنی و حرفه ای استان گیلان در این جلسه با بیان اینکه شهرستان املش از پتانسیل و ظرفیت های بالایی برخوردار است و در سالی که به نام رونق تولید نام گرفته است ، باید دست در دست هم دهیم تا بتوانیم این ظرفیت ها را به منصه ظهور بگذاریم ، افزود: آموزش مهارتی است که امروز می تواند چرخ اقتصاد مملکت را با شتاب بیشتری رو به جلو سوق دهد .

مدیرکل فنی و حرفه ای گیلان در ادامه ، آموزش فنی و حرفه ای را به دو بخش شاغلین و کارجویان برشمرد و افزود: در بخش شاغلین در جستجوی این هستیم که بهره وری در نیروی کار را بالا ببریم که می‌تواند در بخش روستاها ، کشاورزی و گردشگری را توسعه دهیم و منبع چند درآمدی در روستاها را ترویج دهیم .

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بهره وری فنی و حرفه ای کشاورزی گردشگری نیروی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۸۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حکمت داجیلری شامگاه یکشنبه در همایش شوراهای بخش خرم آباد ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس شوراها گفت: شورا به عنوان نماد خرد جمعی و نماد مردم سالاری دینی بوده و عامل وحدت و انسجام و عامل تحول و توسعه می‌تواند باشد.

وی افزود: تحولات بزرگی با وجود شوراها در روستاها و شهرهای ایجاد شده و شوراها بعنوان عصاره مردم و بازوی دولت به مردم خدمت می‌کنند.

نماینده عالی دولت در تنکابن اظهار داشت: انتظارما از شوراها این است که راضی به برنامه کوتاه مدت و برنامه‌های خرد نباشند بلکه با افق دید بلند و با نگاه توسعه پایدار در محلات خویش کار کنند.

وی ادامه داد: اگر نگاه ما در برنامه ریزی غرب مازندران، گردشگری است، این صنعت نیازمند زیرساخت بوده که یکی از آنها توسعه راه‌ها است در حالی که برخی روستاها حاضر نیستند معابر خود را تعریض کنند.

داجیلری تصریح کرد: نگاه توسعه محور شوراها بسیار می‌تواند کارساز باشد. این موضوع در نگاه مشاوران طرح هادی هم ضرورت دارد.

فرماندار تنکابن با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر جوانی جمعیت، خاطر نشان کرد؛ در بازنگری طرح هادی روستاها، کاهش اراضی مسکونی را داریم و این مسئله با تاکید رهبر انقلاب بر جوانی جمعیت منافات دارد.

کد خبر 6097693

دیگر خبرها

  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • برپایی میز خدمت دانشگاه آزاد اسلامی رودسر و املش در نماز جمعه 
  • ۱۷۶ رتبه برتر آموزشی در رامسر کسب شد