Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-08@22:41:56 GMT

بيماري حضرت ايوب(ع) چگونه بهبود يافت

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۸۸۱۸

بيماري حضرت ايوب(ع) چگونه بهبود يافت

به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، از مهمترين ابتلائات حضرت ايوب (ع) رنج جسماني و مصيبت از دست دادن فرزندان بود. اما در مورد بيماري حضرت ايوب(ع)، برخي روايات طول ناراحتى و رنج و بيمارى ايشان را هفت سال و بنا به روايتى هيجده سال دانسته اند، بطوري كه كار به جايي رسيد كه حتى نزديكترين ياران و اصحابش او را ترك گفتند، تنها همسرش بود كه در وفادارى نسبت به ايوب، استقامت به خرج داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذكر است بنابر خطوط كلان اصول اعتقادات، بيماري حضرت ايوب (ع) نفرت انگيز نبوده است بلكه به علت فقر مادي طولاني مدت، عوارض آن در ظاهر ايشان ظهور و بروز نمود. علل دوري اطرافيان -از جمله اصحاب - نيز در ضعف ايمان ايشان تحليل شده است؛ همانطور كه برخي اين روايات به اهميت اين نكته اشاره داشته اند[1].

 

در هر حال ايام ابتلاء به سر آمد و دوران بازگشت مواهب وزيدن گرفت و نخستين و مهمترين نعمت الهى كه عافيت و بهبودى است به ايوب ارزاني داشته شد: 

«اركض» از ماده «رَكض» به معنى كوبيدن پا بر زمين، و گاه به معنى دويدن آمده است، و در اينجا به معنى اول است. همان خداوندى كه چشمه زمزم را در آن بيابان خشك و سوزان از زير پاى اسماعيل شيرخوار جاري نمود، و همان خداوندى كه هر حركت و  هر سكونى، هر نعمت و هر موهبتى، از ناحيه اوست، فرمان فوق (آيه مباركه) را نيز در مورد ايوب صادر كرد؛ چشمه آب جوشيدن گرفت، چشمه‏ اى خنك و گوارا و شفابخش از بيماري هاى برون و درون. 

 

پاسخگويي آنلاين

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: چشمه شفا بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۸۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشنگی سد‌های خراسان‌شمالی با وجود افزایش بارندگی‌ها/ بهبود کشاورزی با بارندگی️

️با وجود افزایش بارندگی‌ها در روز‌های اخیر، حجم مخازن آبی در سد‌های خراسان‌شمالی نه تنها بیشتر نشده، بلکه نسبت به زمان مشابه پارسال کاهش یافته‌است.

به گزارش خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو، بر پایه آمار‌های اداره کل هواشناسی خراسان شمالی؛ استان شاهد بارندگی‌های مناسبی در بهار امسال بود و بارش باران در قریب به اتفاق ایستگاه‌های هواشناسی استان ثبت شد و انتظار این می‌رفت که سد‌ها با منبع ذخیره آبی مناسبی مواجه باشند، اما عملا اینگونه نبوده و همچنان در انتظار آب هستند.

افزایش بارندگی‌ها هرچند تاثیری بر سد‌های خراسان‌شمالی نگذاشت، اما موجب خوشنودی و رضایت کشاورزان شد که البته این خوشحالی در برخی نقاط استان با واردشدن خسارت ۳۹ میلیاردی به باغات و سرمازدگی آن‌ها از بین رفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجو از خراسان‌شمالی، بارندگی‌های اخیر در استان مردم را نسبت به ذخایر آبی در سال جاری خوشبین کرد، اما آمار سد‌های خراسان‌شمالی حرف دیگری می‌زند.

افزایش میزان بارندگی‌ها
مهری هاشمی، رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این میزان نسبت به دوره آماری شش درصد کاهش داشته است که نشان می‌دهد همچنان با کمبود بارندگی به نسبت دراز مدت مواجه هستیم.

مظاهر عظیم‌زاده، رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌شمالی بارندگی‌های اخیر استان را بی‌سابقه می‌داند و می‌گوید: در آخرین بارندگی که رخ داد در ایستگاه کلات اسفراین ۳۵.۶ میلی‌متر بارش به ثبت رسید.

وی همچنین با تاکید بر مطلوب بودن بارندگی در سایر نقاط خراسان‌شمالی خاطرنشان می‌کند: ایستگاه سنخواست جاجرم با ۳۳.۷ میلی‌متر بارش و ایستگاه زیدآباد شیروان نیز با ۳۰.۴ میلی‌متر بارش، آمار خوبی از بارندگی را در روز‌های اخیر به ثبت رساندند در حالی که در سال گذشته این مقدار ۱۱ میلی‌متر بود.

بی‌تاثیری بارندگی در پر کردن سد‌ها
خراسان شمالی هشت سد و ۱۱ بند انحرافی دارد و توان ذخایر آبی سد‌های استان ۲۳۴ میلیون مترمکعب است ضمن اینکه ۳۲ تشکل در پایاب این سد‌ها فعال هستند و این منابع آبی سهم مهمی بر توسعه بخش کشاورزی ایفا می‌کنند.

وحید واسطه، معاون آب‌منطقه‌ای خراسان‌شمالی بارندگی‌های اخیر را در افزایش حجم مخزن سد‌های استان بی تاثیر می‌داند و می‌گوید: در مجموع بارش‌های اخیر، ۵۱۰ هزار مترمکعب آب وارد سد‌های استان شده‌است و بیشتر روان‌آب ایجاد شده بر اثر بارندگی در مناطق خارج از حوضه آبریز سد‌ها بوده و در سایر بخش‌ها نیز بارندگی روی داده در استان به صورت ملایم بوده است.

وی در ادامه آماری از وضعیت مخازن آبی استان می‌دهد: تنها ۲۲ درصد از حجم مخازن سد‌های استان آب دارد و ۷۸ درصد آن خالی‌است که این نشان می‌دهد حجم مخازن آبی در استان نسبت به سال گذشته کمتر شده‌است.

واسطه، بارندگی‌های امسال را نسبت به سال قبل مطلوب، اما نسبت به آمار بلندمدت کمتر می‌داند و می‌گوید: میزان بارندگی از ابتدای سال آبی تا کنون بر اساس اطلاعات ثبت شده در ایستگاه‌های شرکت آب منطقه‌ای، حدود ۲۱۰ میلی‌متر بوده که در مقایسه با بارندگی میانگین بلند مدت استان که حدود ۲۲۰ میلی‌متر بوده، حدود ۴ درصد کمتر است.

به نظر می‌رسد روان‌آب‌های ایجاد شده در سطح استان، آنچنان کارایی لازم برای هدایت و کنترل آب به مخازن سد‌ها را ندارند و باعث هدررفت آب می‌شوند.

کمبود ذخایر آبی در استان، اهمیت ویژه مردم به صرفه‌جویی و مدیریتی متفاوت را از جان مسؤلین می‌طلبد.

بارندگی‌ها عامل رشد کشاورزی در استان
سطح اراضی کشاورزی و بایر خراسان شمالی ۴۰۰ هزار هکتار است، کل اراضی استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.

محمد محمد‌زاده، رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی در مورد بارش‌های بهاره امسال اظهار کرد: بارندگی بهاره امسال مناسب بود و بارش‌های اخیر موجب سیراب شدن مزارع و رسیدن رطوبت نسبی به دشت‌ها و کشتزار‌ها شد.

محمدزاده بارندگی فصل بهار را به دلیل تاثیر مطلوب بر رشد گیاهان و تعدیل دمای هوا برای کشاورزی بسیار مثبت دانست و افزود: این بارش به ویژه برای کشتزار‌های غلات گندم، جو و دانه‌های روغنی کلزا مفیدتر بوده و رطوبت مورد نیاز کشتزار‌ها برای یک هفته تا ۱۰ روز را تامین کرده است.

وی بیان کرد: بارش به موقع و در حد مطلوب می‌تواند دوره رشد ریشه و ساقه گیاهان را تسریع کند که متعاقب آن هرچه شاخص سطح سبز گیاه بالا رود میزان دریافت نور خورشید نیز افزایش یافته و بر میزان باردهی غلات افزوده می‌شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: اگرچه سرمای ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به بخش باغی شهرستان‌های شیروان، فاروج و راز و جرگلان خسارت زد، ولی میزان بارش‌ها و کشاورزی خوب امسال جبران این خسارت‌ها را خواهد کرد.

خسارت ۳۹ میلیاردی سیلاب به کشاورزی خراسان‌شمالی
محمدجواد تشکری، رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: خسارات تگرگ و سیلاب پانزدهم اردیبهشت به مزارع و باغ‌های استان ۳۹ میلیارد تومان برآورد شد.
براساس ارزیابی سازمان جهاد کشاورزی استان، خسارات وارده به بخش باغی و زراعی شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، بجنورد، جاجرم ۳۹ میلیارد تومان است که بیشترین خسارت در سنخواست از توابع شهرستان جاجرم به میزان ۲۵ میلیارد تومان گزارش شد.

تشکری با تأکید بر اینکه بیمه کشاورزی تنها و موثر‌ترین روشی است که دولت می‌تواند از طریق آن برای جبران بخشی از خسارت‌ها به کشاورزان و باغداران کمک کند، گفت: همچنین ۵۸ کیلومتر از جاده‌های بین مزارع ۲۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد شده است.

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه از خسارت سیل به ۱۴ کانال و استخر وآب بند و ۵ رشته قنات در اسفراین و چهار واحد دامپروری نیز خبرداد.

دیگر خبرها

  • خواص و مضرات چای سیر
  • خواص و مضرات چای سیر + طرز تهیه
  • ایجاد شکل خاصی از گرافن برای بهبود باتری سدیم یون
  • تشنگی سد‌های خراسان‌شمالی با وجود افزایش بارندگی‌ها/ بهبود کشاورزی با بارندگی️
  • معجزه آب سیب‌زمینی برای سلامت کلیه و کبد
  • تراز آبی دریاچه ارومیه ۱۵ سانتی‌متر افزایش یافت
  • خواص درمانی آب سیب زمینی
  • افزودنی های بتن
  • ذوب‌آهن به‌دنبال بهبود آمار تقابل با استقلال
  • معجزه آب سیب زمینی ؛ فواید و خواص آب سیب زمینی را بشناسید