Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان گفت:روحانیت تنها برای منبر خلق نشده اند و وظایف و رسالت های مختلفی دارند از جمله اینکه ائمه جماعات در مساجد رسیدگی به امورات و مشکلات و گرفتاری های مردم و رفع فقر تلاش کنند.

به گزارش خبرگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان حجت الاسلام مهدی حسنی کبوترخانی، امروز( 5 تیر) در نشست خبری با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی یکی از آرمان های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و برای هدف نشر دین مبین اسلام و معارف قرآنی گام برمی دارد؛ بیان کرد: آیه 38 سوره احزاب به نوعی نشانه سازمان تبلیغات اسلامی است و برنامه ها و فعالیت های این اداره هم با توجه به این آیه انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان  گفت: خداوند در این آیه می فرماید کسانی که پرچم رسالت دین من را دارند ویژگی شجاعت و نترس بودن را دارند و از قدرت و هیبت و از نیروی قدرت الهی برخوردار هستند؛ لذا کسانی که در مقام تبلیغ دین خدا قرار می گیرند و در مقام رساندن پیام خدای متعال در جامعه نقش ایفا می کنند نترس هستند و از غضب الهی حساب می برند و خدا را در لحظه لحظه زندگی شاهد هستند و با خدا انس می گیرند.

 

 

وی تصریح کرد: امروز سازمان تبلیغات به عنوان یکی از متولیان امور فرهنگی کشور نقش آفرین است؛ دشمنان ما کسانی که بر باطل خود مصرانه فعالیت دارند حربه ای مؤثرتر از تبلیغات در رسانه ها و اذهان عمومی جامعه پیدا نکردند  و امروز شاهدیم به وسیله تبلیغات فرهنگ غلط خود را پیش می برند اما هرگز موفق نخواهند شد.

 

 

 

حسنی کبوترخانی بیان کرد: تأسیس سازمان تبلیغات که چهره قشنگ دین و زیبایی های دین را به مردم نشان می دهد مصداق کلام امام رضا (علیه السلام) است که می فرماید اگر زیبایی های ما اهل بیت به مردم برسد و توجه به این زیبایی ها داشته باشند به محبت اهل بیت دلهای آنها روشن می شود؛ بنابراین این سازمان رسالت اصلی گسترش و نشر فرهنگ غنی قرآن و اهل بیت و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر عهده دارد و در تبیین و گسترش اسلام ناب که اصل تفکیک ناپذیر نطام ما است مؤثر واقع شده است.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه سازمان همیشه مورد توجه امام خمینی (ره) بود و در این رابطه  فرمودند" سلاح تبلیغات کاربردتر از تسلیحات جنگی است" بیان کرد: شناساندن چهره ناب اسلام و منویات اسلام، قرآن و شناساندن دستاوردهای انقلاب به دنیا از وظایف مهم این سازمان به شمار می آید؛ رهبری هم فرمودند: " ما معتقدیم این سازمان بالاترین و منسجم ترین مجموعه ای است که در طول تاریخ داشتیم و چهره اسلام را به دنیا نشان می دهد  و به واسطه این سازمان تبلیغات اسلامی اسلام جهانگیر شد و در حال اشاعه وگسترش در  تمام دنیا است.

 

 

 

 

این مسئول ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید  بسیار بر وجود و ضرورت سازمان تبلیغات در سنگرهای فرهنگی و دینی و تبلیغ چهره به چهره دین دارند و همه ادارت را مکلّف به حمایت از سازمان کردند لذا سنگر بانی از معارف و جبهه حق در مقابل جبهه باطل وظیفه مهم نهاد تبلیغات اسلامی است.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: تبلیغات دینی پسوند مردمی باید داشته باشد؛ تبلیغات اگر می خواهد مؤثر واقع شود باید مورد حمایت مردم باشد؛ اگر ماه رمضان که فرصت تبلیغی بود و در سال های قبل  6 درصد مبلغ غیر بومی داشتیم امروز اعلام می کنم که بومی سازی تبلیغ در رفسنجان و گسترش مراکز تبلیغی را داریم و در تمام نقاط رفسنجان با ظرفیت خوبی که از علما داریم در حد صادرات مبلغ هستیم و به شهرستان های مجاور می توانیم روحانی اعزام کنیم.

 

 

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان گفت: امروز 250 هیئت در سازمان رفسنجان در سامانه طوبی ثبت نام شده اند و مجوز فعالیت دارند، در این سامانه کشوری آمار و اطلاعاتی از تشکل های مردمی و هیئت های مذهبی ثبت می شود و مجوز دارند؛ همچنین بیش از 600 مداح رفسنجان که خود شاخصی در کانون مداحان کشور است؛ در این سامانه ثبت نام کردند و این دو عنصر که به عنوان اصلی ترین وظیفه سازمان است اگر مورد غفلت قرار گیرند و مورد نظارت واقع نشوند توسط دشمن می تواند به دین و دیانت و چهره نظام و انقلاب ضربه وارد شود، تلاش در جهت احیا و اشاعه معارف فرهنگ و مذاهب اسلامی از وظایف این سازمان است و ما حفظ فرهنگ غنی مذهب تشیع را پیگیر هستیم.

 

 

 

وی اظهار کرد: درجهت رشد فرهنگ اسلامی و مقابله با فرهنگ های بیگانه، نظارت بر چاپ و نشر معارف قرآنی که از وظایف این نهاد است تمام همت و تلاش خود را به کار گرفته ایم؛ روحانیت تنها برای منبر خلق نشده اند و وظایف و رسالت های مختلفی دارند از جمله اینکه ائمه جماعات در مساجد رسیدگی به امورات و مشکلات و گرفتاری های مردم و رفع فقر و فلاکتی که در منطقه وجود دارد تلاش دارند و در این خصوص معصوم (علیه السلام) می فرمایند: اگر کسی شب را صبح کرد و از وضع همسایه خود خبر نداشت مسلمان نیست.

 

 

 

حسنی کبوترخانی تأکید کرد: روحانیون در همه صحنه ها حضور دارند و در کنار مردم نقش آفرینی می کنند، از جنس مردم هستند و در سیل اخیر مناطق کشور روحانیون حضور داشتند و گل و لای را از منازل سیل زده بیرون بردند و این امر در اصلاح اذهان مؤثر بود.

 

 

وی از دیگر فعالیت های نهاد تبلیغات اسلامی را حمایت و هدایت و دنبال کردن اهداف ولایت فقیه دانست و افزود: از حقیقت صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نباید غافل شد؛ جهت گیری رهبری را ببینید که این جهت گیری پسوند انقلابی دارد، رهبر به این عنصر انقلابی توجه دارند؛ دشمن نور امیدی که اوایل انقلاب در مردم بود را می خواست از بین ببرند و جوان و خانواده ما بی هویت شود، اینکه رئیس جمهور آمریکا گفته ما گزینه نظامی را کنار گذاشتیم واقعیت دارد همین هواپیمای بدون سرنشین  آمریکا که توسط پاسداران ایران سرنگون شد کار کوچکی نیست و جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی در دنیا بالاتر رفت و این هواپیما غیر قابل منهدم شدن بود اما هوافضای کشور ایران و بچه های انقلابی آن را سرنگون کردند.

 

 

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان تصریح کرد: دشمن می دانست که گزینه نظامی برای مقابله با اسلام و انقلاب فایده ندارد اما نور امید را به هر شکل می خواهند از بین ببرند و داخلی ها هم با موضع گیری های جلوتر از رهبری و با تزریق روحیه ناامیدی در جامعه  آب به آسیاب دشمن می ریزند؛ اما اگر ایمان داشته باشیم که پشتیبان ولایت فقیه باشیم دشمن شکست می خورد و عقب می نشیند با نصب العین قراردادن گام دوم انقلاب اسلامی که هفت بند  و هفت کلید واژه اصلی برای پیشرفت نظام تعیین کردند می توان اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی واسلام را پیش برد.

 

 

وی با اشاره به دهه کرامت از ۱۳ تا ۲۳ تیرماه جاری، گفت: برنامه های متنوع قرآنی و فرهنگی در این دهه در رفسنجان برگزار می شود و با توجه به شعار این دهه مبنی بر مهربانی به رسم اهل بیت؛ مجامع قرآنی فعالیت های خوبی در رفسنجان دارند و به نوعی بچه ها را سر سفره قرآنی می نشانند لذا در این دهه کاری نو با همت استانداری کرمان و پدافند غیر عامل دوره های آموزشی قرآنی برگزار خواهد شد و این دوره برای کسانی که با قرآن و معارف قرآنی آشنا هستند و رسم مهربانی را از اهل بیت و قرآن ناطق فراگرفته اند و نیاز به یک سری آموزش ها جهت بهره مندی هرچه بیشتر از قرآن ومعارف قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی دارند برگزار می شود.

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت اوقات فراغت مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز روزنامه ها مجلس روزنامه خبرگزاری شبستان کانون مساجد تبلیغات اسلامی تبلیغ قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۹۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، ساسان زارع معاون هماهنگ کننده قرارگاه بقیه الله در یازدهمین همایش سراسری مسؤولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر که در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار شد با اشاره به مواجه مستقیم جمهوری اسلامی ایران با رژیم صهیونیستی ابراز کرد: در این مواجهه غول‌های تکنولوژی دنیا در حوزه پدافند در مقابل ما قرار گرفتند و یک جنگ تمدنی در حوزه تسلیحات نظامی شکل گرفت.

وی با اشاره به دلیل این که طرف مقابل مغلوب شد، اظهار کرد: یک بار کشورهای عربی جمع شدند تا کوچک‌ترین ضربه‌ای به اسرائیل بزنند؛ ولی با وجود این که تا بن دندان مسلح بودند و در زمان خود هیچ کسری تسلیحاتی نداشتند ولی شکست خورده جنگ را ترک کردند ولی دلیل اینکه امروز این پیروزی رقم خورد این بود که الگوی تهیه تسلیحات نظامی ما بومی بود.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه بقیه الله با بیان اینکه وقتی کشوری یک اسلحه تولید می‌کند توان مقابله با آن را هم دارد، گفت: آن چیزی که امروز باعث شد که طرف مقابل مقهور و مغلوب شود این بود که با تسلیحات و تکنولوژی روبرو شد که هیچ اطلاعی از آن نداشت.

وی با بیان اینکه مشکل آمریکا با حاج قاسم این بود که با الگوی تصمیم گیری او آشنا نبودند و آن را نمی‌شناختند، گفت: هر ایده جدید حکمرانی که متولد می‌شود باید بتواند ساختارهای مخصوص به خود را گسترش دهد و سبک زندگی مختص خود را شکل دهد و اگر این کار را نکنند شکست می‌خورد.

زارع با بیان اینکه اگر ما نتوانیم ساختارهای زندگی برخاسته از ایده مرکزی ولایت فقیه و مردم سالاری دینی را شکل دهیم این ایده به تحقق نخواهد رسید، گفت: ما نمی‌توانیم یک سیستم غربی را وارد کشور کنیم و برداشت نهایی ما تمدن اسلامی باشد؛ بنابراین اگر ما نتوانیم ساختارهای بومی مبتنی بر مردم سالاری دینی را شکل دهیم هیچ گاه تمدن نوین اسلامی شکل نخواهد گرفت.

وی موفقیت موشکی ایران در مواجهه با اسرائیل را نمونه کوچکی از بلوغ مردم سالاری دینی در حوزه امنیتی و تسلیحاتی دانست و گفت: وقتی تکنولوژی غرب را وارد می‌کنیم در حقیقت فکر، ارزش و چارچوب‌های فرهنگی آن کشور را وارد کرده ایم و همین مشکل ما با رژیم پهلوی بود.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه بقیه الله با بیان اینکه این نکته تمدنی در دیگر حوزه‌ها هم باید شکل بگیرد، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با دهه هشتادی‌ها به آنها فرمودند که شما ایران را در قله تمدن دنیا خواهید دید و در جای دیگر فرمودند این تمدن شکل نخواهد گرفت مگر با کشور مستقل، پیشرفته، معنوی و الهام بخش.

وی مأموریت ویژه جامعه قرآنی عصر را ارتقای ظرفیت‌های معنوی جامعه بر مبنای ترویج انس با قرآن دانست و گفت: الگوی تمدنی مردم سالاری دینی با حضور و نقش آفرینی مردم مؤمن به وجود آمده است و این حضور باید به صورت پر رنگ تر ادامه پیدا کند.

زارع با بیان اینکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری به دو دلیل باید الگوی عمل در گام دوم انقلاب تغییر کند و یک حرکت عمومی شکل بگیرد، افزود: دلیل اول اینکه مسائل گام دوم انقلاب از جنس فرهنگی و غیر ملموس است و دلیل دوم اینکه حرکت‌های فرهنگی و نرم نیاز به استمرار و امتداد اجتماعی و اتخاذ یک سبک زندگی مجاهدانه دارد.

وی با بیان اینکه یک تمدن به صورت تدریجی شکل می‌گیرد و به اوج می‌رسد گفت: هر چه تعداد جلسات خانگی بیشتر شود جامعه اسلامی‌تر می‌شود و نباید از این کار خسته شویم بلکه باید به این فعالیت خود ادامه دهیم و نتایج آن را بعدها ببینیم.

کد خبر 6089237 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است