Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@11:05:49 GMT

در برابر اصلاح قوانین مقاومت شده است

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۹۲۳۲

در برابر اصلاح قوانین مقاومت شده است

معاون امور مجلس و استان های وزارت کار گفت: تنقیح اساسی در حوزه قوانین کارگری تاکنون نداشته‌ایم و هر زمان که می‌خواستند برای اصلاح حرکت کنند، فشارهایی از سمت دولت، مجلس، جوامع کارگری و کارفرمایی وارد شده است.

به گزارش ایسنا، میرهادی قره‌سید رومیانی امروز در نشست با تشکل‌های کارگری استان کرمان افزود: امروز نیازمند نهضت مهارت آموزی هستیم و وظیفه اصلی وزارت کار این است که حوزه‌های آموزشی و مهارت آموزی را به عنوان سیاست کلی پیگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رومیانی تصریح کرد: در اجرای قانون فعلی کار باید آسیب شناسی شود که چرا اجرا نمی‌شود و باید به دنبال قانون جامع کار باشیم که دنیا هر روز آن را به‌روزرسانی می‌کند.

وی بیان کرد: تنقیح اساسی در حوزه قوانین کارگری تاکنون نداشته‌ایم و هر زمان که می‌خواستند برای اصلاح حرکت کنند، فشارهایی از سمت دولت، مجلس، جوامع کارگری و کارفرمایی وارد شده است.

معاون وزیر کار تاکید کرد: باید به این برسیم که اصلاح قوانین و به ویژه قوانین حوزه کار و کارگری می‌تواند به نفع این جامعه بسیار گسترده کارگری باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر مطالبه نباشد، پیشرفتی نخواهیم داشت، گفت: اگر نتوانستیم مطالبات کارگران را پاسخ بدهیم، سعی شده حداقل را انجام بدهیم و به عنوان مثال برای افزایش حقوق و دستمزد جلسه ۱۳ ساعته داشتیم که افزایش ۳۶ و نیم درصدی را به سختی تصویب کردیم.

رومیانی با بیان اینکه وظیفه داریم با توجه به داشته‌ها، مطالبات را پاسخ بدهیم، اظهار کرد: تحریم‌ها، کمبودها و مبارزاتی که در دنیا انجام می‌دهیم، شرایط خاصی برای ما ایجاد می‌کند اما دلیل نمی‌شود به مسائل توجه نکنیم و حتماً مطالبات کارگران را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت کار رفاه و تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۹۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان ارتش اسرائیل به ناکامی برابر مقاومت فلسطین

سخنگوی ارتش صهیونیستی به ناتوانی در نابودی مقاومت فلسطین اذعان کرد.

به گزارش مشرق، دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اظهار داشت که شاید غزه سخت‌ترین میدان جنگ در جهان باشد.

هاگاری گفت به اسرائیلی‌ها دروغ نمی‌گوییم، زیرا حتی بعد از پایان حمله به رفح نیز مقاومت در غزه وجود خواهد داشت و حماس به سمت شمال رفته و نیروهای خود را تجمیع خواهد کرد.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی در اظهاراتی مدعی شده بود که پس از پایان عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه، حماس بار دیگر به قدرت باز نخواهد گشت.

ارتش رژیم صهیونیستی پس از شکست مفتضحانه اطلاعاتی، امنیتی و نظامی در برابر مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی (هفتم اکتبر) به طور وحشیانه تجاوز زمینی، هوایی و دریایی خود را علیه غزه آغاز کرد اما با وجود گذشت بیش از هفت ماه، هنوز در تحقق هیچیک از اهداف اعلامی خود موفقیت نداشته است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • ◄ انتشار یک کتاب جدید درباره قوانین و مقررات حمل و نقل و ترافیک
  • اذعان ارتش اسرائیل به ناکامی برابر مقاومت فلسطین
  • مهم ترین تفاوت های پیچ خشکه و معمولی
  • مژده به کارگران ، مجلس بیخیال تعیین حقوق کارگری شد
  • سهم ۴درصد بیمه مشاغل سخت و زیان آور کارگران شهرداری پرداخت شود
  • چند نوع تست لاستیک وجود دارد؟
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟