Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، امیر مرادی روز چهارشنبه در نشست ستاد هماهنگی اربعین حسینی (ع) استان قزوین افزود: قرار گرفتن قزوین به عنوان یکی از ۲ استان معین ایلام و خدمات ارائه شده از سوی موکب‌های این استان به زائران از جمله اسکان روزانه بیش از ۱۰۰ هزار زائر و توزیع ۲۰۰ هزار پرس غذا، قزوین را جزو پنج استان برتر کشور در این زمینه معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، زائران ایرانی را نمایندگان فرهنگ کشور در ایام اربعین حسینی دانست و یادآور شد: با توجه به اینکه مردم کشور ما از جمله دیار قزوین که از گذشته‌های بسیار دور همواره دوستار ائمه اطهار (ع) بوده اند، به همین منظور موضوع آموزش به زائران از اصول و سیاست‌های ستاد اربعین حسینی قرار گرفته است.

این مسئول، برگزاری مردمی مراسم اربعین حسینی را از جمله ارکان و اصول این ستاد برشمرد و افزود: به عنوان مثال دولت عراق در میزبانی از ۲۰ میلیون زائر حرم حسینی تنها مساله امنیت آن را عهده دار بوده و تمامی هزینه‌های انجام شده نیز از سوی مردم عراق در قالب نذر صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: ستاد اربعین امسال با برنامه ریزی‌های مدون خود و با بهره گیری از تجارب سال‌های گذشته، برای تمامی استان‌ها از جمله قزوین موکب ثابتی را جانمایی کرده و به زودی نیز نقشه آن را ارایه می‌شود تا سازمان‌ها و نهاد‌های خیریه بتوانند امکانات خود را در موکب‌های ثابت برپا کنند.

مرادی، سامانه سماح را تنها مرجع اعزام زائران در ایام اربعین حسینی دانست و تصریح کرد: سال گذشته و با توافق‌های صورت گرفته مبلغ ویزا زائران حذف و امسال نیز براساس تفاهم‌های در حال انجام به احتمال زیاد روادید زائران نیز حذف می‌شود.

به گفته وی، براساس دستورالعمل‌های داده شده و همچنین به منظور مدیریت بهتر، از سوی ستاد اربعین کشور امسال تمامی موکب‌ها باید به صورت هیات امنایی مدیریت شده و مدیران آن‌ها نیز تنها پاسخگوی استانداران مناطق خود خواهند بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه موکب‌ها باید بیشتر خدمات خود را برای بازگشت زائران در نظر بگیرند، گفت: با توجه به اینکه مردم عراق دوست دارند نذورات خود را هنگام اربعین توزیع کنند، مدیران موکب‌ها با برنامه ریزی‌های دقیق خود باید کاری کنند تا بیشتر امکانات و خدمات خود را هنگام زمان بازگشت به زائران ارایه دهند.

مرادی تصریح کرد: فعلاً مرز خسروی نیز به دلیل عدم تامین امنیت از سوی دولت عراق همچنان بسته خواهد بود و تا زمانی که عراقی‌ها نسبت به امنیت آن اقدامی به عمل نیاورند هیچ زائری از این منطقه وارد خاک آن کشور نخواهد شد.

انتهای پیام/پ

برگزاری مردمی مراسم اربعین حسینی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اربعین عتبات عالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۹۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کاظم آل صادق ظهر دوشنبه به همراه وزیر داخلی عراق از مرزهای زرباطیه عراق و مرز مهران بازدید کردند.

وی با اشاره به پیگیری‌های ایران و عراق برای حل مشکلات مرزهای دو کشور برای اربعین، افزود: هفته گذشته مسایل و موضوعات مرز خسروی بررسی و امروز نیز مسایل مرز زرباطیه عراق و مهران بررسی شد.

آل صادق عنوان کرد: اهتمام مسوولان دو کشور ایران و عراق خب و فصل مشکلات مرزهای در بحث زیرساخت‌ها برای تسهیل در تردد زوار و موکب ها است.

وی بیان کرد: موضوعات و مشکلات دیگر مرزهای دو کشور برای اربعین نیز بررسی می‌شود.

کد خبر 6098176

دیگر خبرها

  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • ثبت‌نام یک کارت جدید بانکی با امکان سرمایه‌گذاری هوشمند
  • زائران حج تنها با کارت هوشمند امکان ورود به مکه را دارند
  • معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • جزئیاتی از ارائه خدمات به زائران حج تمتع ۱۴۰۳/ ۶۲۲ کاروان عازم سرزمین وحی می‌شوند