Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت هفت نفره انتخاب نخستین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر، پس از بازبینی ۲۵۱ اثر رسیده به دبیرخانه، ۷۱ فیلم را برای اکران در جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر انتخاب کردند.

ابوالحسن حیدری، رئیس ستاد برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر خراسان شمالی، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد گفت: هیئت هفت نفره انتخاب متشکل از رضا غلامی مطلق، رضا علی آبادی، محمدتقی علی آبادی، فرهاد سلیمانی، مهران رحمانی، رضا خدادادی و ابراهیم مسبوق، 36 فیلم مستند، ٢٤ فیلم داستانی، ٥ فیلم صد ثانیه ای و ٦ فیلم در بخش پویا نمایی را برای اکران در جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر انتخاب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار کرد: فیلم "کی کی" به کارگردانی سعید آقایی، "قارلاواج" به کارگردانی احسان کمالی، " میراث پدری" به کارگردانی علی حیدری، "آبی نیست" به کارگردانی نوح امانی، "رهاب" به کارگردانی ایمان بدری رمضانی، "فیروزه " به کارگردانی روح الله علی آبادی، "دومان" به کارگردانی سیاوش فرهادی، "سوم شخص" به کارگردانی احسان توکلی و فیلم "راه ابریشم" به کارگردانی سجاد اسدی از جمله فیلم های منتخب جشنواره از خراسان شمالی در بخش های مستند و داستانی انتخاب شده است.

 

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، بیان کرد: فیلم "عزیز" به کارگردانی سید مهدی موسوی برزکی، "یونس" به کارگردانی سیامک سلیمانی، "فروزان" به کارگردانی میرعباس خسروی نژاد  از تهران هم از جمله فیلم های منتخب در بخش داستانی به شمار می رود.

 

حیدری، فیلم های "به خاطریک مشت علف"، "ازپیله تا پرواز" و "صدای پای آب" به کارگردانی محمد علی یزدان پرست، "زنبوردار" به کارگردانی محمد طالبی و "خاک و تاک" به کارگردانی مظفر حسینخانی هزاوه و فیلم"نیایش" به کارگردانی رامین مهاجرانی را از فیلم های منتخب استان مرکزی برشمرد.

 

وی اظهارکرد:، فیلم های "سلاخ" به کارگردانی رسول ایران زاد، "اشک باران" به کارگردانی اسماعیل عباسی و "مترسک" به کارگردانی محمدامین محمدپور از استان آذربایجان شرقی انتخاب شدند.

 

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی همچنین از انتخاب فیلم های "پل"، "سی میلیون تومان" و "صدای سارا" به کارگردانی رضا جمالی، "درخت آرزو" به کارگردانی مهدی شاداب و مریم صبوری و فیلم "رحیل" به کارگردانی حمید عزیزی از استان اردبیل برای اکران در بخش نهایی جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر خبر داد.

 

رئیس ستاد برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر خراسان شمالی، فیلم های "ننه هما" و "اورازان(جلال آل احمد) به کارگردانی داوود جلیلی، "نازگل " به کارگردانی محمد رضا دهستانی از استان قم ، "بهای خون" به کارگردانی مرجان خسروی، "استشهادی برای خانعلی" به کارگردانی آرمان قلی پور دشتکی، "تیلا" به کارگردانی مجید ابراهیمیان و مسلم فدایی، "مرده پیچ" به کارگردانی امیرحسین اسیوند و فیلم "آنا" به کارگردانی فرشاد صالحی مورکانی از استان چهارمحال بختیاری را از دیگر فیلم های منتخب نام برد.

 

وی گفت: فیلم های "جلی رازاوه" به کارگردانی منصورعزیزی، "سوز و سور" و "هستی من" به کارگردانی کامران رضایی از استان کرمانشاه، "ضحاک" به کارگردانی محمدی علی هاشم پور،"امی دتر" به کارگردانی زهرا خورشیدی، "شاه رخ" به کارگردانی یاسر خیر، "رکم" و "آینه" به کارگردانی محمد مقیم پور بیژنی از استان مازندران انتخاب شده است.

 

حیدری، فیلم "برک" به کارگردانی هادی ثابت،"دهسلم" و"ساروو" به کارگردانی محمد عبداللهی از استان خراسان جنوبی، "باوانی(جهیزیه)" به کارگردانی سجاد احمد بیگی از استان ایلام، "اجاق" به کارگردانی علی بلند نظر از استان فارس، "یک روز با شعبون" به کارگردانی فاطمه افخمی، "دغدغه یک زوج کهنسال" به کارگردانی محسن علیدادی از استان اصفهان را از جمله فیلم های منتخب  ذکر کرد.

 

وی، خاطرنشان کرد: فیلم"درون یک چهارچوب" به کارگردانی جعفر صیادی از استان زنجان، "صبح امید" به کارگردانی زهرا ایران نژاد و "قصه های رنگ های قالی" به کارگردانی رحیم کریم زاده از استان گلستان، "امیدسپید" به کارگردانی جمشیدفرجوندفردا، "ذبح" و "عروس باران" به کارگردانی آکوزند کریمی و سامان حسین پور، "پیشکش" به کارگردانی بختیارخلیلی از استان کردستان به عنوان آثار منتخب معرفی شده است.

 

حیدری، فیلم های "آشنگ"، "تورلیدر" و "هم بازی" را به کارگردانی محمد صادق اسماعیلی از استان کرمان نام برد و گفت: فیلم های"پیشاشو" به کارگردانی رضا مجلسی،"بازگشت" به کارگردانی شهریارپورسیدیان"، "چوپانهای عاشق" به کارگردانی امیرشکر گزارناوی و "درخت مشترک" به کارگردانی حسین غلامی ازاستان گیلان، "گاومیش حیوان نجیبی است" به کارگردانی علی تقی گندمکار، "کنده دگر دود نمی کند" به کارگردانی محمد باقر حنطوش زاده از استان خوزستان و فیلم "خروس وانگ" به کارگردانی رامین الماسی از استان قزوین و "آت چاپار" به کارگردانی محمد مهرآفرین از استان البرز از دیگر فیلم هایی است که برای اکران در جشنواره فیلم روستا و عشایر انتخاب شده اند.

 

 

جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از ١٤ تا ١٧ تیرماه سال جاری به میزبانی بجنورد  برگزار خواهد شد.

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان مجلس روزنامه ها کانون مساجد شیراز استان بوشهر روزنامه نمایش آثار منتخب روستا و عشایر جشنواره فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۹۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد

در سال مزین به «جهش تولید با مشارکت مردم» سامانه روستا بازار در اردبیل رونمایی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل عصر چهارشنبه در مراسم راه‌اندازی این سامانه، اظهار داشت: بخش عظیمی از تولیدات استان مربوط به روستاییان و عشایر است که با راه‌اندازی این سامانه تلاش شده تا فروش و عرضه محصولات کشاورزان در حوزه‌های مختلف رونق بیشتری بگیرد.

شاهپور آذروند تصریح کرد: بیش از یک میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید شده و 80 نوع صنایع دستی توسط کشاورزان و عشایر عرضه می‌شود که در قالب سامانه روستا بازار امکان ارائه و عرضه آنها به شکل مطلوب فراهم است.

وی گفت: عمده روستاییان و عشایر در بازاریابی و فروش محصول با مشکلاتی روبه‌رو هستند که با بهره‌گیری از ظرفیت روستا بازار و سامانه الکترونیکی تلاش بر این است تا فروش محصولات شکل روان‌تری به خود گرفته و امکان عرضه متنوع محصولات و فروش آنها به صورت آنلاین فراهم آید.

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل افزود: این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که امکان خرید و فروش آسان محصولات بدون واسطه فراهم آمده و روستاییان و عشایر توانمند می‌توانند محصولات خود را عرضه کنند.

آذروند در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 850 روستا و مناطق عشایری در استان با متصل شدن به این سامانه می‌توانند خدمات رایگانی را به روستاییان و عشایر ارائه کنند تا آنها محصولات تولید شده خود را اعم از زراعی، باغی، دامی، صنایع دستی و سایر محصولات هنری و فرهنگی به هموطنان عرضه کنند.

وی به برگزاری یازدهمین جشنواره کوچ عشایر به صورت بین‌المللی در بیله‌سوار اشاره کرد و ادامه داد: فردا و پس فردا این جشنواره بین‌المللی با حضور 10 استان عشایرنشین کشور و سه کشور خارجی برگزار می‌شود تا برای دومین سال شاهد میزبانی بیله‌سوار از جشنواره عشایر کشورهای مختلف باشیم.

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل اضافه کرد: در این جشنواره سعی شده تا توانمندی‌های عشایر به ویژه تولیدات، آداب و رسوم، سایر ظرفیت‌های عشایر شاهسون و سایر عشایر ساکن در کشورمان و کشورهای همسایه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته و امکان عرضه محصولات متنوع نیز فراهم آید.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی به کار خود پایان داد
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری
  • اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد